Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-20, 15:19
  #2449
Medlem
Nkpgisits avatar
idag har jag gjort ett beslut. jag ska sluta med mitt intravenösa missbruk. tror inte det kommer hålla livet ut med ska verkligen försöka nu! känner mig ganska stolt faktiskt. Detta beror på att jag åkte till sjukan då min lever sket sig. Önska mig lycka till och grattis till tid alla och lycka till
Citera
2018-06-27, 00:45
  #2450
Medlem
x0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
idag har jag gjort ett beslut. jag ska sluta med mitt intravenösa missbruk. tror inte det kommer hålla livet ut med ska verkligen försöka nu! känner mig ganska stolt faktiskt. Detta beror på att jag åkte till sjukan då min lever sket sig. Önska mig lycka till och grattis till tid alla och lycka till

Fan va nice! Blir altid glad när någon vill lägga ner sitt bruk! Lycka till! Vi tror på dig!
Citera
2018-07-02, 19:35
  #2451
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x0m
Fan va nice! Blir altid glad när någon vill lägga ner sitt bruk! Lycka till! Vi tror på dig!

Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
idag har jag gjort ett beslut. jag ska sluta med mitt intravenösa missbruk. tror inte det kommer hålla livet ut med ska verkligen försöka nu! känner mig ganska stolt faktiskt. Detta beror på att jag åkte till sjukan då min lever sket sig. Önska mig lycka till och grattis till tid alla och lycka till
Ja, kalas. IV är hemskt trist när det inte handlar om medicinsk kvalité, syftar då på biprodukterna som följer med i ett led av 20talet händer vars ägare är redo att se människor döda sig själva för sin inkomst.

För att återkoppla till tidigare fråga jag ställde i tråden så kom jag fram till att det är bäst för mig att inte röra mig kring aktiva knarkare (även, kanske till och med speciellt ifall min närmsta krets där är nyktra människor), det leder till antagligen till att "uppehållet" (som det vid tiden då ses som, när ens beroende hoppar fram) känns neurotiskt & jag faller dit igen på stört. Kan inte räkna hur många gånger man har låtit sig övertalas av ett eller två positiva ord eller efter några öl övertalat sig själv att en gång är ingen gång (senaste gångerna var som så, sista ångrar jag t.o.m. - resten har varit skit samma. En lärdom, men sista dos, det utförde jag på mitt initiativ, i ensamhet, ett tydligt steg i fel riktning). Minns min klasskamrat i gymnasiet, när han mådde piss - hur lättsvängd han var i att bruka, det blev för honom ett avskräckande exempel hoppas jag på.
__________________
Senast redigerad av JuristGross 2018-07-02 kl. 19:42.
Citera
2018-07-09, 14:30
  #2452
Medlem
LGDs avatar
24 timmar som nykter. Har mest varit alkohol men ibland också tjack.
Alkoholen har funnits som mest sedan 20 års åldern. Är nu 28. Två sista månaderna har det varit varje dag. Men har planer på att dra till Australien. Men behöver innan det lägga ner alkoholen.
Jag börjar idag.

Mvh
Citera
2018-07-25, 15:40
  #2453
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Ren från olika tunga mediciner och droger i 300dagar
Citera
2018-07-25, 16:30
  #2454
Medlem
Dark_drivers avatar
Ren från droger och alkohol 3 månader och 14 dagar håller även på att trappar ur mitt benzo har legat på 95mg Sobril dag är nu nere på 40mg det har vart jobbigt men mår bara bättre för varje dag som går har för mycket att förlora om jag kliver på igen jobbet på en 4h gård med hästar och andra djur kompisar körkort är så glad att jag valde det här livet och inte gick under med drogerna nu kommer dock nästa motgång när jag var aktiv så åkte jag på en drograttfylla dock såg aldrig polisen mig köra nu snart 4 månader sen jag la ner allt hör polisen av sig hoppas det inte blir något provet var dock positivt på amfetamin dock då jag äter så mycket andra medeciner så ska det analyserars igen och se om blandningen av alla medeciner kan påverka resultatet
Citera
2018-07-27, 04:11
  #2455
Medlem
f30malmos avatar
5 dagar.

Jag har missbrukat allt. På senare år har jag haft lyrica, xanor, elvanse och metamina på recept, men det har känts precis som mitt tidigare missbruk, samt att jag ibland ändrat doseringen osv. Har haft en del dagar med 210mg elvanse och ca 100mg metamina. Jag får mycket mer utskrivet än min dos egentligen är.

Benso slutade jag använda dagligen i vintras, har använt sporadiskt ca 2ggr per månad efter det. Tillsammans med allt apotekstjack har jag nästan hamnat i psykos efter detta. Jag har mått väldigt kasst senaste året. Jag måste sluta med detta innan jag förlorar allt.

Lyrica är värst av dessa. Det är som att sluta med opiater nästan, fast med liknande ångest som när man slutar med Benso. Jag mår skitdåligt men ändå bra, hur konstigt det än låter.
Citera
2018-07-27, 17:41
  #2456
Medlem
Dark_drivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
5 dagar.

Jag har missbrukat allt. På senare år har jag haft lyrica, xanor, elvanse och metamina på recept, men det har känts precis som mitt tidigare missbruk, samt att jag ibland ändrat doseringen osv. Har haft en del dagar med 210mg elvanse och ca 100mg metamina. Jag får mycket mer utskrivet än min dos egentligen är.

Benso slutade jag använda dagligen i vintras, har använt sporadiskt ca 2ggr per månad efter det. Tillsammans med allt apotekstjack har jag nästan hamnat i psykos efter detta. Jag har mått väldigt kasst senaste året. Jag måste sluta med detta innan jag förlorar allt.

Lyrica är värst av dessa. Det är som att sluta med opiater nästan, fast med liknande ångest som när man slutar med Benso. Jag mår skitdåligt men ändå bra, hur konstigt det än låter.
Grattis du kommer klara det 1 dag i taget
Citera
2018-07-28, 05:52
  #2457
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Grattis du kommer klara det 1 dag i taget

Tack, jag är ganska motiverad. Men ensam i detta då ingen känner till något om mitt missbruk i mitt vanliga liv. Ingen känner mig på riktigt.

Idag är en ganska kass dag, kryper i benen.
Citera
2018-08-01, 13:32
  #2458
Medlem
90 dagar från allt, men främst opiater/suboxone. Alla dagar är inte kanon men känner att ta något inte kommer göra ett skit för mig. Ganska viktig insikt för mig.
Citera
2018-08-01, 14:12
  #2459
Medlem
Dark_drivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
90 dagar från allt, men främst opiater/suboxone. Alla dagar är inte kanon men känner att ta något inte kommer göra ett skit för mig. Ganska viktig insikt för mig.
Grattis till 90 dagar
Citera
2018-08-01, 16:03
  #2460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_driver
Grattis till 90 dagar
Detsamma! I efterskott då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback