Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-18, 21:37
  #1
Medlem
mat 837

Måste hjälpas åt att få lite klarhet i denna firma. Vättervillan Construction AB
Två villor i Barnarp utanför Jönköping står halvfärdiga och kunderna har betalt in ca 4 milj kr till byggfirman, finns vissa konstiga kopplingar om man tittar här http://www.allabolag.se/befattningsh...510bccea563178 så ser man att det är en C*ris**an Kal**deri*is som står som ordförande i bolaget. snabb googling på hans namn ger träff in på följande sida http://www.megagastronomi.se/svenska/kontakta-oss/. Mega Gastronomi Makedionia AB, Jönköpings skummaste verksamhet, ryktet säger kontakter med maffia samt att det säljs mer än pizzaugnar av dessa mekedonier. Verksamheten bedrivs på Maskingatan i en inhängnad fastighet med två stora vakthundar på området.

Det var ett stort reportage i Jönköpings Posten idag ang detta. Tydligen har C*ris**an fått slutkunden att betala stora summor i förväg.

Men som sagt, vad vet vi om dessa företag samt om C*ris**an Kal**deri*is?
Citera
2011-05-18, 21:49
  #2
Medlem
dom omsätter 28 miljoner enligt ratsit, möjlig pengartvätt?
Citera
2011-05-18, 22:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japp321
dom omsätter 28 miljoner enligt ratsit, möjlig pengartvätt?

Det jag vet om Mega Gastronomi är att företaget förser Jönköpings pizzerior /cafér mm med kular pizzaugnar mm.. Många av de som är anställda har brokig bakgrund och är sk. lokala kändisar. Några har langat/nyttjat och någon sysslat med häleri mm.

Nu dyker även C*ris**an Kal**deri*is upp i detta andra bolag vilket knappast kan vara ett sammanträffande..

Pengatvätt är absolut möjligt. Mycket svarta pengar i pizza/cafe branchen!
Citera
2011-05-28, 18:27
  #4
Medlem
ok jag bor i samma stad jag vet vilka dom e o har köpt från dom osv..

ingen typer man vill direkt vara vän eller förknnippas med. ja har hört o vet att ägaren till mega takis kalenderidis lurat väldigt många tillome från början att företaget startades. han lurade sin första partner och sen har han mkt dåligt rykte i stan.

christian är hans son den som drar i alla trådar även vad gäller säkert vättervillan är takis hans far. men tror inte han ville skriva sitt namn i vättervillan pga just denna anledning om vad som hänt nu.

Jag e inte förvånad de e typiskt såna typer... att de har maffiakopplingar stämmer inte dock. men myyyycket svart och fusk i deras företagande
Citera
2011-05-29, 23:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deluminate
ok jag bor i samma stad jag vet vilka dom e o har köpt från dom osv..

ingen typer man vill direkt vara vän eller förknnippas med. ja har hört o vet att ägaren till mega takis kalenderidis lurat väldigt många tillome från början att företaget startades. han lurade sin första partner och sen har han mkt dåligt rykte i stan.

christian är hans son den som drar i alla trådar även vad gäller säkert vättervillan är takis hans far. men tror inte han ville skriva sitt namn i vättervillan pga just denna anledning om vad som hänt nu.

Jag e inte förvånad de e typiskt såna typer... att de har maffiakopplingar stämmer inte dock. men myyyycket svart och fusk i deras företagande

Det har ju under många års tid pratats om droger i samband med att Mega Gastronomis namn dyker upp. Finns det någon grund till detta eller kan någon bekräfta? De håller ju uppenbarligen på med någon skit så frågan är ju bara hur länge de tilllåts fortsätta innan någon sätter stopp för dem handgripligen!
Citera
2011-06-17, 14:38
  #6
Medlem
Att folk kan spekulera och snacka så mycket skit!

För det första så har Vättervillan inte ett skit att göra med megagastronomi som företag!

Droger?? måste ha förväxlats med ett företag på haga som blivit dömda för det!

lurat sin partner?? (deluminate) kanske är du en missnöjd snuskig liten Pizzabagare?? då du snackar din skit?? har du nått otalt med takis kanske?? ta det face to face som en vanlig individ skulle göra, tyvärr är branchen i sig ganska rutten med alla arab-turk nissar som varken redovisar moms eller vet hur man skall göra affärer!

Skulle megagastronomi hålla på med droger eller pengartvätt skulle som vara PUTS VÄCK för längesedan!

Takis och hans familj har kämpat helhjärtat i många år för att omsätta det de gör!

Att smutskasta ett företag utan grunder eller bevis är rent skit snack och förstör bara!

Och nej jag har inget samröre med megagastronomi, men har tidigare varit kund där och hadlat samt byggt ställen genom dom för miljoner!! det är få företag som mega och dess personal, som ställer up som de gör med både service och bemötande!

Missnöjda kunder finns det i alla brancher men skitsnckare finns det tydligen mer av,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback