Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-10, 21:37
  #1
Medlem
Det här tar verkligen på mina krafter. Jag klarar knappt av vardagliga saker längre som jobb, träning och andra rutiner.

Det är så här att jag har gått och kärat ner mig i en kille. Tro mig, han är verkligen underbar på alla sätt och vis även om han har sina issues men det har vi alla. Är det någon jag känner har mest issues så är det jag. Jag orkar knappt med mig själv längre. Jag har blivit så brutalt krossad i tidigare förhållanden att jag är rädd att han gör samma sak mot mig.

Jag har tidigare bett honom dra åt helvete flera gånger för att jag är rädd för att han ska lämna mig och kännt mig fruktansvärt sårbar Jag har sagt att jag ska bli kall så jag inte blir lika ledsen ifall folk skiter i mig. Han har hela tiden försökt att motbevisa mig och lyckats varje gång, men ändå hamnar jag tillbaka på ruta 1 igen efter någon dag.

Jag vet att alla kommer säga "lär dig att älska dig själv först, gå till psykolog och ta itu med dina problem innan du går in i ett förhållande" Men ärligt talat FB, jag vill inte släppa den här killen Jag vill bara inte låta honom gå.

Varje gång han skriver ett puss eller "<3" för lite eller om han tar 30 minuter extra på sig att svara blir jag helt illamående och tror att han inte är intresserad längre. Vi är däremot bra på att prata med varandra och han vet om detta, men det börjar bli jobbigt. Jag vill inte slänga det här i hans ansikte varje jävla dag. Jag anstränger mig så sjukt mycket för att vara glad. Jag kan sitta och "skratta" med han på msn men i verkligheten sitter jag och tjuter.

Vad ska jag göra? Jag har så sjukt låg självkänsla. Även om han säger att han inte fattar att jag kan vara med "någon som han" eller säger hur vacker och underbar jag är så går det inte in i min jävla skalle Jag vill bara kunna känna lycka. Hur gör jag för att uppnå den känslan?
Citera
2011-05-10, 21:41
  #2
Medlem
jolmys avatar
Nu får du säkert ett sånt svar som du inte vill ha:

Sluta upp med att bete dig som en attention whore så löser sig resten automatiskt.
Citera
2011-05-10, 21:41
  #3
Medlem
jäääävlar! det måste vart jag som skrivit det där det måste vart jag. Väntar på svar med spänning!

Vill bara säga att vi är två! Har en underbar kille som är fantastisk men så fort han gör det minsta lilla fel blir jag galen för att jag tror att han ska såra mig som alla andra killar gjort.

<3 till dig!
Citera
2011-05-10, 21:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noknok.
jäääävlar! det måste vart jag som skrivit det där det måste vart jag. Väntar på svar med spänning!

Vill bara säga att vi är två! Har en underbar kille som är fantastisk men så fort han gör det minsta lilla fel blir jag galen för att jag tror att han ska såra mig som alla andra killar gjort.

<3 till dig!


Naaw fan vad tråkigt att du är i samma situation. Åh, ingen ska behöva gå igenom det här. Det är verkligen så hemskt.

<3 tillbaka!
Citera
2011-05-10, 21:46
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jolmy
Nu får du säkert ett sånt svar som du inte vill ha:

Sluta upp med att bete dig som en attention whore så löser sig resten automatiskt.


Det handlar inte om att vilja vara en attention whore. Det handlar om ren äcklig rädsla och jag är ju själv inte glad över detta beteende. Hade varit bättre om du kunde komma med tips istället.
Citera
2011-05-10, 21:48
  #6
Medlem
swasis avatar
Men for god sake kvinna.... finns två jätte bra och lätta saker att göra....

1, Prata med honom. Finns det något bättre? Förklara för honom att du har mått dåligt över sådant förut. Lägg till lite tårar så kommer han aldrig vara otrogen med mera.

2, bättre att älskat än att inte älska alls. Ta chansen att bli sårad för i slutet så känns väl ändå tiden du hade med honom bäst?
Citera
2011-05-10, 21:52
  #7
Medlem
jolmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruity
Det handlar inte om att vilja vara en attention whore.

Nej, jag vet. Det handlar om att inte vilja vara en attention whore.
Citera
2011-05-10, 21:52
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruity
Det här tar verkligen på mina krafter. Jag klarar knappt av vardagliga saker längre som jobb, träning och andra rutiner.

Det är så här att jag har gått och kärat ner mig i en kille. Tro mig, han är verkligen underbar på alla sätt och vis även om han har sina issues men det har vi alla. Är det någon jag känner har mest issues så är det jag. Jag orkar knappt med mig själv längre. Jag har blivit så brutalt krossad i tidigare förhållanden att jag är rädd att han gör samma sak mot mig.

Jag har tidigare bett honom dra åt helvete flera gånger för att jag är rädd för att han ska lämna mig och kännt mig fruktansvärt sårbar Jag har sagt att jag ska bli kall så jag inte blir lika ledsen ifall folk skiter i mig. Han har hela tiden försökt att motbevisa mig och lyckats varje gång, men ändå hamnar jag tillbaka på ruta 1 igen efter någon dag.

Jag vet att alla kommer säga "lär dig att älska dig själv först, gå till psykolog och ta itu med dina problem innan du går in i ett förhållande" Men ärligt talat FB, jag vill inte släppa den här killen Jag vill bara inte låta honom gå.

Varje gång han skriver ett puss eller "<3" för lite eller om han tar 30 minuter extra på sig att svara blir jag helt illamående och tror att han inte är intresserad längre. Vi är däremot bra på att prata med varandra och han vet om detta, men det börjar bli jobbigt. Jag vill inte slänga det här i hans ansikte varje jävla dag. Jag anstränger mig så sjukt mycket för att vara glad. Jag kan sitta och "skratta" med han på msn men i verkligheten sitter jag och tjuter.

Vad ska jag göra? Jag har så sjukt låg självkänsla. Även om han säger att han inte fattar att jag kan vara med "någon som han" eller säger hur vacker och underbar jag är så går det inte in i min jävla skalle Jag vill bara kunna känna lycka. Hur gör jag för att uppnå den känslan?

det är fint att du kan vara öppen mot honom och berätta hur det ligger till med din dåliga självkänsla. jag förstår att det måste vara sjukt jobbigt att anstränga sig att spela glad alla de gånger då du egentligen bara känner för att bryta ihop. och ja, att gå och prata med en psykolog är nog det råd jag kan ge dig, men berätta för honom att du tänker göra det. är han med dig hela vägen så är killen rätt för dig.
Citera
2011-05-10, 21:54
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swasi
2, bättre att älskat än att inte älska alls. Ta chansen att bli sårad för i slutet så känns väl ändå tiden du hade med honom bäst?

Shit..Det där fick mig verkligen att rysa. Det är ju så sant egentligen. Men det värsta är att jag tycker såna minnen gör mer ont än någon nytta..
Citera
2011-05-10, 21:57
  #10
Medlem
Assholes avatar
Du har svårt att glömma att du blivit sviken av dina tidigare killar.
Tror du att han kommer att glömma att du flera gånger har bett honom dra åt helvetet? Smoooooth!


Antingen så bestämmer du dig för att ge er en chans och så hoppas du att det funkar mellan er och så försöker du göra det bästa av situationen, samtidigt som du är medveten om att det kanske inte funkar, vilket kommer att vara smärtsamt men du kommer att överleva.

Eller så säger du upp bekantskapen med honom och tar några år och jobbar med dig själv (kanske med hjälp av en psykolog?) och när du mår bättre så ger du dig ut på jakt.
Citera
2011-05-10, 21:57
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miiihp
det är fint att du kan vara öppen mot honom och berätta hur det ligger till med din dåliga självkänsla. jag förstår att det måste vara sjukt jobbigt att anstränga sig att spela glad alla de gånger då du egentligen bara känner för att bryta ihop. och ja, att gå och prata med en psykolog är nog det råd jag kan ge dig, men berätta för honom att du tänker göra det. är han med dig hela vägen så är killen rätt för dig.

tack för förståelsen..
ja, jag har sagt till honom att jag vill prata med en psykolog och han tycker att det är en bra idé. känner mig verkligen som ett freak i hans ögon...sa till honom sist idag att jag förstört så mycket tidigare i livet genom att jag alltid är så brutalt ärlig om mina känslor, men då sa han att jag inte förstört någonting för oss i alla fall. han är verkligen jättefin.
Citera
2011-05-10, 21:59
  #12
Medlem
Citat:
Jag vill bara kunna känna lycka. Hur gör jag för att uppnå den känslan?
Mycket enkelt. SLUTA VARA ETT OFFER OCH SLUTA TYCK SYND OM DIG SJÄLV!!!
Alla har blivit lämnade och alla har dåliga erfarenheter ifrån förhållande. Det som skiljer de lyckliga ifrån de olyckliga är förmågan att ta ansvar för sina egna känslor. Du har det jättebra ihop med din kille men det tjatar du själv sönder genom att tycka synd om dig själv. Lägg fokus på din kille och få honom att känna sig underbar istället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback