• 1
  • 2
2011-05-18, 16:10
Medlem
Vid ett möte angående de traditionella pubrundorna runt studenten för årskurs 3 talade närpolischefen Ola Severinsson (Växjö) i en aula för samtliga elever om regler som gällde under den dagen. Som vittne på plats kan jag berätta om några mycket tveksamma uttalanden. Vad gällde alkohol hade han en relativ positiv inställning men när narkotikafrågor togs upp visade han verkligen sin intelligenta sida.

Han påstod att han inte trodde på skrämselpropaganda vilket han såklart direkt nyttjade själv. Han sa att det absolut inte fungerade att röka på istället för att dricka alkohol för att man "med all säkerhet slutar med en kanyl i armen boende med 50-åriga snuskgubbar" och tog upp några exempel på detta. Sån här propaganda är man van vid men det som kommer härnäst är skrämmande. Han konstaterade att alla styckmördare/våldtäktsmän/psykiskt störda människor som sitter instängda på SSS (Sankt Sigfrids Sjukhus) har "haschsprängt" sin hjärna och därför begått dessa brott. Han lade även till att om man hade en annan åsikt än hans så hade man garanterat fel.

Jag blev chockad. Hur kan man fungera som människa med detta tankesättet? Att "föreläsa" om saker utan någon som helst faktabakgrund borde vara straffbart.

Vad tycker ni FB:are om detta?
Citera
2011-05-18, 16:14
Medlem
talenteds avatar
Hehe, välkommen till Sverige!
Här tolereras inget dödsknark!!!!111ett

Jag hatar att det är så, btw.
Citera
2011-05-18, 16:21
Medlem
Om jag hade varit i samma sits så hade jag konfronterat denna tomte.

Undrar också om någon av dessa elever när du närvarade trodde på det han sa?
Citera
2011-05-18, 16:21
Medlem
Getups avatar
Jag tror han skulle behöva bli inlåst på Sankt Sigfrids Sjukhus istället.
Citera
2011-05-18, 16:25
Medlem
SeLeCtedOnes avatar
Man blir ju förfan hjärntvättad av detta landet!!!

Förhelvete när ska dagen komma då svenska samhället kan börja inse att CB är inte bra men det är inte heller så pass dåligt att det borde klassas som värsta tunga drogen.

Vill inte det ska legaliseras för det lär bli kaos då och tror inte sverige kan konfrontera det.

skulle dock vilja se en liten förändring på hur man ser CB !

lär ju aldrig hända men endån

Peace!
Citera
2011-05-18, 16:25
Medlem
xives avatar
Förstår folk inte själva att deras bild på cannabis varken är verklig eller logisk?

Aja, nu ska jag röka mitt dödsknark! Ses om något år med kanylen i armen.
Citera
2011-05-18, 16:28
Medlem
Eys avatar
Men är de inte så det fungerar? Du röker på sen går du ut, våldtar och styckmördar en 4-årig flicka?
Citera
2011-05-18, 16:37
Medlem
Sirfnasks avatar
Ja va häftigt att jag såg den här tråden, var nämligen precis ute och sexmördade lite småflickor (grrr), mao fått både knulla och mörda idag - NAJS, givetvis var jag pårökt ska tilläggas!!!

Jag måste fråga dig TS, vad var den allmänna attityden bland folk till hans bokstavliga skitsnack?

Var det i Katedralskolans aula denna facistiska präst hade sin predikan eller?

Som Växjöbo skäms man nästan lite
Citera
2011-05-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirfnask
Ja va häftigt att jag såg den här tråden, var nämligen precis ute och sexmördade lite småflickor (grrr), mao fått både knulla och mörda idag - NAJS, givetvis var jag pårökt ska tilläggas!!!

Jag måste fråga dig TS, vad var den allmänna attityden bland folk till hans bokstavliga skitsnack?

Var det i Katedralskolans aula denna facistiska präst hade sin predikan eller?

Som Växjöbo skäms man nästan lite

Haha, nja det var ingen som var särskilt engagerad i hans talande, kom väl någon enstaka ifrågasättande kommentar. Det sorgliga är nog att många tror på farbror polis.

Det var på Katedrals kära grannskola detta ägde rum.

Jo visst skäms man
Citera
2011-05-18, 16:58
Medlem
TwentyPastFours avatar
Lol @ haschsprängd hjärna. Skulle kunna vara ett helt awesome band eller nåt.
Citera
2011-05-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwentyPastFour
Lol @ haschsprängd hjärna. Skulle kunna vara ett helt awesome band eller nåt.

Haha dagens garv
Citera
2011-05-18, 17:31
Medlem
Primat91s avatar
[OffT]Hej praec, hur gick det för dig med din första gång?[/OffT]

Jag skulle vilja se en svensk anti-legaliserare i debatt med en förespråkare från t.ex. USA, Frankrike, Spanien, GB...

Eller vänta, det finns ju klipp!
http://www.youtube.com/watch?v=fpm0Wn7fMJk

Världen skrattar åt oss..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in