Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-10-08, 09:58
  #1
Medlem
Pojkvaskers avatar
Har idag parabol + box från CanalDigital och abonnerar på Canal+ med familjepaketet (359:-/mån) samt en CA-modul intryckt på baksidan av boxen med ett kort från ViaSat med deras baspaket (99:-/mån). Har länge funderat på att försöka "fixa till" det här då 458:-/mån känns väldigt saftigt för att kunna få in hyfsade kanaler.

Vet dock inte hur jag ska börja. Helst skulle jag vilja säga upp alla abonnemang och skaffa en annan box med tillhörande kort som får in de flesta kanaler men utan de hutlösa månadsavgifterna!

Någon som har några bra tips?
Citera
2004-10-08, 17:43
  #2
Medlem
Tyler Durdens avatar
1.03. Diskussioner om piratkort är förbjudet.
Citera
2004-10-11, 11:50
  #3
Medlem
Pojkvaskers avatar
Mja, jag menade väl inte att byta till piratkort precis, utan om någon kan rekommendera ett annat slags abonnemang. Jag betalar gärna men som sagt, 458:-/mån är saftigt! Kan kanske sträcka mig så långt att jag kan skippa Canal+-kanalerna, men TV3 och Kanal5 vill jag ha kvar (samt "de gamla hederliga" kanalerna då förstås som ettan, tvåan och fyran...!)

Kanske helt enkelt ska byta till Boxer? I och för sig har jag ingen vanlig TV-antenn längre, så det vore ju bra om jag kunde använda min parabol...

Tacksam för alla tips och råd!
Citera
2004-10-11, 12:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkvasker
Mja, jag menade väl inte att byta till piratkort precis, utan om någon kan rekommendera ett annat slags abonnemang. Jag betalar gärna men som sagt, 458:-/mån är saftigt! Kan kanske sträcka mig så långt att jag kan skippa Canal+-kanalerna, men TV3 och Kanal5 vill jag ha kvar (samt "de gamla hederliga" kanalerna då förstås som ettan, tvåan och fyran...!)

Kanske helt enkelt ska byta till Boxer? I och för sig har jag ingen vanlig TV-antenn längre, så det vore ju bra om jag kunde använda min parabol...

Tacksam för alla tips och råd!


Boxer HAR väl varit ett bra alternativ men efter vad jag har hört så har Boxer förlorat rättigheterna för TV3 så det kommer man inte kunna se efter nyår.
(kanske kan man se det om man pröjsar extra, det vet jag inte, men den plockas bort ur baspaketet!)

Helt surt att det ska vara så svårt att se BÅDE 3:an och 5:an. Jag pröjsar väl runt 300:- / månad för att få båda och då får man ju typ 400 kanaler man INTE vill ha.

Jag har samma upplägg som du fast tvärtom. Canal Digital med snikabonnemang i en CA-modul på baksidan.
Citera
2004-10-11, 14:20
  #5
Medlem
Pojkvaskers avatar
Japp, det är ett j-la skit att man inte på ett enkelt sätt kan få tillgång till både trean och femman. Frågan är hur man ska göra. ViaSat har ju skickat ut info om att man måste ha en viss sorts box för att man ska kunna få in deras kanaler nu när de gör om kodningen, och naturligtvis har jag inte en sådan box. Kunde köpa en för 1 krona från ViaSat men om jag vill kunna koppla in CanalDigital måste jag ha en annan som kostar runt tusenlappen... Känner man ju inte direkt för att slänga ut... Kanske ska höra med CanalDigital och se vad de säger...
Citera
2004-10-12, 09:39
  #6
Medlem
Tyler Durdens avatar
ser att canaldigital har något som de kallar "combobox".. med den ska du tydligen kunna se både marksända kanalare (tv3, ztv som väl är gratis just nu?) och satellit (kanal 5)..
men jag vet inte om du måste teckna ett nytt abb. för att få den boxen.. eller om det går att ordna ändå
Citera
2004-10-12, 16:07
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyler Durden
ser att canaldigital har något som de kallar "combobox".. med den ska du tydligen kunna se både marksända kanalare (tv3, ztv som väl är gratis just nu?) och satellit (kanal 5)..
men jag vet inte om du måste teckna ett nytt abb. för att få den boxen.. eller om det går att ordna ändå


MTG eller vad dom heter som vid årsskiftet lovade att TV3, ZTV o dom skulle vara FTA ( free to air ) enda tills 2006 eller något bröt för ett par månader sina lovord..
så det du kan få FTA nu är typ svt1, svt, tv4, tv8 och ngn mer. 4+ kanske?
Citera
2004-10-12, 20:28
  #8
Medlem
man får nog se upp här 3 och 5 ägs av kinnevk tillsamans med viasatt för att kavla ut skiten, nu är det så att det finns massor av sateliter,,
boxer är mark sänt en nyare form av överföring ägs av staten det är därför det finns så mycket skit som är gratis det är ingen som orkar att se det men innom en snar framtid kommer det analoga sändar nätet att läggas ned ,
och då hoppas fet grisen på att kunna sälja sändnings rätter till ett svin pris till olika aktörer om det inte lyckas då läggs terra com ned som ligger bakom boxer..
vi som är äldre vet hur såssare försett folk med skit och försökt förhindra folk en änständig tv och förföljt konkurenter radio nordoch syd m.d.m
Citera
2004-10-12, 22:06
  #9
Medlem
the_Artists avatar
Skaffa Comhem.

Comhem


39+ kanaler för 279:-/månaden
Citera
2004-10-12, 22:17
  #10
Medlem
rick-ransoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_Artist
Skaffa Comhem.

Comhem


39+ kanaler för 279:-/månaden

njaa com hem fungerar ju bara om man bor i hus med centralkabel....
för oss som är hänvisade till satelit eller antenn finns bara tre alternativ:
Boxer
Viasat
Canal Digital

endast Boxer ger i dagsläget 3an+5an eftersom Viasat ligger i fejd med Canal Digital..... suck

själv valde jag därför Boxer, där man får 3an åtminstone till feb nästa år, får se vad som händer sedan, Viasat verkar mer än tjaffsiga!!!
Citera
2004-10-13, 09:11
  #11
Medlem
the_Artists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
njaa com hem fungerar ju bara om man bor i hus med centralkabel....
för oss som är hänvisade till satelit eller antenn finns bara tre alternativ:
Boxer
Viasat
Canal Digital

endast Boxer ger i dagsläget 3an+5an eftersom Viasat ligger i fejd med Canal Digital..... suck

själv valde jag därför Boxer, där man får 3an åtminstone till feb nästa år, får se vad som händer sedan, Viasat verkar mer än tjaffsiga!!!

Jaha, förlåt jag visste inte att det var så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback