Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-10-11, 13:14
  #1
Medlem
enverhoxha99s avatar
Jag har en hemgjord dvdfilm från ett barndop som jag redigerat och fixat till och sedan bränt på dvd. Nu skulle jag vilja lägga över den på VHS-video. Jag har en Pioneer 464 dvdspelare och en Philips video, båda hyfsat nya. Frågan är, hur gör jag det på bästa sätt? Har försökt att via videon hitta den kanal som tv:n sänder ut dvdsignalen på men det funkar ej. Kan man koppla dvd direkt till vhs via scart?

Har sett en tråd om detta från förra året, men skulle vilja veta om det finns några nya lösningar på problemet
Citera
2004-10-11, 14:26
  #2
Medlem
Raazs avatar
jag har spelat in vhs genom att koppla videon till datorns tv-out.. kanske kan vara till någon hjälp?
Citera
2004-10-11, 15:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Jag har en hemgjord dvdfilm från ett barndop som jag redigerat och fixat till och sedan bränt på dvd. Nu skulle jag vilja lägga över den på VHS-video. Jag har en Pioneer 464 dvdspelare och en Philips video, båda hyfsat nya. Frågan är, hur gör jag det på bästa sätt? Har försökt att via videon hitta den kanal som tv:n sänder ut dvdsignalen på men det funkar ej. Kan man koppla dvd direkt till vhs via scart?

Har sett en tråd om detta från förra året, men skulle vilja veta om det finns några nya lösningar på problemet


Visst kan du koppla direkt med scart!! Så länge det inte är kopieringsskyddade DVD:er så går det bra! ...och hemmagjorda brukar sällan vara det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback