Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-18, 12:10
  #1
Medlem
Hittade den här krönikan i tidskriften "Ottar". En kvinnlig läkarstuderande och feminist, Jona Elings, lanserar tanken att män framöver bör kunna utföra prostataundersökning på varandra.

Läkarstudentens syn på manliga könsorgan:
Citat:
Kursen i urologi var oväntat rolig. Oväntad eftersom pungar och snoppar är sånt vi feminister ofta skämtar om i nedsättande ordalag.

Läkarstudenten har en idé:
Citat:
I duschrummen på gymmet kunde det finnas klistermärken som visar hur man enkelt med pekfingret känner efter om killen bredvid behöver söka vård eller inte.

Läkarstudenten ser problem kopplade till homofobi:
Citat:
Men så tungt är det homofoba oket att ingen ens försökt väcka idén att män skulle pilla varandra i rumpan.

http://www.ottar.se/index.php?option...atid=48:2011-1

Kan det här vara en lösning för att de tusentals män som årligen insjuknar i prostatacancer tidigare kommer under behandling? Eller finns det andra alternativ som Jona Elings missar att ta upp?
Är hennes krönika bra eller anus?
Citera
2011-05-18, 12:19
  #2
Medlem
N-dawgs avatar
det hon glömmer är att jag inte vill stoppa mitt finger i röven på gympolarn, det skulle liksom fläcka av sig på hela vår relation,, i dubbel bemärkelse då.
Citera
2011-05-18, 12:22
  #3
Medlem
Eys avatar
Håller med N-dawg, det skulle nog bli lite dålig stämning om man gick runt och pillade sina polare i rumpan.
Citera
2011-05-18, 12:25
  #4
Avstängd
InsaneInThebrains avatar
Ahaha är detta ett skämt? Nej jag tycker inte alls att det skulle vara bra.
Citera
2011-05-18, 12:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ey
Håller med N-dawg, det skulle nog bli lite dålig stämning om man gick runt och pillade sina polare i rumpan.

För att kunna avgöra om prostatan är frisk eller inte, krävs nog att man undersöker ett större antal för att kunna jämföra vad som är normalt eller inte. Det är en klar risk att en del skulle sätta sig på tvären och sura.
Citera
2011-05-18, 12:30
  #6
Medlem
jacobzons avatar
Känner kvinnor på varandras bröst i duschen på gymet, för att kolla om kompisen har bröstcancer också?
Vart fan vill hon komma?!
Idiotisk krönika enligt mig.
Citera
2011-05-18, 12:32
  #7
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Hittade den här krönikan i tidskriften "Ottar". En kvinnlig läkarstuderande och feminist, Jona Elings, lanserar tanken att män framöver bör kunna utföra prostataundersökning på varandra.

Läkarstudentens syn på manliga könsorgan:


Läkarstudenten har en idé:


Läkarstudenten ser problem kopplade till homofobi:


http://www.ottar.se/index.php?option...atid=48:2011-1

Kan det här vara en lösning för att de tusentals män som årligen insjuknar i prostatacancer tidigare kommer under behandling? Eller finns det andra alternativ som Jona Elings missar att ta upp?
Är hennes krönika bra eller anus?

Palpering av prostata har en låg sensitivitet, redan när en utbildad läkare utför undersökningen. Så att lekmän skulle börja med detta skulle knappast bidra till något annat än problem. Ställer mig frågande till hur ett lättillgängligt organ, som t.ex. brösten, där självexamination har bevisat ökat antalet upptäckta fall av cancer, direkt kan jämföras med ett inre, mycket svåråtkomligt och svårpalpabelt organ.

Allt detta vet läkarstudenten/feministen. Hennes "krönika" har därmed uppenbarligen endast ett syfte - att provocera och spela översittare mot gruppen män.
Citera
2011-05-18, 12:54
  #8
Medlem
Hon borde kastas ut från utbildningen. En kvinna som så öppet framför sitt förakt för halva befolkningen kan ju omöjligen stå för läkareden. Vem tror att hon skulle ge en man tillförlitlig, god vård?

Betänk vad som hänt om en manlig läkarstudent hade uttalat sig så nedsättande offentligt om kvinnors könsorgan. Sverige är sjukt. Menar svensk statsfeminism allvar med sin "jämlikhet" så lås in alla manshatare. Jävligt upprörande.
Citera
2011-05-18, 13:01
  #9
Medlem
Garneringsmannens avatar
Känns det inte som någon slags smygbögskonspiration? Visst att jag tänker att jag är rätt öppen, men det här är rätt skruvat. Hade någon okänd erbjudit sig att kolla min prostata hade jag nog tackat nej. Inte särskilt vänligt, men rätt jävla bestämt.
Citera
2011-05-18, 15:09
  #10
Medlem
varför skulle man trycka in fingrarna i varandras rumpor ö.ht?

"-Lasse... Du har nog prostatacancer, bäst att vi undersöker med ett större verktyg... "

haha som att en lekmannaundersökning kan avgöra om man har cancer i prostatan eller ej. alltså fyfan för homolobbyn!
Citera
2011-05-18, 15:16
  #11
Medlem
Dalailamas avatar
Feministfi**or är alltid dumma i huvudet. Förslaget är så urbota korkat att man baxnar. Mitt förslag är att även kvinnor bör pilla varandra i muttan istället för att uppsöka gynekolog. Det ska ju trots allt vara jämställt, inte sant?

Citera
2011-05-18, 15:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Feministfi**or är alltid dumma i huvudet. Förslaget är så urbota korkat att man baxnar. Mitt förslag är att även kvinnor bör pilla varandra i muttan istället för att uppsöka gynekolog. Det ska ju trots allt vara jämställt, inte sant?


Helt sant alltså
spoilern är f.ö tungt signaturamaterial.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback