Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-21, 13:58
  #13
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Det är säkert sant men så fungerar ju toppolitiken och det är naturligtvis Bodström medveten om. Inte minst som han själv med boken ger en dolkstöt till partiet som han påstår sig sympatisera med enbart för att driva en personlig vendetta för att han inte längre kan förvänta sig någon högre position i sossarna.


Den där jävla kappvändaren i på långa vägar slut som politiker. Skulle inte förvåna mig om han byter parti för att få vara med och leka i sandlådan. Folkpartiet eller Centerpartiet skulle jag tro ligger nära till hands för han.
Citera
2011-05-22, 17:21
  #14
Medlem
Benny76s avatar
Det är väl bara att lyssna på p1 doku,så inser man vilken skojjare det är.
Citera
2011-05-22, 22:47
  #15
Medlem
KaffeBlattes avatar
Han går över lik
Citat:
Thomas Bodström om sin nya bok: Jag har inte tagit hänsyn till någon

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13037089.ab
Men är nog mindre trovärdig än Juholt hos S-gänget
Citat:
Bodström om miljonklippet: Har ingen moralisk skyldighet

http://www.expressen.se/nyheter/1.24...ms-miljonklipp
Citera
2011-05-22, 23:16
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaffeBlatte
Han går över lik
Vem är liket? Juholt?
Citera
2011-05-23, 10:50
  #17
Medlem
johannes Xs avatar
mötte bodström på drottninggatan idag.
Undrade just varför han var hemma.
solbränd men sliten.
Citera
2011-05-23, 10:58
  #18
Medlem
auchentoshans avatar
Bodström är väl sur för att han inte får vara med och leka i partitoppen. Han var ju dessutom med i diskussionerna om Sahlins efterträdare och det kanske svider lite att han inte blev vald. Inte för att han skulle vara en bra partiledare, utan mest för att han verkar tycka om att synas i media och partiledaruppdraget hade varit en bra egotripp för honom. Uppdraget som politiker verkar han inte ta allt för seriöst på utan ägnar sig hellre åt resor och författande.

Hade han varit med i partitoppen med Juholt som partiledare så hade han fortfarande framstått som en av de mer kompetenta inom partiet.
Juholt har visat att han kan axla manteln från Sahlin när det kommer till mindre genomtänkta uttalande i media, men om han fortsätter på den inslagna linjen återstår att se.
Citera
2011-05-23, 11:26
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
Bodström är väl sur för att han inte får vara med och leka i partitoppen. Han var ju dessutom med i diskussionerna om Sahlins efterträdare och det kanske svider lite att han inte blev vald. Inte för att han skulle vara en bra partiledare, utan mest för att han verkar tycka om att synas i media och partiledaruppdraget hade varit en bra egotripp för honom. Uppdraget som politiker verkar han inte ta allt för seriöst på utan ägnar sig hellre åt resor och författande.

Hade han varit med i partitoppen med Juholt som partiledare så hade han fortfarande framstått som en av de mer kompetenta inom partiet.
Juholt har visat att han kan axla manteln från Sahlin när det kommer till mindre genomtänkta uttalande i media, men om han fortsätter på den inslagna linjen återstår att se.

Nu var det väl ändå så att Bodström fick förfrågan om han kunde tänka sig att bli partiledare för S långt innan Juholt var på tapeten...?
Citera
2011-05-23, 13:13
  #20
Medlem
auchentoshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillkillenK
Nu var det väl ändå så att Bodström fick förfrågan om han kunde tänka sig att bli partiledare för S långt innan Juholt var på tapeten...?
Precis, det var ju det jag skrev, fast i diskussionerna om efterträdare till Sahlin var det ju många som ställde frågor, inte bara valberedningen eller ens andra partimedlemmar. Även media var ute och raggade kandidater, så om Bodström fick en fråga från valberedningen eller inte villa jag låta vara osagt. Dock vet vi ju att han inte blev vald, och dessutom petades han från partitoppen. Kanske därför han går på Juholt i sin bok?
Citera
2011-05-23, 19:40
  #21
Medlem
KaffeBlattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auchentoshan
Precis, det var ju det jag skrev, fast i diskussionerna om efterträdare till Sahlin var det ju många som ställde frågor, inte bara valberedningen eller ens andra partimedlemmar. Även media var ute och raggade kandidater, så om Bodström fick en fråga från valberedningen eller inte villa jag låta vara osagt. Dock vet vi ju att han inte blev vald, och dessutom petades han från partitoppen. Kanske därför han går på Juholt i sin bok?
Pysslingen kanske retade för många?
Citat:
Att före detta justitieministern Thomas Bodström tog plats i friskolan Pysslingens styrelse hade många i Socialdemokraterna svårt att förlåta. Det kostade honom en plats i det verkställande utskottet, skriver han i sin nya bok.

http://di.se/Artiklar/2011/5/23/2364...t-att-forlata/
Citera
2011-05-23, 21:04
  #22
Medlem
Kallemedkulans avatar
Det var det minsta han kunde göra. Hade han slagit en yxa mellan ögonen på henne hade han gjort en god gärning.
Citera
2011-05-24, 11:09
  #23
Medlem
tj.s avatar
Och här kommer partikamraternas mothugg. Gillar hans uttalande om Juholt:

Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Bodström
Jag är säker på att Juholt kan locka tillbaka äldre, LO-medlemmar och soffliggare. Det är betydligt mer osäkert hur han kommer att lyckas med kvinnor, ungdomar, akademiker och storstadsbor.

Vidare verkar han vara bland de enda sossarna som faktiskt har insett att dess politik är företagsfientlig.
Citera
2011-05-24, 12:36
  #24
Medlem
Powergirls avatar
[quote=tj.]Och här kommer partikamraternas mothugg. Gillar hans uttalande om Juholt:
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Bodström
Jag är säker på att Juholt kan locka tillbaka äldre, LO-medlemmar och soffliggare. Det är betydligt mer osäkert hur han kommer att lyckas med kvinnor, ungdomar, akademiker och storstadsbor.



Jag håller fullständigt med Bodström om ovanstående citat och tycker det är en god början. Tilläggas ska också att det var vad Bodström sa på presskonferensen idag med tillägg: Sedan är inte Juholt ensam och det kommer ha stor betydelse vilka han förövrigt omger sig med.
När det gäller rubriken på tråden så missvisande. Enligt Bodström gick det till som det brukade i vilken förening som helst. Ett antal distrikt, varav Juholt ingick i Kalmar distrikt hade en tydlig uppfattning att Mona S. skulle ställa sin post till förfögande på den extra kongressen.
Vad är det som är konstigt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback