Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-01, 22:34
  #4693
Medlem
HermaeusMoras avatar
Kör på survival mode och använder modern firearms tactical edition och märker att jag one shotar allt nästan även deathclaws tar bara några skott för att döda samt så har jag låst upp alla perks osv.

Testade immersive gameplay moden men då gjorde jag knappt någon skada tog typ 500 skott om inte mer för att döda någon i power armor. Så min fråga är finns det någon annan mod som gör det svårare men ändå realistisk men ändå lite svårt? Typ raiders dör lätt men supermutants är starkare och kräver mer men inte överdrivet mycket gäller samt deathclaws osv.

Eller har jag missat något med immersive gameplay typ settings eller något testade den bara i en firefight.

Kör på xbox one!
__________________
Senast redigerad av HermaeusMora 2017-02-01 kl. 22:37.
Citera
2017-02-02, 04:14
  #4694
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGreen
F4 så jävla skönt spel trots att man utforskade en hel del för att dröja ut på spel timmarna så tog spelet slut. Köpa alla saker osv som man kunde ha till spelet men fuck dom borde fixa mer uppdrag och dlc, världar. Jag skulle lätt betala 1000lapp för en ny värld.

Finns mods som lägger till nya saker att utforska samt uppdrag kan rekommendera rise of the necromancer och crowded commonwealth
Citera
2017-02-02, 04:26
  #4695
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Inte tagit mig tiden att spela Fallout 4 förens nu och tänkte bara fråga efter lite tips på "måste ha" mods när det gäller grafik/performance och kanske lite andra gameplay förbättringar?

green in commonwealth- blir lite mer liv i världen

modern firearms tactical edition- moderna vapen

True storms med darker night patchen- lite mer avancerat väder och bättre ljud samt mörkare nätter

Realistic sound- bättre ljud på dina vapen

Gun smoke- rök från vapen

vapor trail and tracers - när du skjuter så blir det rök spår efter kulorna

Det är några av mina favoriter
Citera
2017-02-02, 14:39
  #4696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
green in commonwealth- blir lite mer liv i världen

modern firearms tactical edition- moderna vapen

True storms med darker night patchen- lite mer avancerat väder och bättre ljud samt mörkare nätter

Realistic sound- bättre ljud på dina vapen

Gun smoke- rök från vapen

vapor trail and tracers - när du skjuter så blir det rök spår efter kulorna

Det är några av mina favoriter


är det mods från fliken "mods" ingame??? försökte få igång texture mod med nexus mod men funkar inte...kanske är för att jag har en pirat kopia av spelet?
__________________
Senast redigerad av Tordem 2017-02-02 kl. 14:43.
Citera
2017-02-02, 15:31
  #4697
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordem
är det mods från fliken "mods" ingame??? försökte få igång texture mod med nexus mod men funkar inte...kanske är för att jag har en pirat kopia av spelet?
Kanske, eller så funkar de inte med en ny version av spelet alt. din version funkar inte med nya versioner av moddarna. Körde en modd, minns inte vad den hette, fixade med ljussättningen så den blev riktigt översnygg men när jag installerade Nuka World funkade det inte längre.

Nuka World förresten, blä vilken tråkig expansion. Gå dit, döda [X], hitta [Y], kom tillbaka, repetera. Ingen story alls. Sämre än alla expansioner till NV och långt från Far Harbour som för övrigt var riktigt bra.
Citera
2017-02-02, 16:36
  #4698
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordem
är det mods från fliken "mods" ingame??? försökte få igång texture mod med nexus mod men funkar inte...kanske är för att jag har en pirat kopia av spelet?


Kör du på pc så kan du ladda ner mods från nexus och ha nexus mod manager installerat körde skyrim med mods på pirat kopia och det fungerade fint!

http://www.nexusmods.com/fallout4/

Sen hur du gör finns här https://youtu.be/AqMYLKO_Mn4

Gör en kopia på allt ifall något skulle gå fel
__________________
Senast redigerad av HermaeusMora 2017-02-02 kl. 17:02.
Citera
2017-02-03, 15:13
  #4699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Kör du på pc så kan du ladda ner mods från nexus och ha nexus mod manager installerat körde skyrim med mods på pirat kopia och det fungerade fint!

http://www.nexusmods.com/fallout4/

Sen hur du gör finns här https://youtu.be/AqMYLKO_Mn4

Gör en kopia på allt ifall något skulle gå fel


har Testat nexus mod fram o tillbaka utan att det funkar..har iofs bara testat en 4k texture mod...någon skillnad om jag kör med Pirat kopia av spelet?

har edit ini filen också

Ja det är PC
Citera
2017-02-03, 15:14
  #4700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Kanske, eller så funkar de inte med en ny version av spelet alt. din version funkar inte med nya versioner av moddarna. Körde en modd, minns inte vad den hette, fixade med ljussättningen så den blev riktigt översnygg men när jag installerade Nuka World funkade det inte längre.

Nuka World förresten, blä vilken tråkig expansion. Gå dit, döda [X], hitta [Y], kom tillbaka, repetera. Ingen story alls. Sämre än alla expansioner till NV och långt från Far Harbour som för övrigt var riktigt bra.


Ja nuka World va tråkigt..inte ens kört färdigt det..

jo jag ladda ner någon version med alla dlc någon nyare version från TPB
Citera
2017-02-04, 15:00
  #4701
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tordem
Ja nuka World va tråkigt..inte ens kört färdigt det..

jo jag ladda ner någon version med alla dlc någon nyare version från TPB

Ja om man nu spelar som en relativt god karaktär med någon slags moral så försvinner ju majoriteten av quests och nya grejer. Tyckte alla dlc höll ganska låg klass även om jag lagt ner mycket tid på workshops.
Citera
2017-02-07, 19:22
  #4702
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
OK, för helvete.

Jag lirar som bekant Nuka World och bara det är ett misstag. Men har jag nu lagt ut för det så fuck it, jag skall harva igenom det. Så just nu har jag tagit mig igenom Galactic Zone (fasansfullt tråkigt), Dry Rock Gulch (sluta. bara sluta), Safari Adventure (neeej!) och är i Nuka Cola Bottling Plant. Kvar är Kiddie Kingdom som låter som en Darknetsida med barnporr.

I alla fall.

Bottling Plant. För HELVETE! Helt plötsligt kan jag inte träffa! Och då menar jag inte spontanmissa lite då och då utan jag menar tömma ett mag i plytet på en sådandär krabbjävel point-fakking-blank och 0!!! HP i skada!

Är det en buggdjävel, elle?
Citera
2017-02-07, 19:42
  #4703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
OK, för helvete.

Jag lirar som bekant Nuka World och bara det är ett misstag. Men har jag nu lagt ut för det så fuck it, jag skall harva igenom det. Så just nu har jag tagit mig igenom Galactic Zone (fasansfullt tråkigt), Dry Rock Gulch (sluta. bara sluta), Safari Adventure (neeej!) och är i Nuka Cola Bottling Plant. Kvar är Kiddie Kingdom som låter som en Darknetsida med barnporr.

I alla fall.

Bottling Plant. För HELVETE! Helt plötsligt kan jag inte träffa! Och då menar jag inte spontanmissa lite då och då utan jag menar tömma ett mag i plytet på en sådandär krabbjävel point-fakking-blank och 0!!! HP i skada!

Är det en buggdjävel, elle?

Skjuter du med automatvapen på skalet kommer kulorna studsa. Kör på 44Magnum, 50 cal, eller ännu hellre de där 40-06 ngt gevären från Far Harbor. Har du nån follower så ge även den ett sånt vapen.
Citera
2017-02-09, 03:28
  #4704
Medlem
Har passerat level 200 nu utan mods (endast Automatron, FarHarbor, Nukaworld) på Xbox.

FarHarbour var bättre än NukaWorld, ja. Men 'helheten' är ändå det som räknas, för den tvångsmässiga spelaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback