Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-30, 23:58
  #277
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galonseck
va tror ni om kommande android stöd i chromeos?

Är också nyfiken över detta.

Kommer man kunna använda appar från appstore snart? Eller kan man det?
Citera
2016-07-09, 23:34
  #278
Medlem
jodå ändra kanal till instabil android stöd är i version 53. du kan ex köra word och diverse mailklienter. skönt att inte behöva använda gmails webmail
Citera
2016-07-29, 14:40
  #279
Medlem
vigillarfittas avatar
Jag tror inte de stora elektronikkedjorna vill sälja Chromebooks alls. Utbudet är rätt så skralt. Mediamarkt har pliktskyldigt en enda i sitt sortiment. Elgiganten är något bättre men det är si och så med lagerhållningen.

Chromebooks måste ju vara rena pesten för dom där kedjorna. Säljarna har ju inget att merförsälja på den lättlurade kunden.
Jag menar, köper man en PC så tycker ju säljaren att att man givetvis måste köpa Office för 1500 spänn och nåt antivirus för en 1000-lapp.


Det argumentet finns inte med Chromebook. Egentligen inte med PC och Mac heller. Men ändå.


Till det kommer Chromebookens låga pris och att marginalen redan är dålig som den är.
__________________
Senast redigerad av vigillarfitta 2016-07-29 kl. 14:46.
Citera
2016-08-08, 02:52
  #280
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag sitter på en Acer C710 som jag köpte. Här är mina åsikter:

Positiva:
- Datorn är materiellt stabilt. Känns robust och glider inte iväg. Materialet är påkostat. Man kan öppna locket utan att dator följer med.
- Datorn är mycket snabb
- Den är enkel och fin att bära med sig.
- Flexibel
- Snygg
- Billig

Nackdelar:
- Google ger ut uppdateringar ett tag...sedan slutas det. När du slutar få uppdateringar så är datorn VÄRDELÖS. Alla dessa nyttiga "appar" som man kan installera från Google App store kräver alltid senaste uppdateringarna. Ville installera en "app" (hatar det ordet) för att styra min telefon igenom USB, men det gick inte för jag har inte senaste uppdateringen. Min uppdatering är från 2015....
- Dålig batteri. Ca 1.5 timme när det finns bättre för samma prisklass redan då.
- Chromebook är som en surfplatta med tangentbord, men du kan ALDRIG installera något på den (Om det inte stöds av Google).
- Man blir beroende av Andorid om man ska hålla på med något annat, om man väljer Googles produkter.
- Det finns bättre datorer än chromebook. Att välja en Chromebook är ett dåligt val, oavsett hur snygg, lätt, fin, elegant, snabb och billig dem är.

Jag funderar att installera Ubuntu på denna Chromebook. Det fungerar. Nackdelen är att sleepmode fungerar inte.
Citera
2016-08-09, 19:57
  #281
Medlem
vadå slutar ge ut updateringar? har du gått in på chrome://chrome och sökt updatering själv?
Citera
2016-08-29, 23:06
  #282
Medlem
mmas avatar
Om man sätter pristaket på ~4000kr

Vilken är det då som gäller? Vill inte ha för stor, typ max 14"
Citera
2016-09-05, 19:25
  #283
Medlem
mmas avatar
Toshiba Chromebook 2 som verkar vara så poppis... går den inte längre att få tag på?
Citera
2016-10-12, 23:30
  #284
Medlem
iloveschoolgirlss avatar
Söker en liten, lätt, fläktlös och billig Chromebook med bra batteritid som endast kommer att användas vid pendling för att titta på film, serier och göra sådant som fördriver tiden. Vill inte ha Windows utan endast Chrome OS. Surfplatta är inte av intresse.

Vad som är litet, lätt, billigt och bra batteritid när det gäller en Chromebook så är det för mig under 2 kg, under 2 cm i tjocklek, under 3,500 kr och minst 8 timmars batteritid.

Acer har en Chromebook som heter 14 (CB3-431) och som till skillnad mot 99 % av alla Chromebooks är i metall (aluminium). Finns på Komplett för 3,295 kr. Den har en 14-tum skärm med adekvat upplösning på 1366x768, Quad-core N3160 1.6 GHz, 4 GB RAM, 32 GB SSD, 12 tim batteritid, fläktlös, 1.65 kg och 1.7 cm tjock. Enkla specifikationer men en Chromebook helt i metall lockar.

Någon här som har denna?

Andra Chromebooks som är värda att kolla på?
Citera
2016-10-16, 14:36
  #285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iloveschoolgirls
Söker en liten, lätt, fläktlös och billig Chromebook med bra batteritid som endast kommer att användas vid pendling för att titta på film, serier och göra sådant som fördriver tiden. Vill inte ha Windows utan endast Chrome OS. Surfplatta är inte av intresse.

Vad som är litet, lätt, billigt och bra batteritid när det gäller en Chromebook så är det för mig under 2 kg, under 2 cm i tjocklek, under 3,500 kr och minst 8 timmars batteritid.

Acer har en Chromebook som heter 14 (CB3-431) och som till skillnad mot 99 % av alla Chromebooks är i metall (aluminium). Finns på Komplett för 3,295 kr. Den har en 14-tum skärm med adekvat upplösning på 1366x768, Quad-core N3160 1.6 GHz, 4 GB RAM, 32 GB SSD, 12 tim batteritid, fläktlös, 1.65 kg och 1.7 cm tjock. Enkla specifikationer men en Chromebook helt i metall lockar.

Någon här som har denna?

Andra Chromebooks som är värda att kolla på?

Hej hej
Om det är ok med 11,6'' skärm, så kanske dessa två är värda att kollas in..

https://www.dustinhome.se/product/50...mebook-11-3120
Denna har jag testat, riktigt bra batteri, stötsäker osv..

https://www.dustinhome.se/product/50...omebook-c201pa

Jag själv har en gammal 11,6'' Samsung ChromeBook, funderar starkt på att köpa den Dell som jag har länkat till..
Citera
2016-10-26, 20:05
  #286
Medlem
iloveschoolgirlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #72
Hej hej
Om det är ok med 11,6'' skärm, så kanske dessa två är värda att kollas in..

https://www.dustinhome.se/product/50...mebook-11-3120
Denna har jag testat, riktigt bra batteri, stötsäker osv..

https://www.dustinhome.se/product/50...omebook-c201pa

1366x768 är för låg upplösning och jag gillar inte plastiga datorer så det blev en Acer Chromebook 14 som är i aluminium med en 14" 1080p-skärm. Riktigt nöjd.
Citera
2016-12-02, 09:23
  #287
Medlem
Rookie81s avatar
Ok, nu kommer ett rejält "shot in the dark". Om man inte vill ha en platta utan en dator men samtidigt kunna ladda ner filmer offline i Netflix, som nu stöds i nyaste uppdateringen, är Chromebook ett alternativ då? Stödet för att ladda ner filmer sträcker sig till Android och iOS men min tanke var då att det eventuellt skulle fungera i de Chromebooks som har stöd för Android appar.
Citera
2017-03-21, 02:06
  #288
Avstängd
vilket jävla skämt.

Det är värre än en mobil. Du kan fan inte ladda ner nåt. inte ens en annan browser.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback