2011-05-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leo135
Har du dragkrok eller var det i en sån där sidoögla?
Ganska korkat att dra upp den i 70km/h

Sälj den på blocket tycker jag, skäll ut idioterna till polare.

Det var en sidoögla tyvärr!
Och jag kan försäkra att dessa idioter till polare inte längre är polare, bråkade rätt så rejält med dom efter detta!

Någon nämnde att det beror på vilken bil jag har, min bil är en passat -97 V6 2.8l syncro!
Får väl lägga ut den på blocket och hoppas att jag får lite pengar för den i alla fall, hade hoppats på att det inte är så allvarligt fel, då det bara låter om den när man åker över gupp och dylikt!
Citera
2011-05-17, 20:38
Medlem
INTPs avatar
Kan lika gärna vara småfel, och det finns heller inget som säger att något skulle låta bara för att karossen är skev. Hitta felet innan du gör något dumt...
Citera
2011-05-17, 20:50
Medlem
våga&vinns avatar
Det är inga problem att dra en bil bogserings öglan varken fram eller bak. Bilar som fraktas med bilfraktsbåtarna surrar bilarna med två band per bil en fram och en bak jag har en jobbarkompis som jobbat med det och det är många band som ligger efter lossning.
Citera
2011-05-17, 20:51
Medlem
FreddeDs avatar
Säkert bara några bussningar i framvagnen som fått lite stryk då dina kompisar försökt bogsera igång en bil i 70 km/h. V.A.G. brukar ju ha klena bussningar så kolla dom först innan du säljer bilen till underpris.
Tror inte att din bil blivit skev eller något sådant.
Citera
2011-05-17, 21:18
Medlem
b.marleys avatar
Infästningen eller bogseringslinan går sönder innan bilen blir sned.
-Så du kan vara lugn,Din bil är inte skev.
Klonket är ngt annat,bussning,avgasrör som slår imot karossen MAOet kan vara vad som helst.

Sen klippet om bilen i snödrivan,Så har dom dragit snöret runt stötfångaren.Dom brukar sitta fast med 4-8st m8or.
-Stötfångaren ska ta imot stötar"skydda karossen" och inte dras i.
Citera
2011-05-18, 09:26
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spookyspook
Som dom andra säger så gjorde dina polare jävligt fel och det borde dom också fattat.

Det är mycket som kan ha pajjats.

If you trash it,you cash it... borde du sagt till dina "polare"...
Citera
2011-05-19, 00:34
Medlem
En bil blir för fasiken inte skev av att bogsera en annan bil. Bogseröglan brister lååååångt före det händer något åt karossen. Den sitter för det mesta dessutom fast i ena kofångarfästet som endast brukar vara fäst med 2st m8. Den bil som inte håller för det skulle jag inte vilja färdas i.

Sedan att dom var uppe i 70 knyck för att få igång en bil är en sak jag inte kan förstå men i alla fall inget som på något sätt förstör en bil, bara onödigt.
Citera
2011-05-19, 00:59
Medlem
Pre 1914s avatar
Spelar ju ingen roll om de lägger i en växel i 70 eller 190 km. Det gör ingen skada.
Det som möjligen kan skada är skarpa knyckar med ospänd lina och låg fart. Har sett bilar framför mig studsa i sidled vid bogsering.
Citera
2011-05-19, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Spelar ju ingen roll om de lägger i en växel i 70 eller 190 km. Det gör ingen skada.
Det som möjligen kan skada är skarpa knyckar med ospänd lina och låg fart. Har sett bilar framför mig studsa i sidled vid bogsering.

Vad tror du händer om man smäller i en växel i 70km i timmen? Du tror inte att det blir lite av en knyck då?
Citera
2011-05-19, 07:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vilken fråga...svar: JA,massor .

Här är ngr fina ex hur jävla fel det kan gå:

http://www.youtube.com/watch?v=3-xnw568hNo

http://www.youtube.com/watch?v=w3ZCRiH_340

http://www.youtube.com/watch?v=HHBak...eature=related
Citera
2011-05-19, 08:07
Medlem
lindelows avatar
finns ju en anledning varför de lag på 30km/h på bogsering kanske?
Citera
2011-05-19, 08:29
Medlem
boppaloozs avatar
Jag håller med övriga om att det är sanslöst korkat att bogsera fortare än 30 Km/h, men håller man sig till den hastigheten så kan det faktiskt vara idé att lägga i en hög växel ibland och släppa up pkopplingen (ifall man inte har automatlåda förstås). Om man drar runt motorn på det sättet så pumpar man upp servotrycket för bromsar och styrning.
Men visst kan en våldsam bogsering förstöra både dragbilen och den bil som bogseras, men det behöver inte bli bestående skador. Dom klonkande ljud som TS beskriver kan komma från glappande bärarmsbussningar som är relativt enkla att byta ut, och dom kanske var glappa redan från början, fast inte lika mycket, och därför skulle dom behövt bytas i alla fall. Paniksälj i alla fall inte bilen för underpris innan en verkstad har tittat på bilen. Verkstadsfakturan kan TS ju skicka till sina "kompisar"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in