Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-12, 23:26
  #13
Medlem
Ookels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123
Lite aftonhoran-vibbar på varför detta uppkommit! Är väl helt enkelt nån smart jävel som skrev en studie om detta och verkar HELT omöjligt att bli av med myten att man blir tjock om man äter efter kl 19 tex!

Däremot kan det självfallet vara problematisk för vissa individer att äta för sent på kvällarna då dom tex kan få dålig sömn, ökat (söt)sug eller problem med blodsocker/insulinnivåer osv!

Edit: Även jag var i den tron, alltså att man inte kunde äta något sent på kvällarna när jag var liten och inte förstod bättre! För det sa ju alla vuxna...


Skulle jag inte äta precis innan läggdags så har jag svårt att sova.
Citera
2011-05-13, 00:37
  #14
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ookel
På kvällen äter jag mat som är snål från fett och kolhydrater. Då det är lättnedbytet för kroppen under natt timmarna. Bryr mig dock inte vad klockan bara jag får i mig det innan läggdags.

Du bör ju dock vilja att upptaget ska vara så långsamt som möjligt. Vore grymt kontraproduktivt att göra upptaget så snabbt som möjligt.

Om man följer det som har mest vetenskapligt stöd, bör man sannolikt äta så stor mängd kolhydrater som möjligt, och en bra mängd protein. Fett för inget positivt med sig i post-workout måltiden förutom de extra kalorier det innebär
Citera
2011-05-13, 01:09
  #15
Medlem
Ookels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
Du bör ju dock vilja att upptaget ska vara så långsamt som möjligt. Vore grymt kontraproduktivt att göra upptaget så snabbt som möjligt.

Om man följer det som har mest vetenskapligt stöd, bör man sannolikt äta så stor mängd kolhydrater som möjligt, och en bra mängd protein. Fett för inget positivt med sig i post-workout måltiden förutom de extra kalorier det innebär


Shake + Kesella innan sovdax.
2.5 dl havregryn + 4 dl mjölk på morgonen med en liten gnutta oboy på. +shake med mjölk. (skiter i mjölksockret...)
Citera
2011-05-13, 08:27
  #16
Medlem
Reaper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ookel
Skulle jag inte äta precis innan läggdags så har jag svårt att sova.
Har man det problemet ska man såklart undvika det! Men som sagt, har inget med en ev. viktuppgång att göra när på dygnet man äter!
Citera
2011-05-13, 10:24
  #17
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ookel
Shake + Kesella innan sovdax.
2.5 dl havregryn + 4 dl mjölk på morgonen med en liten gnutta oboy på. +shake med mjölk. (skiter i mjölksockret...)

Jag frågade inte efter ditt mediokra matintag.
Citera
2011-05-13, 14:49
  #18
Medlem
Ookels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
Jag frågade inte efter ditt mediokra matintag.

Ge fan i att citera samt tipsa mig om vad jag ska göra och inte göra då.
Citera
2014-04-23, 22:58
  #19
Medlem
9, 12, 15, 18 och 21 äter jag.

Vad kan man äta 11 och 23 som innehåller mycket proteiner?
Citera
2014-04-24, 00:32
  #20
Medlem
.adepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cacke
9, 12, 15, 18 och 21 äter jag.

Vad kan man äta 11 och 23 som innehåller mycket proteiner?
Sök på google. "Vad innehåller mycket protein?" Det som innehåller mycket protein kl 12 kan du också äta kl 23. Eller 03 för den delen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback