Hej alla flashbackare, Jag har tyvärr inte kunnat sova på 3 dygn nu, Min hals känns "svullen" på något sätt lite svårt att svälja och även när jag ska sova känns det extremt obehagligt i halsen som om jag ska kvävas fast kan andas normalt.
Är detta svullna halsmandlar tro ?
Och min vårdcentral är helt efterbliven så det skulle kunna ta 4 veckor innan jag får komma in och kolla detta.
Min brorsa hade något liknande förut, det var typ att salivet samlades i någon klump i halsen, vet inte exakt.
Han skulle iallafall äta citron som gör attdet bildas mera saliv och efter 1-2 veckor var det över.
Jag hade också en svullen hals och kunde inte svälja förut. Jag drog till doktorn och de visade sig vara halsfluss, så det va bara att börja käka penicillin i ca 2 veckor :/
Jag hade också en svullen hals och kunde inte svälja förut. Jag drog till doktorn och de visade sig vara halsfluss, så det va bara att börja käka penicillin i ca 2 veckor :/
Får gå dit och höra med dom imorrn, tack för hjälpen
Har tyvärr inte haft tid med vårdcentralen, men hämtade en ficklampa och lös in i halsen då såg jag vid den där snoppen i halsen att det var en knöl till höger sida om man kolla rakt in i käften.. misstänker själv svalg cancer. Måste in fort på måndag och kolla
Hade själv något liknande för någon månad sen, var svullen längst bak i käken och allt såg lite mer rött ut än vanligt. Hade detta i ungefär en vecka, sen funderade jag på att gå till läkarn men jag struntade i det och sedan hade det gått över efter ett par dagar igen. Antar att bara ta det lugnt och vila funkade bra för mig.
Har tyvärr inte haft tid med vårdcentralen, men hämtade en ficklampa och lös in i halsen då såg jag vid den där snoppen i halsen att det var en knöl till höger sida om man kolla rakt in i käften.. misstänker själv svalg cancer. Måste in fort på måndag och kolla
Kan du inte ta en bild?
Tror inte att du lider av cancer. Grattis, du har tonsillit (halsfluss)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!