Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-20, 03:44
  #109
Medlem
Centauris avatar
Jag har inte aktien.

Men fyfan vad rolig tråd.

Det börjar med att 2-3 personer bashar aktien.

Ett par år senare: upp ett par tusen procent.

Hur känns det Ballarune och mrharakiri?
Citera
2017-06-20, 10:55
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Jag har inte aktien.

Men fyfan vad rolig tråd.

Det börjar med att 2-3 personer bashar aktien.

Ett par år senare: upp ett par tusen procent.

Hur känns det Ballarune och mrharakiri?

Själv började jag köpa på mig när den stod i 20 kr. Inga större summor men fortfarande tillräckligt stor vinst för att bekosta ett par fina semeserresor. Om jag nu ibte bestämmer mig för att vara disciplinerad/girig och ligga kvar ytterligare nåt år dvs.
__________________
Senast redigerad av Jex 2017-06-20 kl. 11:04.
Citera
2017-06-23, 09:43
  #111
Medlem
Bör jag köpa in mig i denna aktie?
Citera
2017-06-23, 16:01
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klirre
Bör jag köpa in mig i denna aktie?

Omöjligt att svara på. Studiebakslag kan få kursen att störtdyka men det finns även potential till en värdering på flera tusen kronor på lite sikt. Jag är själv lång i aktien.
Citera
2017-07-07, 21:27
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Omöjligt att svara på. Studiebakslag kan få kursen att störtdyka men det finns även potential till en värdering på flera tusen kronor på lite sikt. Jag är själv lång i aktien.

Det kanske har diskuterats tidigare, men hur lång sikt pratar vi egentligen? Efter att IdeS tilldelats PRIME-status ska tidshorisonten har kortats ned betydligt om jag förstått saken rätt. Jag läste någonstans om att ansökan om registrering av IdeS kan komma att skickas in år 2018. Innebär det att substansen i så fall kommer att börja säljas redan nästa år?
Citera
2017-07-08, 05:50
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jex
Det kanske har diskuterats tidigare, men hur lång sikt pratar vi egentligen? Efter att IdeS tilldelats PRIME-status ska tidshorisonten har kortats ned betydligt om jag förstått saken rätt. Jag läste någonstans om att ansökan om registrering av IdeS kan komma att skickas in år 2018. Innebär det att substansen i så fall kommer att börja säljas redan nästa år?

Sista patienten i Hansa Medicals pivotala studie gällande njurtransplantation av högsensitierade patienter, Highdes, lär inkluderas någon gång efter sommaren. Sen är det 6 månaders uppföljning som gäller innan resultaten är färdiga. Vi lär då befinns oss i början av 2018. Har vi tur med tiden hinner bolaget lämna in ansökan om gödkännande redan H1 2018 och i ett perfekt skeende kan ansökan godkännas mot slutet av 2018 varpå försäljningen kan växla upp 2019. Relativt kort tid till marknaden alltså, men allt kan ju hända. Sen krävs förstås ett stort antal ytterligare studier för att kunna vidga labeln för Ides, som väl i början enbart kommer gälla högsensitiserade njurtransplantationspatienter.
Citera
2017-07-08, 16:22
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Sista patienten i Hansa Medicals pivotala studie gällande njurtransplantation av högsensitierade patienter, Highdes, lär inkluderas någon gång efter sommaren. Sen är det 6 månaders uppföljning som gäller innan resultaten är färdiga. Vi lär då befinns oss i början av 2018. Har vi tur med tiden hinner bolaget lämna in ansökan om gödkännande redan H1 2018 och i ett perfekt skeende kan ansökan godkännas mot slutet av 2018 varpå försäljningen kan växla upp 2019. Relativt kort tid till marknaden alltså, men allt kan ju hända. Sen krävs förstås ett stort antal ytterligare studier för att kunna vidga labeln för Ides, som väl i början enbart kommer gälla högsensitiserade njurtransplantationspatienter.

Hur tror du chansen är för ett uppköp fram mot hösten? Jag vet att Hansa berättat att de själva har för avsikt att lansera IdeS. Men att sälja bolaget måste väl ändå vara en möjlighet som övervägs ifall det kommer ett bra bud?
Citera
2017-07-29, 14:05
  #116
Medlem
Nu närmar vi oss september då en preliminär redovisning av fas 2 kommer att äga rum. Inte för att resultatet torde bli någon större överraskning, men tror ni kursen kommer att påverkas ändå?
Citera
2017-08-04, 09:06
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jex
Nu närmar vi oss september då en preliminär redovisning av fas 2 kommer att äga rum. Inte för att resultatet torde bli någon större överraskning, men tror ni kursen kommer att påverkas ändå?

2017 08 04
Hansa Medicals stärkande studieresultat under våren publicerades detaljerat i den medicinska tidskriften The New England Journal of Medicine. Forskningen visar att behandling med Hansa Medicals potentiella spjutspetsläkemedel, IdeS, effektivt reducerat donatorspecifika antikroppar till nivåer som möjliggör kritisk njurtransplantation för patienter som inte har några andra förbättringsalternativ. Förresultaten annonserades redan under våren, men detaljerna och publikationen i sig är glädjande. SEB skriver att Hansa Medicals befintliga kassa bör räcka till i mitten av 2018, vilket gör en nyemission i framtiden sannolik. SEB:s värderingsmetod för Hansa Medical återspeglar ett riskjusterat lanseringsvärde för IdeS, vilket tyder på en betydande potential för aktiekursen - men som för alla läkemedelsbolag i tidigt skede är det även kopplat till betydande risk. SEB rankar aktien Köp.
Citera
2017-08-04, 13:43
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
2017 08 04
Hansa Medicals stärkande studieresultat under våren publicerades detaljerat i den medicinska tidskriften The New England Journal of Medicine. Forskningen visar att behandling med Hansa Medicals potentiella spjutspetsläkemedel, IdeS, effektivt reducerat donatorspecifika antikroppar till nivåer som möjliggör kritisk njurtransplantation för patienter som inte har några andra förbättringsalternativ. Förresultaten annonserades redan under våren, men detaljerna och publikationen i sig är glädjande. SEB skriver att Hansa Medicals befintliga kassa bör räcka till i mitten av 2018, vilket gör en nyemission i framtiden sannolik. SEB:s värderingsmetod för Hansa Medical återspeglar ett riskjusterat lanseringsvärde för IdeS, vilket tyder på en betydande potential för aktiekursen - men som för alla läkemedelsbolag i tidigt skede är det även kopplat till betydande risk. SEB rankar aktien Köp.

Ligger SEBs riktkurs fortfarande på 250 kr eller har de uppdaterat den också?
Citera
2017-08-04, 18:51
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ligger SEBs riktkurs fortfarande på 250 kr eller har de uppdaterat den också?

Att data gällande flaggskeppsprojektet Ides publicerats i den medicinska tidskriften The New England Journal of Medicine, NEJM, ger ytterligare råg i ryggen åt Hansa Medicals prestigeprojekt. Detta enligt analytikerkommentarer som Nyhetsbyrån Direkt tagit del av. Hansa-aktien steg 15 procent till 206 kronor.

"Vi menar att publiceringen och telefonkonferensen är vältajmade för att övertyga investerare om kvalitén kring Ides och främja förtroendet inför kommande avgörande händelser", skrev RBC, som har outperform-rekommendation och riktkurs 310 kronor.
Citera
2017-11-08, 09:59
  #120
Medlem
Flus avatar
Tydligen har Hansa Medicals VD Göran Arvidson avlidit vid 57 års ålder.
https://www.di.se/nyheter/hansa-medicals-vd-avliden/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback