Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-10, 23:16
  #1
Medlem
Ascendencys avatar
God afton, Flashback! Jag är en grabb på 18 bast som lirar fotboll och med en relativt stor umgängeskrets. Jag har dock ett litet problem, som irriterar mig oerhört.

Jag har aldrig haft problem med att skaffa brudar, i yngre år (lågstadiet, mellanstadiet) hade jag alltid massvis med tjejer runt mig och ja, allt flöt på som det skulle. Jag har alltid haft ett "sött" utseende som tjejer verkar falla för.
Nu på senare år däremot har jag haft svårt att bestämma mig för en tjej och verkligen satsa på ett stabilt förhållande. Missförstå mig inte, jag har fortfarande mycket olika alternativ men jag kan helt enkelt inte bestämma mig för en tjej. Det blir alltid strul på fester osv. men aldrig något som håller.

Problemet är det att när jag väl har raggat upp och fått en tjej på fall, så är jag inte intresserad längre. Då hittar jag alltid en ny som jag vill ta upp jakten på, och när jag lyckats få henne intresserad, så försvinner mitt intresse. Jag vill alltid ha det jag inte kan få, inte minst upptagna tjejer med förhållande och mina "raggs" vänner. Jag har alltid 3-4 brudar som jag skriver regelbundet med på SMS/Facebook.

Jag antar att jag är lite utav en player, men det är något jag absolut vill undvika att få ett rykte som. Kan tilläggas att jag är oskuld och inte haft ett förhållande på 4-5 år.

Hur ska jag kunna hålla intresset vid liv, när jag väl har fått tjejen jag vill ha? Hur ska jag sluta vara så kräsen? Och ja, jag är väldigt utseendefixerad. (Om det nu kan vara till någon som helst nytta)
Kanske är det någon annan här ute på flashback som känner likadant, eller har känt likadant?

Tack på förhand.
Citera
2011-05-10, 23:22
  #2
Medlem
Du har väl inte hittat den rätta än
Citera
2011-05-10, 23:22
  #3
Medlem
Citat:
Jag antar att jag är lite utav en player, men det är något jag absolut vill undvika att få ett rykte som. Kan tilläggas att jag är oskuld och inte haft ett förhållande på 4-5 år.

Hur ska jag kunna hålla intresset vid liv, när jag väl har fått tjejen jag vill ha? Hur ska jag sluta vara så kräsen? Och ja, jag är väldigt utseendefixerad. (Om det nu kan vara till någon som helst nytta)
Kanske är det någon annan här ute på flashback som känner likadant, eller har känt likadant?
Citat:
Problemet är det att när jag väl har raggat upp och fått en tjej på fall, så är jag inte intresserad längre. Då hittar jag alltid en ny som jag vill ta upp jakten på, och när jag lyckats få henne intresserad, så försvinner mitt intresse.
Du har kommit upp i åldern då det krävs mer än att hålla handen för att få djupare känslor. Varför skulle ditt intresse stanna kvar när du inte går vidare med förhållandet? Det finns inga vuxna som håller intresset vid liv utan sex. Det är en del av att bli vuxen. Det är dags för dig att sluta med hålla handen relationer och börja med vuxna relationer.
Citera
2011-05-10, 23:31
  #4
Medlem
Ascendencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Du har kommit upp i åldern då det krävs mer än att hålla handen för att få djupare känslor. Varför skulle ditt intresse stanna kvar när du inte går vidare med förhållandet? Det finns inga vuxna som håller intresset vid liv utan sex. Det är en del av att bli vuxen. Det är dags för dig att sluta med hålla handen relationer och börja med vuxna relationer.
Kanske också ska tilläggas att jag är något yngre av mig "i min stil" och inte direkt letar efter ett giftemål. Ofta är det också yngre tjejer som är intresserade av mig.
Citera
2011-05-10, 23:41
  #5
Medlem
18 ar och oskuld men inga problem att fa tjejer.. later skumt..
Citera
2011-05-10, 23:49
  #6
Medlem
Ascendencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sorenborjesson
18 ar och oskuld men inga problem att fa tjejer.. later skumt..
Du får ta åldern med en nypa salt.
Citera
2011-05-11, 01:03
  #7
Medlem
Effiestonems avatar
Äh, lev som du gör nu om det är det som känns bäst för dig. Med åldern kommer du säkert att vilja hitta en tjej som du vill leva längre med och älska på riktigt, men du behöver inte stressa till det nu eftersom det inte verkar funka. Om du vill "leka av dig" så gör det, men då på ett schysst sätt! Ge icke tjejer falska förhoppningar om att ni t.ex ska ha ett förhållande när du egentligen bara är ute efter sex.
Citera
2011-05-11, 01:25
  #8
Medlem
Grabben, så här är det.

Varje tjej du kommer vara med har sina egna brister. Och sina egna fördelar. Vet du inte själv vad du vill ha kommer varje tjej du är med ge större kontrast att förstå dig själv för varje gång du träffar en ny tjej.


Och du får göra det klart för dig. Är det bekräftelsen du är ute efter eller är det förhållande du är ute efter.


Intresset är inte något man behöver känna i sin mage heller. Det bästa är att hitta en tjej som är samtidigt en riktigt bra vän. För jag lovar dig. Oavsett förhållande så kommer intresset försvinna nångång för man lär känna varandra. Det enda som återstår är hur man själv är som människa. Om man är hungrig och blir aldrig mätt eller om man är typen som kan vara nöjd med det man har.

Och tro mig.. Det går aldrig att hitta lycka om man inte kan vara nöjd med det man har.
Citera
2011-05-11, 02:05
  #9
Medlem
SirAssMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanzaki
Grabben, så här är det.

Varje tjej du kommer vara med har sina egna brister. Och sina egna fördelar. Vet du inte själv vad du vill ha kommer varje tjej du är med ge större kontrast att förstå dig själv för varje gång du träffar en ny tjej.


Och du får göra det klart för dig. Är det bekräftelsen du är ute efter eller är det förhållande du är ute efter.


Intresset är inte något man behöver känna i sin mage heller. Det bästa är att hitta en tjej som är samtidigt en riktigt bra vän. För jag lovar dig. Oavsett förhållande så kommer intresset försvinna nångång för man lär känna varandra. Det enda som återstår är hur man själv är som människa. Om man är hungrig och blir aldrig mätt eller om man är typen som kan vara nöjd med det man har.

Och tro mig.. Det går aldrig att hitta lycka om man inte kan vara nöjd med det man har.

Huvudet på spiken.. Pang bara!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback