Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-17, 06:18
  #1
Medlem
Jag har träffat en kille ett tag nu. Han har flyttat hit för 2 år sedan från en annan stad långt härifrån från tjej och dotter pga massa strul.

Jag är inte den som någonsin brukar bry mig om facebook eller sms och skit men detta börjar bli fett jobbigt nu asså.

Det kan ringa i hans telefon vilket jag skiter i, tills jag hör någon skrika & gapa på andra sidan luren och han säger alltid, "men fattar du inte att ddet går inte nu, du kan inte bara komma hit utanför och blabla.." flera gånger. Detta sket jag i till en början.

Sedan så märker jag.. eller ser ofrivillligt på hans facebook att han har typ 2 ny vänner om dagen, alltid tjejer, mellan 16-18 kanske! Han är 25 själv. När vi sitter vid tvn eller så och han facebookar så blickar man ju alltid vad han gör snabbt, inte för man är nyfiken.. men ni fattar?!
Då lägger han alltså till massa okända brudar från stan eller från andra städer som vänner. Som jag också borde skita i.. tills min tjejkompis (som han inte vet är min tjejkompis) frågar mig varför han mailar med henne på facebook och skit.. INTE FAN VET JAG! typ..

Nyfiken såklart så blickar jag allt oftare och ser 6 nya mail om dagen, från olika tjejer. Han läser som inte när jag "ser" eller pratar aldrig om det.
Jag frågade vad han höll på med och fick till svar "amen det är ju facebook, inget allvarligt" och massa skit..
Han tar bort det jag skriver på hans logg och så, men svarar på Elin 17 som skriver och vill festa med honom, "klart vi ska gumman"! :P

Då sa jag det att han får fan ta och lägga ner det för det är sjukt pinsamt när folk ser att han har 7 nya vänner i veckan, under 18 år, små fjortisbrudar. Vad tänker folk då? Hur tänker jag då?
Såg att han mailade nån nyss senast men stängde datan så fort jag kom och satte mig..

Är det något sjukt beteende eller vad fan är det med honom? Säger jag nått om det bli han cp-galen och gapar som fan.
Vad fan ska jag göra? Jag måste kunna göra något mer för att han ska fatta innan jag ger upp..?
Citera
2011-05-17, 06:26
  #2
Medlem
OggeOJs avatar
Du verkar ju tycka att det är okej beteende, så fortsätt med att inte göra något alls...
Citera
2011-05-17, 06:31
  #3
Medlem
skapa en falsk fb profil lägg en snygg men trolig bild på ngn tjej lägg till random killar och tjejer .... flörta med honom o så o se vad han säger...
Citera
2011-05-17, 06:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Du verkar ju tycka att det är okej beteende, så fortsätt med att inte göra något alls...

Det var inte så jag menade, men jag orkar inte lägga tid på att jiddra om massa skitsaker och hålla på och misstänka saker helatiden.
Jag har träffat så många idiotmänniskor i mitt liv att jag pallar liksom inte med vänner/killar som bara fittar en hela tiden, jag är så trött på det så det inte är sant.
Samma sak gäller att hålla på och spana eller misstänka, det gör ju bara en människa sinnessjuk tillslut.
Eftersom det är såhär nu, och jag håller på att bli helt knas på att människor inte kan, VERKLIGEN inte kan vara ärliga. Har sagt detta till honom med. Men vi båda befinner oss i knäppa situationer. Samma fast ändå så olika. Jag hoppas du fattar vad jag menar?!

Jag är också mycket medveten om att jag inte kan ändra på honom om han verkligen inte vill det själv.
Själv vet jag hur dom flesta människor fungerar, men jag orkar liksom inte hålla på och pallar inte det han gör, men jag behöver honom..
Citera
2011-05-17, 06:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermann
skapa en falsk fb profil lägg en snygg men trolig bild på ngn tjej lägg till random killar och tjejer .... flörta med honom o så o se vad han säger...

Som sagt så orkar jag inte lägga ner energi på en sån sak. Jag kommer bli galen om jag börjar haka upp mig på det. Jag vill bara be han dra och bara dra själv.. och så.. men jag vet inte vad jag ska göra längre.. Tack för tipset ändå.
Citera
2011-05-17, 07:08
  #6
Avstängd
Sickmyducks avatar
Din pojkvän verkar vara en typisk player.
Citera
2011-05-17, 10:18
  #7
Medlem
TheBITs avatar
Riktigt äckligt beteende, rätt uppenbart att han raggar loss bakom din rygg
Citera
2011-05-17, 10:32
  #8
Medlem
trapthems avatar
Det låter absolut som att han är på jakt. Oftast är alla försök att få en sån person att sluta helt resultatlösa, så bästa rådet är faktiskt att kasta ut honom ur ditt liv och gå vidare. Om du har haft en massa strulpellar i ditt liv tidigare vet du vad det leder till, så bespara dig ännu en sån situation och ta kontroll över ditt liv.
Citera
2011-05-17, 13:10
  #9
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiller-
Jag är också mycket medveten om att jag inte kan ändra på honom om han verkligen inte vill det själv.
Själv vet jag hur dom flesta människor fungerar, men jag orkar liksom inte hålla på och pallar inte det han gör, men jag behöver honom..

Och för att det ska lyckas måste du kastrera honom. Gå vidare.
Citera
2011-05-17, 13:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermann
skapa en falsk fb profil lägg en snygg men trolig bild på ngn tjej lägg till random killar och tjejer .... flörta med honom o så o se vad han säger...


Det kommer garanterat chocka när han får veta att det är hans flickvän x3
Citera
2011-05-17, 14:24
  #11
Medlem
Chainlesss avatar
Syns det inte på fb att ni är ett par?
Citera
2011-08-10, 20:55
  #12
Medlem
Du får prata och berätta vad du tycker om det här som du redan verkar ha gjort, men ta det ett steg längre, och berätta hur du känner, vissa är lite segare än andra om han accepterar det så är det ju bra, annars så får du själv bestämma hur du vill ta tag i det.
kram
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback