Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2016-02-20, 16:12
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Nu bumpar jag en extremt gammal tråd.

Är anka gott? Har beställt rätten, som take away, en gång på en kinesrestaurang och det var fullständigt vidrigt. Broskigt och segt. Det äckligaste jag beställt någonsin. Vågar jag göra ett nytt försök?
brukar köpa på den lokala thairestaurangen en rätt med wokade grönsaker, vitlök, ostronsås, fisksås och grillat ankbröst som är fenomenalt god. de låter även skinnet sitta kvar. så du får nog prova att äta någon annanstans
Citera
2016-02-20, 16:52
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Myskankan är min favorit, var trevligt när farsan hade massa såna.
De lägger ofta två kullar per år, och en sjuk helvetes massa ankor.
Det blev mycket anka ätit då.

Sen denna netto anka.
Har de gånger jag köpt, hållit en rätt hög klass för vara så billig.
Ska hålla ögonen öppna efter en sådan där ankusling då.
Netto säger du...
Får ta en vända förbi en sådan butik och kolla in om de har några fina bröst eller lår.

Det är ju inte helt oävet att köra ner en sådan i grillpannan med lite stekt kokt potatis och lite smörslungad brysselkål med pressad vitlök över och en fin rödvinssås till detta...

En citronfromage eller en citronostkaka eller en äpplepaj med citronjuice i till efterrätt med någon liten iskall stark pappadricka till det och kaffet och livet vart med en gång lite roligare och lättare att leva...

Idag får kycklingbrösten duga dock, men med svarta oliver, julle av morötter och selleri, lök och vitlök och krossade tomater går det nog bra, en tiramisu till efterrätt ville ungarna ha så det får runda av det hela.

Fasiken vad jag älskar mat...
Ha en trevlig kväll nu!
Citera
2016-02-20, 16:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Ska hålla ögonen öppna efter en sådan där ankusling då.
Netto säger du...
Får ta en vända förbi en sådan butik och kolla in om de har några fina bröst eller lår.

Det är ju inte helt oävet att köra ner en sådan i grillpannan med lite stekt kokt potatis och lite smörslungad brysselkål med pressad vitlök över och en fin rödvinssås till detta...

En citronfromage eller en citronostkaka eller en äpplepaj med citronjuice i till efterrätt med någon liten iskall stark pappadricka till det och kaffet och livet vart med en gång lite roligare och lättare att leva...

Idag får kycklingbrösten duga dock, men med svarta oliver, julle av morötter och selleri, lök och vitlök och krossade tomater går det nog bra, en tiramisu till efterrätt ville ungarna ha så det får runda av det hela.

Fasiken vad jag älskar mat...
Ha en trevlig kväll nu!
Vad det är för ras på ankan i Netto, har jag inte kollat.
Men måste säga att jag varit nöjd med den, de gånger jag köpt.
Men som Netto brukar vara, ibland har dom och ibland inte.
Citera
2016-02-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
brukar köpa på den lokala thairestaurangen en rätt med wokade grönsaker, vitlök, ostronsås, fisksås och grillat ankbröst som är fenomenalt god. de låter även skinnet sitta kvar. så du får nog prova att äta någon annanstans
Hur smakar anka? Det är naturligtvis individuellt men har anka en speciell smak? Att nötkött smakar på sitt vis, kyckling och gris på sitt egna vis är självklart. Kan man känna at det är just anka eller påminner det om något annat kött?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in