Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 21:57
  #2317
Medlem
Tack för pepp krigar på in i andra månaden.. Pluggar också det är guld värt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Precis, som ovanstående skriver...! Så kan man använda pengarna till något mycket bättre... Terapi (yes!) eller få rätt vård... om man lider av smärta..

Förresten någon som vet... Jag går på benzo nedtrappning... Den är tydligen den svåraste att avänja på ett bra sätt! Helvete! Så nu är jag fast på familjehem en längre tid.... Inte nog med det, jag har fysiska åkommor som behöver opereras (opererats) efter kraftiga EP anfall.

Går nu på diazepam 38 mg om dagen, nästa vecka 36 mg i 2 veckor och sen typ 34 mg i 2 veckor.... Det är ju jättelångsamt!
Jag vill bli snabb avgiftad som de gör på sjukhus... och sedan vill jag hem... men är det en dum idé...? det är jobbigt att vara placerad och måste följa regler och anpassa sig, och man får inte "förbruka vissa drickbara saker" för mycket, för det kostar. Lite jobbig sits.

Men är denna avvänjning bra? Man måste må psykiskt ok också.
Ryggdunk till er som lyckats! Men jobbigt när man har fysiska handikapp som hindrar träning etc....

Heja! Låter som överdrivet långsamt, men beror väl på hur länge du har ätit. Jag kapade 10 mg / vecka i början och sen 5 mg / vecka mot slutet, det gick hyggligt, går INTE att jämföra med cold turkey vilket jag också gjort och det är psykisk terrorism och fullständigt vansinne. Själv åkte man på rätt ruggiga kramper av det och har några fina ärr eftersom jag ramlade.
Citera
2017-10-20, 09:04
  #2318
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bindelas
Tack för pepp krigar på in i andra månaden.. Pluggar också det är guld värt.



Heja! Låter som överdrivet långsamt, men beror väl på hur länge du har ätit. Jag kapade 10 mg / vecka i början och sen 5 mg / vecka mot slutet, det gick hyggligt, går INTE att jämföra med cold turkey vilket jag också gjort och det är psykisk terrorism och fullständigt vansinne. Själv åkte man på rätt ruggiga kramper av det och har några fina ärr eftersom jag ramlade.

Håller med dig om att det var en seg urtrappning.
Jag skulle rekommendera att klippa 5mg varje vecka

Jag tog mitt första och förhoppningsvis sista snesteg igår.. har varit ren 3 månader och jag föll helt enkelt tillbaka igår.
Men lika snabbt som jag föll tillbaka, så fick jag ångest över mitt beslut.. Så jag ser ändå ljust på framtiden, om ett par dagar är substansen ute ur kroppen igen och då är det bara att fortsätta att kriga
Citera
2017-10-20, 15:11
  #2319
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bindelas
Tack för pepp krigar på in i andra månaden.. Pluggar också det är guld värt.



Heja! Låter som överdrivet långsamt, men beror väl på hur länge du har ätit. Jag kapade 10 mg / vecka i början och sen 5 mg / vecka mot slutet, det gick hyggligt, går INTE att jämföra med cold turkey vilket jag också gjort och det är psykisk terrorism och fullständigt vansinne. Själv åkte man på rätt ruggiga kramper av det och har några fina ärr eftersom jag ramlade.

Hejsan! Jo det verkar långsamt... jag har haft benzo beroende av och till i 5 år, men legat på som lägst 10 mg diazepam per dygn, eller 2 mg xanor.
Det ÄR överdrivet långsamt tycker jag, men de säger de följer en manual... eller vad det är...? Frågan är om de inte vill ha mig på "Hem" under längre tid så att därför de gör så...?
Jag önskar större dos på kvällen.. Men Nej! Tydligen skall det vara samma dos på morgonen som kvällen, ungefär... Typ!
Jag har inte möjlighet att Fys-träna, är handikappad sen EP anfall.. men kommer lite så småningom.

Ha det bäst med Er! Tänk på att Ni är duktiga! Finns så mycket annat att lägga pengar på....
/*
Citera
2017-10-21, 06:55
  #2320
Medlem
SpYRaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Hejsan! Jo det verkar långsamt... jag har haft benzo beroende av och till i 5 år, men legat på som lägst 10 mg diazepam per dygn, eller 2 mg xanor.
Det ÄR överdrivet långsamt tycker jag, men de säger de följer en manual... eller vad det är...? Frågan är om de inte vill ha mig på "Hem" under längre tid så att därför de gör så...?
Jag önskar större dos på kvällen.. Men Nej! Tydligen skall det vara samma dos på morgonen som kvällen, ungefär... Typ!
Jag har inte möjlighet att Fys-träna, är handikappad sen EP anfall.. men kommer lite så småningom.

Ha det bäst med Er! Tänk på att Ni är duktiga! Finns så mycket annat att lägga pengar på....
/*

Ashtons manual du tänker på.
Citera
2017-10-21, 14:00
  #2321
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpYRaL
Ashtons manual du tänker på.
Ja, det kan vara den manualen... Ashtons.. men jag tycker det går för långsamt, sedan alltid en jämn fördelning över dygnet. Jag kan ju fråga vilken manual eller vetenskap de följer, som t ex Ashtons manual?
Jag har inte varit Benzo-beroende så länge ändå, tycker jag, men skall bli skönt att gå ned 2 mg nästa vecka!
Ni är duktiga som håller er friska från detta! Man kan råka väldigt illa ut på många plan som fysikst ekonomiskt, psykiskt mm.

Tänk på att ni mår bättre i längden! Men jobbigt när man har permanenta fysiska åkommor, psykiska och fysiska hänger ihop. Man måste också må bra för att det skall lyckas! Tyvärr gör jag inte det här
Citera
2017-10-21, 14:34
  #2322
Medlem
SpYRaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Precis, som ovanstående skriver...! Så kan man använda pengarna till något mycket bättre... Terapi (yes!) eller få rätt vård... om man lider av smärta..

Förresten någon som vet... Jag går på benzo nedtrappning... Den är tydligen den svåraste att avänja på ett bra sätt! Helvete! Så nu är jag fast på familjehem en längre tid.... Inte nog med det, jag har fysiska åkommor som behöver opereras (opererats) efter kraftiga EP anfall.

Går nu på diazepam 38 mg om dagen, nästa vecka 36 mg i 2 veckor och sen typ 34 mg i 2 veckor.... Det är ju jättelångsamt!
Jag vill bli snabb avgiftad som de gör på sjukhus... och sedan vill jag hem... men är det en dum idé...? det är jobbigt att vara placerad och måste följa regler och anpassa sig, och man får inte "förbruka vissa drickbara saker" för mycket, för det kostar. Lite jobbig sits.

Men är denna avvänjning bra? Man måste må psykiskt ok också.
Ryggdunk till er som lyckats! Men jobbigt när man har fysiska handikapp som hindrar träning etc....
Jag hade provat att kapa 10mg direkt, och testat det ett par dagar. Blir de för jobbigt, så kapa 5mg per vecka eller varannan vecka.
Citera
2017-10-23, 10:45
  #2323
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpYRaL
Jag hade provat att kapa 10mg direkt, och testat det ett par dagar. Blir de för jobbigt, så kapa 5mg per vecka eller varannan vecka.

Jag har så mycket medsiciner, så det är svårt att se vilken tablett som är "vilken", men jag skall försöka kapa 2,5 mg om ett tag tror jag.
Så att det sker långsamt... Det hemmet jag är på nu trivs jag inte med. Så jag mår psykiskt dåligt. Soc har en som en bricka i ett spel, känns det som, men det är människoliv det handlar om, och inte att man skall vara en bricka mellan företag och familjehem.

Jag är på Soc om detta, skall träffa psykolog imorgon iaf och resa en bit, men det får gå.
Kan tänka mig ni har haft svåra "resor".

Hoppas allt bra med er!

/*
Citera
2017-10-29, 10:21
  #2324
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpYRaL
Jag hade provat att kapa 10mg direkt, och testat det ett par dagar. Blir de för jobbigt, så kapa 5mg per vecka eller varannan vecka.

Tja, jag "bumpar tråden lite". Jo jag försökte kapa 10 mg, men jag mådde inte så bra då... så jag kom tillbaka till den ordinerade dosen. Sedan har jag många mediciner och vet inte alltid vilka tabletter som är vilka... Jag får väl försöka stå ut helt enkelt. Familjehem... går väl an...?? (En del pek-regler) Men jag vet inte om behandlingshem är bättre?
Dygnsdosen har ju sänkts något. Har jag tur så kanske jag kommer få byta familjehem till ett jag vill. Det gäller att ha ångest-reducerande "kanaler", såsom, t ex "motion" och intressen, eller musik.

Hoppas ni hittar intressen, det är mycket bättre att lägga pengar på än droger! Ni är duktiga som lyckats sluta!

/*Pantheradus
Citera
2017-10-29, 19:12
  #2325
Medlem
Jag har ätit ätit 4x15mg Oxascand tidigare. Har trappat ut Oxascanden med hjälp av Stesolid. Tog sista 2mg Stesolid idag.
Har tagit 2,5mg-steg/vecka ett bra tag nu, men slutar alltså idag. Uttrappningen såhär långt har gjort att mår det går i vågor. Har ätit Oxa/stes i ungefär två år nu. Vad kan jag vänta mig efteråt? Vet att det är individuellt, men vad kan jag vänta mig i stort liksom? Mvh

#förstadagenimorgon
#utanbenzo
Citera
2017-10-29, 19:27
  #2326
Medlem
Denoms avatar
Två veckor utan droger, känns ju sådär.
Citera
2017-10-31, 08:10
  #2327
Medlem
SpYRaLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Två veckor utan droger, känns ju sådär.

Grymt! Fortsätt på den vägen min vän.


Jag tog 91 dagar igårkväll.
Citera
2017-10-31, 13:16
  #2328
Medlem
Phobiazis avatar
12 dagar utan oxy/fenta... jag mår fortfarande helvete och vaknar genomsvettig efter några timmars sömn.
Hur jag orkat med jobb och kunder denna vecka är ett mysterium. Tiden går så otroligt långsamt dessutom...

Hur länge brukar det fysiska sitta med opiater? Första gången jag testar att sluta så Idk.. :/ Nu är det väl mest dålig mage/förstoppning och myrkryp i armar+ben, svårt att sova o äta!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback