2011-05-11, 12:32
Medlem
Hallå folket!

Jag har precis avslutat min 3 månaders praktik från Arbetsförmedlingen, och fått tillvidareanställning på mitt arbete. Ett års provanställning enligt avtal, med ca 18200kr i mån. innan skatt.
Förra året jobbade jag bara 6 veckor över sommaren och ett par veckor på hösten. Tjänade alltså bara runt 40k som deklarerades nu i år.
Min tanke var att ta ett lån på ca 75k för att köpa en bra bil att pendla till jobbet med. (Kör ca 6 mil om dagen landsväg). Tanken är då också att betala av detta lånet på så kort tid som möjligt, så ett lån på ca 3 år som jag förhoppningsvis betalar av på 1,5år. (Extra ammortering)
Men utan tidigare anställning och en så pass lågt deklarerad inkomst under förra året, har jag ens möjlighet till ett lån på nämnd summa?

Kan också tillägga att banken jag har tänkt ta lånet hos är Ica banken.
Som ni kanske förstår så är jag helt novis när det gäller lån
Citera
2011-05-11, 12:38
Medlem
the_c00l_guys avatar
Varför ta lån i ICA Banken?
Är ränta något du brinner för?

För rätta mig om jag har fel, det bör ju vara rätt mycket högre ränta på ICA Banken, än någon annan bank?
Citera
2011-05-11, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Varför ta lån i ICA Banken?
Är ränta något du brinner för?

För rätta mig om jag har fel, det bör ju vara rätt mycket högre ränta på ICA Banken, än någon annan bank?

Vad jag vet ligger räntan på en bit över 5%. Anses det vara väldigt mycket?

Varför jag vill låna från Ica Banken är väl mestadels för att jag redan är kund där, så det känns väl tryggast. Men om det nu skiljer så mycket mellan bankerna och det finns någon tusenlapp att tjäna in om man tar lånet via en annan bank.. Då finns det ju ett visst intresse att byta.
Citera
2011-07-02, 13:50
Medlem
Oscizs avatar
tror inte det går om du inte har fast inkomst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in