Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-13, 11:20
  #1
Medlem
nietsoviets avatar
Åh fy helvete vilken ångest jag har! Lyssnar visserligen på mycket tung bas och sånt men kunde inte föreställa mig att datorn kunde gå sönder. Det är såhär att där jag pluggar får vi låna en dator under hela gymnasietiden och sen eventuellt köpa loss den för en billig peng, men än så länge tillhör den ju faktiskt skolan för jag har inte betalt för den. Jag har ingen aning om ifall jag eller skolan ska stå för reparationen av datorn, men jag har total panik just nu i alla fall.

Jag lekte lite i garageband nyss och ljudet funkade. Fast jag hörde att det inte riktigt lät som det ska, den ena högtalaren verkade inte göra något som helst ljud ifrån sig och ljudet som kom överhuvudtaget var väldigt klent och avlägset. Så jag stängde garageband och satte på en låt i spotify. Då upptäcker jag till min förskräckelse att det ända som händer är att det "knäpper" oroväckande i datorn (man kan liksom känna i knät att det är något fel på datorn, för när det knäpper så både låter det och känns mot benet där datorn för tillfället befinner sig)

Jag undrar hur man löser sånt här? Varje gång jag ändrar låt/ser på en video med ljud och så vidare knäpper det högt och vilt och inget ljud kommer öht. Vad fan kostar det att åtgärda detta? Usch jag mår apa nu, har ändå använt hörlurarna hela tiden känns det som, mac måste vara jävligt känslig för jag verkar ha problem med allt på den...
Citera
2011-05-13, 11:21
  #2
Medlem
tzjs avatar
Programvara - Mac OS ---- Hårdvara - Mac.
/mod.
Citera
2011-05-13, 11:26
  #3
Medlem
Jag jobbar själv på en skola och har hand om datorerna, Har er skola en såkallad "Helpdesk"?

Det brukar vara saftiga försäkringar på dem om inte annars blir det i värsta fall en 500 i självrisk.
Citera
2011-05-13, 11:28
  #4
Medlem
Aggudabbus avatar
Har ni skrivit på något papper när ni lånade datorn i så fall stod det något om reparation?