Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-11, 11:19
  #1
Medlem
Gradozs avatar
Är det fegt om nån säger "ja, och du ska bara hålla käften", och man svarar "ja, ja, jag gör så" sen återgår till vad man än sysslade med och inte säger ett ord till till provoceraren.

Är det fegt eller ska man tjafsa tillbaka?
Citera
2011-05-11, 11:22
  #2
Medlem
ImJustSayins avatar
Man kan väl göra det man känner för. Jag tycker om att tjafsa tillbaka. Ser det dock inte som fegt att ignorera och gå tillbaka till det man gjorde.
Citera
2011-05-11, 11:28
  #3
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gradoz
Är det fegt om nån säger "ja, och du ska bara hålla käften", och man svarar "ja, ja, jag gör så" sen återgår till vad man än sysslade med och inte säger ett ord till till provoceraren.

Är det fegt eller ska man tjafsa tillbaka?
Skit samma om det är fegt eller ej. Man ska välja sina fighter och inte ödsla tid på fighter man inte bryr sig om eller orkar ta.

Men att vika sig sådär kan ju lätt genomskådas och reta upp provoceraren ännu mer har jag märkt ibland.
Citera
2011-05-11, 11:32
  #4
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Skit samma om det är fegt eller ej. Man ska välja sina fighter och inte ödsla tid på fighter man inte bryr sig om eller orkar ta.

Men att vika sig sådär kan ju lätt genomskådas och reta upp provoceraren ännu mer har jag märkt ibland.

Jag håller med här. Sedan kan man alltid kontra med ett smått provocerande; "Jag håller käften när du bestämt dig för att hålla käften. Jag vill inte bråka med dig och nu är det upp till dig om du vill få det här samtalet att totalspåra". Sitt sedan i tystnad.
Citera
2011-05-11, 11:33
  #5
Medlem
Gradozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Skit samma om det är fegt eller ej. Man ska välja sina fighter och inte ödsla tid på fighter man inte bryr sig om eller orkar ta.

Men att vika sig sådär kan ju lätt genomskådas och reta upp provoceraren ännu mer har jag märkt ibland.

Det var en brud som tjafsade så med mig eftersom jag bad henne att inte sitta så nära mig och röka då jag avskyr röklukt. jag satt där först, sen kommer hon och sätter sig bredvid mig när det fanns gott om platser längre bort. När hon blev förbannad så tittade jag förvånat på henne och bara skrattade lite samtidigt som jag tänkte (hon är ändå inte viktig för mig, varför ska jag bevisa nåt för horan?). Hon var inte klok. Antar att hon inte var van att bli tillsagd så av nån snubbe, eftersom hon var blond och rätt sexig.
__________________
Senast redigerad av Gradoz 2011-05-11 kl. 11:36.
Citera
2011-05-11, 11:36
  #6
Medlem
ImJustSayins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Jag håller med här. Sedan kan man alltid kontra med ett smått provocerande; "Jag håller käften när du bestämt dig för att hålla käften. Jag vill inte bråka med dig och nu är det upp till dig om du vill få det här samtalet att totalspåra". Sitt sedan i tystnad.
Eller go all crazy och säga; "På tal om att hålla käften, jag var i Stockholm förra veckan. Träffade en äldre herre vid namn Henry, han berätta en lång historia om hur hans barnbarn bett deras mor att göra exakt samma sak. Det började så här att... *börjar ett långt tal om Henrys livhistoria*."
Citera
2011-05-11, 11:38
  #7
Medlem
Gradozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImJustSayin
Eller go all crazy och säga; "På tal om att hålla käften, jag var i Stockholm förra veckan. Träffade en äldre herre vid namn Henry, han berätta en lång historia om hur hans barnbarn bett deras mor att göra exakt samma sak. Det började så här att... *börjar ett långt tal om Henrys livhistoria*."

nej, orka, tar för mycke energi. Då visar man att man bryr sig om provoceraren.
Citera
2011-05-11, 13:48
  #8
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Jag lyssnar aldrig på godtyckliga order om att jag ska hålla käften. Den som vill ha slut på en debatt är den som själv ska hålla käften, inte söka att beordra någon annan till det.

Och kan de inte tåla detta utan tar till nävarna för att få sin vilja igenom så... Tja, jag har råkat ut för det förr, och det slutade med att de fick betydligt ondare i kroppen än vad jag fick.
Citera
2011-05-11, 14:47
  #9
Medlem
Insanedudes avatar
Fegt och fegt, det bästa är väl bara att ignorera det och ta skiten. För det leder ju oundvikligen till mera tjaffs annars och kanske till och med våldsamheter. Jag är hellre klok och feg än "modig" och dåraktig.

Om någon säger åt en att hålla käften, så har ju diskussionen ändå gått in på fel spår, så den är inte värd något längre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback