Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-01, 07:38
  #421
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
fortfarande nykter

tror faktiskt jag är ute mer nu än när jag drack

Starkt! Ett problem jag har när jag inte dricker alkohol på en utekväll är att jag blir så jävla trött. Har inga problem med att CPa ut mig på dansgolvet, ragga (nåja) och vara allmänt social. Men man orkar bara inte hela kvällen, utan man tar snabbt ut sig.

Annars, hur upplever du kroglivet som nykter jämfört med innan? Dricker du vatten, läsk, alkoholfri öl eller passar du på o ta en öl då och då?
Citera
2017-11-01, 08:15
  #422
Medlem
Tripportreats avatar
Jag själcmedicinerar mig med benso pga allvarlig ptsd, vet att det är en jävla fälla med det är det som krävs för att jag ska klara jobb och övriga åtaganden.

Flöddrar aldrig på det utan håller mig inom medicinska doser. Kommer behöva ta tag i det förr eller senare men de trauman jag varit med om skedde relativt nyligen så det får vara så här ett tag tyvärr.

Utöver det så röker jag cannabis och dricker alkohol men det har jag inga problem att hålla mig ifrån en månad, gjorde det någorlunda nyligen.

Starkare droger som mdma och psykadeliska droger som ligger mig varmt om hjärtat klarar jag mig ifrån längre perioder.

//Tripportreat
Citera
2017-11-01, 19:50
  #423
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Starkt! Ett problem jag har när jag inte dricker alkohol på en utekväll är att jag blir så jävla trött. Har inga problem med att CPa ut mig på dansgolvet, ragga (nåja) och vara allmänt social. Men man orkar bara inte hela kvällen, utan man tar snabbt ut sig.

Annars, hur upplever du kroglivet som nykter jämfört med innan? Dricker du vatten, läsk, alkoholfri öl eller passar du på o ta en öl då och då?

är nog inte så starkt egentlingen få jag inte hade ett beroende när jag slutade, jag var mest trött på att det kostade så mycket pengar (:

försöker hålla mig ifrån cocacola rent allmänt men brukar drickan nån sen vatten

tycker det är sjysst också, ganska tydligt att jag är nykter och när jag nämner det så brukar det inte kosta att gå in heller.

tvärtom för mig, jag orkar mer (men det kan ju ha med att jag har bättre kondis nu än för några år sedan) jag är alltid ute och jagar lördag/söndag morgon

tom gått ut och dansat till typ dansbandsmusik som jag inte gillar alls, det är ju kul

Sen är det ju inte fel att alltid gå med vinst när det spelas poker :P
Citera
2017-11-04, 12:16
  #424
Medlem
JoeBidens avatar
Hade en riktigt skev fylla igår. Upplevde även en panikångestattack i morse på bakfyllan. Har fan helt tröttnat på den skeva studentkulturen och dess förhållande till alkohol. Nu blir det endast gräs på festerna denna månad varpå jag får utvärdera huruvida det var värt det eller ej.

Nånstans tror jag mig veta svaret på frågan, även om det kan kännas lite motigt att förhålla sig till sanningen...
Citera
2017-11-05, 18:59
  #425
Medlem
TechoNisses avatar
Jodå har klarat av att vara nykter i snart över en månad (dock handlar det oftast om ekonomin) men brukar bara köra ca 4dagar varje månad o resten nyktert, utan absinens o at eller att jag måste ha för att överleva dagen
Citera
2017-12-30, 01:44
  #426
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pzykz
Nej.
Samma här , för svårt
Citera
2017-12-30, 01:47
  #427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Fitt-
I ärlighetens namn nu, skulle du klara en vit månad utan något som helst narkotikum eller berusningsmedel. Jag är mest intresserad av att höra från er som använder rekreationellt, men andra får också svara.

Om ni svarar ja får ni gärna berätta om ni någonsin haft en vit månad eller om ni bara tror att ni skulle klara av det. Folk slänger nämligen ofta ur sig att de klarar både det ena och andra av de extremt klassificerade drogerna utan att skapa ett beroende. Om någon nu i ärlighetens namn lyckats och inte haft några som helst negativa konsekvenser av det så får jag applådera.

Själv har jag slutat dricka. Det gick bra i ett par veckor, men nu har jag bytt alkoholen mot benzo igen.

Go kväll /fitt



Jag hade nog aldrig kunnat ha en vit månad , jag knarkar regelbundet varje dag och det är ett helvete kroppen går igenom men på något sjukt vis så kommer jag inte igenom rehabiliteringen , har inte inställningen trots att jag vill sluta
Citera
2017-12-31, 11:55
  #428
Avstängd
I ärlighetens namn så tror jag inte det inte i dagsläget för ett år sedan hade jag klarat det men har spårat ur lite på sistone
Citera
2018-01-02, 14:52
  #429
Medlem
mindwalkers avatar
Bra fråga! Efter den 13:e så ger jag det ett ärligt försök, snuset dock håller jag kvar vid!

MW
Citera
2018-01-13, 06:32
  #430
Medlem
ruttenfimps avatar
Nej. Kan börja med en vit dag, vecka åtminstone. Blivit rejält handikappad av alla substanser så blir numera ofta sittandes hemma istället om jag inte fått i mig vad jag tycker är tillräckligt. Kan inte sova, prata, tänka eller ha ett socialt beteende. Blir mer Aaah, Mmmh, visst, ok.

Söker behandling och vill bli ren men det är en jävligt lång väg dit, det vet jag. Dock segar soc sig som fan trots sjukhusbesök, LOB, antal ringa brott. Kommer inte överleva länge till om det här fortsätter. Skriker efter hjälp men sitter i kö blablabla... förut fick jag fan kämpa för att inte åka in på nytt lvm och luskade o manipulerade behandlingshem och soc, riktigt svinigt men lyckades smygpunda bra som fan.
Citera
2018-02-11, 13:46
  #431
Medlem
Påbörjade som många året med en vit månad från droger utöver alkohol och röka. Så fort månaden hade gått så satt jag där med en rejäl tjackpåse, benso och syra.
Tror det blir en vit månad till bara för att testa självdisciplinet. Att sitta med ett stash utan att röra det är som alla vet en utmaning större än vanligt!
Citera
2018-02-16, 21:58
  #432
Medlem
En månad är inga problem, det är efter 1-2 månader det verkligen börjar bli svårt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback