Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-17, 14:55
  #2077
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hederskodex
Fler än jag som har rännskita på elvanse?
Har testat metylfenidat och strattera men fick inte den biverkningen.
Går på 30 mg och har gått på det i en vecka och ska antagligen höja nu i veckan, eftersom jag inte märker någon effekt i övrigt.

Kan hända, dock jävligt sällan!
Citera
2017-03-18, 09:51
  #2078
Medlem
Är uppe på 50mg nu och har noll aptit. Att jag trycker i mig tramadol lär knappast hjälpa på den fronten heller
Citera
2017-03-18, 10:26
  #2079
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hederskodex
Är uppe på 50mg nu och har noll aptit. Att jag trycker i mig tramadol lär knappast hjälpa på den fronten heller

Schysst med doshöjning! Hur känns det nu?
Hur mycket Tramadol äter du? Ingen bra blandning bara så att du vet det med tanke på kramprisken..
Citera
2017-03-20, 21:09
  #2080
Medlem
gammatrons avatar
Har 50 +50 och ska till läkaren imorgon. Ska jag trycka på en ökning eller att jag vill ha nåt lugnande till kvällen när de går ut?

Jävla skum drog, ibland vill man köpa, ibland vill man sälja och för det mesta vill man bara slippa bry sig.
Citera
2017-03-21, 15:14
  #2081
Medlem
Gått på 30mg om dagne i tre veckor nu. De första dagarna blev jag bara trött & lugn, och nu märker jag ingen skillnad i min vardag. Kan det vara så att jag behöver en dos höjning?
Citera
2017-03-24, 14:02
  #2082
Medlem
p1t4s avatar
Precis börjat på Elvanse efter många års uppehåll från all ADHD medicin. När jag var yngre klarade jag inte av centralstimulerande som t.ex. Ritalin och Concerta, utan fick istället gå på Strattera i många år. Har dock på sistone känt att rastlösheten och känslan av att konstant och jämnt&ständigt vara uppe i varv har kommit tillbaka. Kände att Stratteran inte längre kunde hjälpa mig och fick då Elvanse utskrivet. Går nu på 30mg sen några dagar tillbaka. Känner mig lite konstig? Supertorr i munnen, lite speedad fast samtidigt lugnare och kan sortera tankarna bättre. Men ändå inte helt bra på något sätt. Dock är magen superkass
Fick även ut Melatonin mot sömnsvårigheter som kommer och går.
Någon som har lite "lägre nivå" av ADHD eller vad fan man ska säga, som gått/går på Elvanse och har några tips?
Citera
2017-03-24, 14:27
  #2083
Medlem
200kgs avatar
Ni som har gått på Elvanse en längre tid, hur länge uppfattar ni att den verkar samt vilken dos har ni? Den ska ju verka upp mot 13-20~ timmar grovt räknat men har många vänner som säger att dom landar efter bara 3-4 timmar. När jag själv har tagit den vid något engångstillfälle så tycker jag den har verkat nästan för länge, upp mot 20h.
Citera
2017-03-24, 17:30
  #2084
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
Ni som har gått på Elvanse en längre tid, hur länge uppfattar ni att den verkar samt vilken dos har ni? Den ska ju verka upp mot 13-20~ timmar grovt räknat men har många vänner som säger att dom landar efter bara 3-4 timmar. När jag själv har tagit den vid något engångstillfälle så tycker jag den har verkat nästan för länge, upp mot 20h.

Jag tycker Elvanse är rätt identiskt med snabbverkande Attentin, förutom att Elvanse har en fördröjd frisättning, det tar (enligt min personliga erfarenhet) nästan 2 timmar längre tid innan jag känner effekten av Elvanse jämfört med Attentin, efter det så är dom ungefär likadana.

Snabbverkande dexamfetamin är effektivt i 3-4 timmar på mig, ungefär samma med Elvanse (bortsätt från fördröjningen).

När effekten har lagt sig återstår bara en kvardröjande insomni, men den ser jag normalt inte som en "terapeutiskt önskvärd effekt".
Jag upplever förresten exakt samma eftereffekt och insomni utav snabbverkande dexamfetamin.

Det hävdas att Elvanse har en "effekt" på uppåt 14 timmar. Ja...alltså...beror på hur och vad man räknar.. 4 timmar önskvärd effekt + 10 timmar mindre önskvärd eftereffekt med sömnsvårigheter etc. Men det är inte hederlig matematik...


Jag ligger på 60 mg Elvanse.
Citera
2017-03-25, 18:40
  #2085
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Jag tycker Elvanse är rätt identiskt med snabbverkande Attentin, förutom att Elvanse har en fördröjd frisättning, det tar (enligt min personliga erfarenhet) nästan 2 timmar längre tid innan jag känner effekten av Elvanse jämfört med Attentin, efter det så är dom ungefär likadana.

Snabbverkande dexamfetamin är effektivt i 3-4 timmar på mig, ungefär samma med Elvanse (bortsätt från fördröjningen).

När effekten har lagt sig återstår bara en kvardröjande insomni, men den ser jag normalt inte som en "terapeutiskt önskvärd effekt".
Jag upplever förresten exakt samma eftereffekt och insomni utav snabbverkande dexamfetamin.

Det hävdas att Elvanse har en "effekt" på uppåt 14 timmar. Ja...alltså...beror på hur och vad man räknar.. 4 timmar önskvärd effekt + 10 timmar mindre önskvärd eftereffekt med sömnsvårigheter etc. Men det är inte hederlig matematik...


Jag ligger på 60 mg Elvanse.

Tack för utförligt svar
Citera
2017-03-28, 18:18
  #2086
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Jag tycker Elvanse är rätt identiskt med snabbverkande Attentin, förutom att Elvanse har en fördröjd frisättning, det tar (enligt min personliga erfarenhet) nästan 2 timmar längre tid innan jag känner effekten av Elvanse jämfört med Attentin, efter det så är dom ungefär likadana.

Snabbverkande dexamfetamin är effektivt i 3-4 timmar på mig, ungefär samma med Elvanse (bortsätt från fördröjningen).

När effekten har lagt sig återstår bara en kvardröjande insomni, men den ser jag normalt inte som en "terapeutiskt önskvärd effekt".
Jag upplever förresten exakt samma eftereffekt och insomni utav snabbverkande dexamfetamin.

Det hävdas att Elvanse har en "effekt" på uppåt 14 timmar. Ja...alltså...beror på hur och vad man räknar.. 4 timmar önskvärd effekt + 10 timmar mindre önskvärd eftereffekt med sömnsvårigheter etc. Men det är inte hederlig matematik...


Jag ligger på 60 mg Elvanse.

Något sådant. Jag upplever att elvanse fungerar för en halvdags jobb, sen blir det svårare. Däremot när jag är ute så är jag pigg och fräsch trots dryck när de andra kraschar till sängs så någon effekt har den på vaksamhet.
Citera
2017-04-10, 18:11
  #2087
Medlem
Soldier9s avatar
Hur upplever ni de dagar ni hoppar över elvanse? Blir ni också himla trötta då?
Citera
2017-04-10, 19:00
  #2088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soldier9
Hur upplever ni de dagar ni hoppar över elvanse? Blir ni också himla trötta då?
Ja hahahah lat af dom dagarna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback