Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-18, 13:16
  #2665
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Det jag inte riktigt förstår, är när Kjell jagade Jonas Thente. Fick Jonas då aldrig någonsin reda på att någon har använt hans namn, för att dölja sig själv och låtas helt enkelt vara honom mer eller mindre?

Varför vart just Jonas utvald ifrån DN?

Är de bekanta med varandra, och därmed har det inte skett någon rapport om händelsen där Jonas berättar om hur han känner sig eller så.

Eller om att Jonas polisanmält Eurocop för att använt hans namn, och till och med riskerat få honom att bli sparkad, och även få problem i det privata livet.

För Kjell ringde ju upp till DN om trakasserierna som han trodde Jonas låg bakom.

Någon som har någon ifnromation.

Ingen som heller diskuterat detta i tråden, vad jag har öagt märke av. Det finner jag också lite intressant. Eftersom Jonas inte är påhittad, utan en riktig person, eller hur?

Jonas var inte utvald. Han drogs in av en slump. Från början var det Jonas från nian, men eftersom Kjell hör så illa trodde han att Sadulisten sa "Jonas från DN". Det finns väl inte så många Jonas, så Thente blev den skyldiga alltså.

Vad som har hänt mer detaljerat utanför samtalen vet jag dock inte. Och det verkar ju vara det som du främst är nyfiken och intresserad kring. Mitt tips är att skicka ett PM till Thente på Facebook och fråga honom om det du undrar. Hans profil går att söka på. Förhoppningsvis är han tillmötesgående.
Citera
2017-07-18, 17:24
  #2666
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Nu hänger jag inte med riktigt. Pratar du om själva bussamtalets historia?

För jag pratar om utanför det.

För Kjell besäkte, eller åtminstone ringde till DN och pratade med hans kollegor och chef, eller kanske endast med Jonas arbetsgivare. Då måste Jonas Thente reagerat någoting av att någon använt hans namn för att "busa"

Att den här "Marcus" spelas ju av Sadulisten och "Marcus" råkade säga "Jonas Thente" har ringt och att Jonas jobbar på DN.

Det där är bara en del av själva samtals historian. Jag pratar om det som inte skett i bussamtalet. För jag tror att Kjell har visst försökt nå till Jonas eller åtminstone kontaktat Jonas chef.

Nu pratar jag ibte om vad som rör sig i bussamtalet, för det är bara en massa trams rent utsagt. Jag pratar om det som har skett. Vad hände med Jonas Thente, den riktiga Jonas Thente. Kontaktade Kjell Jonas chef, vad hände sen med Jonas, o.s.v.

Det är det jag undrar.

En dag ringer de till Kjell och helt plötsligt anklagar han de på Eurocop att de är en Jonas på DN.

Några ringningar senare efter att EC kollat upp vilka Jonas det finns på DN så säger de att de är Jonas Thente som är en journalist där.
Citera
2017-07-21, 13:50
  #2667
Medlem
C0B0LTs avatar
Några nya ringningar från juli

Kattmisshandlaren https://www.youtube.com/watch?v=iwlvmy4xT0E
Blattesvensken och horungen https://www.youtube.com/watch?v=IjZApbGC0To
Vanlig enkel SD-logik https://www.youtube.com/watch?v=E4ERsbTrIao
__________________
Senast redigerad av C0B0LT 2017-07-21 kl. 13:54.
Citera
2017-07-21, 23:28
  #2668
Medlem
JoakimVonBankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Nu hänger jag inte med riktigt. Pratar du om själva bussamtalets historia?

För jag pratar om utanför det.

För Kjell besäkte, eller åtminstone ringde till DN och pratade med hans kollegor och chef, eller kanske endast med Jonas arbetsgivare. Då måste Jonas Thente reagerat någoting av att någon använt hans namn för att "busa"

Att den här "Marcus" spelas ju av Sadulisten och "Marcus" råkade säga "Jonas Thente" har ringt och att Jonas jobbar på DN.

Det där är bara en del av själva samtals historian. Jag pratar om det som inte skett i bussamtalet. För jag tror att Kjell har visst försökt nå till Jonas eller åtminstone kontaktat Jonas chef.

Nu pratar jag ibte om vad som rör sig i bussamtalet, för det är bara en massa trams rent utsagt. Jag pratar om det som har skett. Vad hände med Jonas Thente, den riktiga Jonas Thente. Kontaktade Kjell Jonas chef, vad hände sen med Jonas, o.s.v.

Det är det jag undrar.

Har också varit nedrans nyfiken på allt som hänt bakom kulisserna angående den riktiga Jonas.
Dock hur det blev just Jonas är ju simpelt.

Sadu nämnde att han var Jonas på nian och Kjell hörde väl fel och tycktes höra Jonas på DN . Sedan när Kjell försökte pressa Jonas "bror" Marcus på efternamnet så hör man att någon (antagligen sadu) knappar på en dator för att kolla upp någon Jonas på DN och VIPS så blev de Thente.

Jag är nyfiken på hur Jonas liv påverkades av detta .. om han fick samtal av polis eller brev där han fick veta om anmälan haha .
Citera
2017-07-22, 21:10
  #2669
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koncentration
Nu hänger jag inte med riktigt. Pratar du om själva bussamtalets historia?

För jag pratar om utanför det.
Det enda vi egentligen vet är att Kjell har haft kontakt med Jonas chefer (Björn Wiman och Magnus Jansson på Bonnier tror jag dom hette) fast huruvida dom ens tog upp detta med Jonas är oklart, hur fan skulle man själv reagera som chef om man får höra att en anställd sitter och spamringer en pensionär han aldrig haft nån kontakt med?

Sen kan man undra varför Kjell aldrig kontaktade "Mats Eriksson".

Jonas själv måste sett ut som världens frågetecken förutsatt att cheferna faktiskt informerat honom om Kjells info. Ännu roligare är det ju faktiskt om man ponerar att Kjell konfronterat honom. Tänk att man står och borstar tänderna en vanlig morgon innan jobbet och nån BANKAR på dörren från ingenstans, öppnar brevinkastet och säger "öppna dörren nu, lilla kloakråtta!"
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Förhoppningsvis är han tillmötesgående.
Det är han i alla fall inte på twitter, fast å andra sidan verkar han inte va så aktiv där.
Citera
2017-07-26, 00:03
  #2670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimVonBanka
Har också varit nedrans nyfiken på allt som hänt bakom kulisserna angående den riktiga Jonas.
Dock hur det blev just Jonas är ju simpelt.

Sadu nämnde att han var Jonas på nian och Kjell hörde väl fel och tycktes höra Jonas på DN . Sedan när Kjell försökte pressa Jonas "bror" Marcus på efternamnet så hör man att någon (antagligen sadu) knappar på en dator för att kolla upp någon Jonas på DN och VIPS så blev de Thente.

Jag är nyfiken på hur Jonas liv påverkades av detta .. om han fick samtal av polis eller brev där han fick veta om anmälan haha .
Jag har faktiskt inte hört när någon knappat in när Kjell försöker ta reda på namnet. Däremot har jag hört att det knappas in i tangentbordet när någon busar med Kjell. Man hör till och med Sadulisten i bakgrunden säga saker så som: ''Tjocka kärring'' och ''Fetto kärring''.

Det jag finner är intressant är att Sadulisten oftast brukar berätta för Bubba vad han skal säga till människor de busar med. Nu har Bubba inte medverkat i just denna bussamtal, mer än att ha varit en lyssnare, vad jag vet.

Men andra samtal, så brukar, om inte alltid säga Sadulisten saker vad Bubba skall säga.
Citera
2017-07-27, 16:37
  #2671
Medlem
JoakimVonBankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag har faktiskt inte hört när någon knappat in när Kjell försöker ta reda på namnet. Däremot har jag hört att det knappas in i tangentbordet när någon busar med Kjell. Man hör till och med Sadulisten i bakgrunden säga saker så som: ''Tjocka kärring'' och ''Fetto kärring''.

Det jag finner är intressant är att Sadulisten oftast brukar berätta för Bubba vad han skal säga till människor de busar med. Nu har Bubba inte medverkat i just denna bussamtal, mer än att ha varit en lyssnare, vad jag vet.

Men andra samtal, så brukar, om inte alltid säga Sadulisten saker vad Bubba skall säga.

Det är svårt att höra, men sätt i ett par hörlurar i öronen så kan man höra.
Citera
2017-07-27, 23:30
  #2672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimVonBanka
Det är svårt att höra, men sätt i ett par hörlurar i öronen så kan man höra.
Jag hör när han knappar in i tangentbordet, men just inte i den punkten när han är Marcus, och skall avslöja, vad Jonas heter i efternamn.
Citera
2017-08-06, 09:38
  #2673
Medlem
osss avatar
Vet nån varför inget nytt klipp laddats upp på ett tag nu?
Citera
2017-08-07, 08:42
  #2674
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oss
Vet nån varför inget nytt klipp laddats upp på ett tag nu?
Denna fråga dyker nästan upp varje sommar.

De brukar oftast ta semester på sommaren.

Det kan hända att de ibland lägger upp klipp, men oftast gamla bussamtal, som inte finns på deras kanal.
Citera
2017-08-08, 10:30
  #2675
Avstängd
Bloodybiffs avatar
Ett gammalt klipp från EC, stackars stackars Niklas
https://www.youtube.com/watch?v=9w5PbGJABPQ
Citera
2017-08-11, 22:42
  #2676
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Hare sagts något nytt om när antennkillen-ringningen kan tänkas komma upp igen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback