Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-10, 23:11
  #1
Medlem
MicrograMs avatar
Hej.

Detta är droppen.

Jag har varit inneboende hos min bästa väns föräldrar sedan ett år tillbaka men har känt dom sedan jag var 13 år. Under denna tid har jag gjort så mycket jag kan för denna familj som jag från hjärtat verkligen älskar och skulle göra allt för. Deras dotter (min bästa vän) flyttade ut med sin pojkvän för ett antal år sedan så nu fanns det rum för mig som blev hemlös efter en viss händelse.

Familjen består självfallet av en far och en mor, som har en son tillsammans, 20 år gammal. Han har en tjejkompis som har haft det svårt i livet som går på socialbidrag och fick chansen att bo hemma hos dom, i samma rum som sonen.

Hon har bott här längre än mig och kan beskrivas som lat och har någon form av högmod och har "alltid rätt" i konversationer. Visst hon kan vara trevlig tillbaka, bara om man visar sinne för humor och med en glimt i ögat, annars ogillar jag henne faktiskt.

Jag brukar sköta mitt och skiter faktiskt fullständigt i hur hon sköter sitt, men på senare tid har det kommit till den punkt då hennes agerande påverkar mig och föräldrarna personligen.

Det har mystiskt försvunnit pengar, cigg, parfymer, kläder m.m. det senaste året. Det började med att jag flyttade in och några veckor senare försvann det 600 kronor från en av föräldrarnas plånbok. Alla total nekade, inklusive mig såklart eftersom jag visste att det inte var jag som hade snokat och tagit dessa pengar. Det skulle ALDRIG falla mig in.
Det gick ett tag, sedan försvann det småsaker tillhörande mamman och hon blir mycket upprörd.

Jag som precis flyttat in kände mig otroligt utpekad, fastän jag skulle försvara med mitt liv att jag inte ens haft tanken på att ta saker ifrån andra i hemmet. Som vanligt rann det ut i sanden och ett litet tag gick, tills det hände mig.

Jag har mina mediciner på ett visst ställe bredvid datorskärmen, så jag vet vart jag har dom. Dessa mediciner MÅSTE jag ha för att få kunna sova, men helt plötsligt från ingenstans fanns dom inte där i påsen och jag fattade ingenting. Jag började leta i minnet om jag felkalkylerat och använt all min medicin, men även om jag hade lagt det någon annanstans. Frenetiskt letade jag igenom mitt rum men fann bara den tomma påsen bredvid skärmen, och jag blev så upprörd att jag stampar ut i lägenheten och skriker allt jag kan: VEM HAR TAGIT MIN MEDICIN?!?!!!!

Jag möts av förvånade blickar samt uttalanden från varje person. Föräldrarna litar jag på till 100%, eftersom dom själva har blivit drabbade av "tjuven", så då återstod det bara två personer; sonen som jag känt i flera år (som spelar WoW och absolut inte tar droger, knappt dricker alkohol) samt denna flicka som han "bor" med.
Såklart är det ingen som har en förklaring, och efter detta utbrott fick jag nöja mig med att ingen kommer erkänna ändå.

Det går en tid, och en hundring försvinner från föräldrarnas plånbok, IGEN.
Alla nekar, i vanlig ordning.

Veckan efter (idag) händer det att min medicinburk är totalt borta från mitt rum, fast jag har använt den i över två veckor, och ställer den på samma plats.

Nu orkar jag och ingen annan i detta hem med detta längre. Nu får det vara nog.

Vad skulle ni ha gjort?
Ska jag konfrontera henne, den andre inneboende?
Hur ska jag göra det?

Kan nämna att hon tydligen ska ha ett kassaskåp, enligt sonen som lever i samma rum som henne.

BARA seriösa, relevanta och realistiska tips uppskattas, inget jävla "sätt på henne i tvåan".
__________________
Senast redigerad av MicrograM 2011-05-10 kl. 23:15.
Citera
2011-05-10, 23:15
  #2
Medlem
Tuvtramps avatar
Gillra en fälla med en "nanny cam" eller något i den stilen för med förnekare fungerar inget annat än konkreta bevis.
Citera
2011-05-10, 23:17
  #3
Medlem
ArneWises avatar
Varför skulle någon vilja stjäla din medicin?
Citera
2011-05-10, 23:17
  #4
Medlem
Var en man, say it in her face
Citera
2011-05-10, 23:18
  #5
Medlem
virre56s avatar
webcam/kamera på rummet.

spela in, titta, vinn.
Citera
2011-05-10, 23:19
  #6
Medlem
nikkiiisixs avatar
Jag tycker du ska prata med alla parter. Som du säger så drabbas ju hela familjen av detta så kanske ett "möte" skulle vara på sin plats.
Jag tror att det är hans flickvän rent intuitionsmässigt, samtidigt som hon verkar rätt instabil. Jag tror däremot inte det är särskilt smart att gå på henne enbart, då jag inte tror att det leder någonvart.
Ta ett snack med familjen och se om det ger något.
-Annars, se dig om efter annat boende där du har ditt för dig själv.

Lycka till!
Citera
2011-05-10, 23:19
  #7
Avstängd
Stoi!s avatar
Tjuven är den av föräldrarna som inte fik sin pengar stulna .... elementärt
Citera
2011-05-10, 23:19
  #8
Medlem
rigga kamera enda sättet sen skämmer du (antagligen) ut henne rejält för hela familjen

borde vara nackskott på dessa typer
Citera
2011-05-10, 23:21
  #9
Medlem
PingeKSs avatar
KASTA UT SOCIALFALLET....
Om hon även är missbrukare så har hon själv satt sig i skiten.
Beträffande killen så måste han vara ett pucko som fortsätter vara ihop med soc-fallet.

Alt. 2

Flytta själv till eget boende.
Citera
2011-05-10, 23:24
  #10
Medlem
ICanHass avatar
Jag tycker absolut du ska prata med föräldrarna i hushållet först och främst, och förklara dina misstankar. Om ni tillsammans sätter er ner med sonen och flickvännen eller vad det nu är och konfronterar de så kanske det blir bättre alternativt att de sparkar ut tjejen i fråga.
Det skadar ju dock inte, som andra sagt, att ha bevis svart på vitt, så lägg fram medicin eller pengar på en synlig plats och sätt sedan upp en dold webcam som filmar hela förloppet.
Citera
2011-05-10, 23:24
  #11
Medlem
Edelweises avatar
Tveklöst instämmer jag med de i tråden som svarat Kamera!
Då och troligen enbart då kommer sanningen fram
Citera
2011-05-10, 23:28
  #12
Avstängd
RandomSafts avatar
Kamera kompis, film skiten ich pang pang du har bevis ...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback