Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-26, 23:48
  #13
Medlem
Kommunistisk idealstat

Sanningen (den sanna alltså) är att Nordkorea är så ekonomiskt, industriellt och kulturellt överlägset övriga stater på jordklotet att den internationella kapitalismen startat en jättelik desinformationskampanj i syfte att förhindra att folken på demokratisk väg inför samma system som det lilla landet på den koreanska halvöns norra del.
Av det officiella informationsmaterial, som den nordkoreanska staten gratis distribuerar, framgår klart och tydligt att Nordkora är helt överlägset varje annan nation, därför att den store ledaren utövar ett helt suveränt ledarskap.
Nordkoreanska media rapporterar aldrig om brottslighet, svält, rättsövergrepp eller ekonomiska problem därför att sådant helt enkelt inte existerar i detta kommunistiska eldorado.
Citera
2016-03-12, 21:18
  #14
Medlem
Lao Tzus avatar
Förmodligen ligger Israel bakom och dom har just ganska säkert sänkt en nordkoreansk ubåt som hämnd.

Anledningen är att Nordkorea hjälper palestinier att bygga tunnlar under Israel bland annat.
Citat:
Since the early 1960s, North Korea has staunchly supported the establishment of a Palestinian state. From training Palestinian militants in the 1970s, to helping Hezbollah build underground tunnels into Israel in the mid-2000s, North Korea has maintained an active presence in the Middle East.

https://www.nknews.org/2014/06/how-n...s-for-decades/
Citat:
North Korea submarine 'missing' as US-South Korea drills continue

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-35793980
Citera
2016-03-12, 23:23
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qickman
Vi får veta att Nordkorea är så hemskt och isolerat, och att befolkningen inte får veta någonting om omvärlden. Vi får höra att vi har det så mycket bättre och att befolkningen i Nordkorea lider av masspsykos. Ingen information lämnar eller anträder Nordkorea, sägs det. Nordkorea sägs vara en stor svart fläck i informationsvärlden.

Det sägs att befolkningen i Nordkorea matas med galen information om omvärlden, och om hur farlig omvärlden är.

Kan tala om för er att det fanimej är tvärtom! Det jag menar kan kort sammanfattas med att världseliten runtomkring oss isolerar oss från Nordkorea, och inte tvärt om. Vad är det som är så hemligt där i Nordkorea? Lever de bättre liv? Varför får vi inte se HUR DET VERKLIGEN är där istället för en massa påhitt? Tror ni att Nordkorea försöker att kontakta oss? Jag tror inte en sekund på att de 'rymlingar' som uppvisas på TV är från Nordkorea på riktigt, utan de är skådisar.

Är det NWO som ligger bakom!???!?!?!?!?!?!?!!!?!?!?!?!?!? Och varför?! Tror fan att vi HAR NÅGOT PÅ SPÅREN NU!! UT OCH FORSKA! Fram med sanningen.


Ja då har vi en sådanhär helt övertygad person igen. Nordkorea är inte slutet de är alla andra länder som vill dölja hur bra allt är.
Jag skulle kunna ta fram hur mycket pengar, material, pengar och mat NK fått av väst men det kommer inte att funka av någon anledning, det är så med faktaresistenta.

Men om du är övertygad detta är ju ett scoop, ta och beställ en resa och testa om du får röra dig fritt i landet, om du kommer att få visum och allt annat.

Om jag fått en liknande uppenbarelse så hade jag agerat inte sitta och göra inget alls.

Och för hundrade gången man forskar inte genom att kolla på YT.

Läs på lite grand om grunderna för hur man forskar och se till att res till NK så snabbt som möjligt så kan du forska på plats,
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback