Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-10, 11:13
  #1
Medlem
SgtSpliffs avatar
Jag har rätt nyligen träffat en tjej jag har något ihop med som jag aldrig haft med någon annan, vi verkligen klickar och har det riktigt bra ihop. Vill verkligen inte förlora henne men nu har det dykt upp ett för mig stort problem.

Hon vill gå runt på en fest i bara hotpants och linne, hon gillar uppmärksamheten och jag avskyr det verkligen. (Detta är något som kommer repetera sig med förmodligen, hon går även runt på olika bilmässor framför bilar etc, det har jag dock inget problem med för det är en helt annan miljö, framför allt är det inte massa berusade gubbar runt omkring henne).
Jag har väldiga problem med sånt här, förmodligen på grund av mitt hemska självförtroende, men även med tanke på att båda mina tidigare flickvänner var otrogna emot mig, då litade jag dessutom på den andra av dem till 100%, men hon var ändå otrogen 2 gånger.
OBS Jag är inte säker på att det är anledningen till att jag är livrädd över det, för samtidigt som jag är rädd för otrohet så äcklas jag av att veta att folk dreglar över min tjej.

Jag vill inte bestämma vad hon skall göra eller inte göra, jag tycker hon skall få göra saker som hon tycker om att göra, men jag vet att hela den grejen kommer strula till det i huvudet på mig, med en annan tjej hade jag förmodligen inte orkat med det och dumpat henne direkt, min förra tjej ville ta halvnaken bilder, men jag sa att om hon gör det så kommer jag nog inte kunna vara ihop med henne, men jag vill inte heller säga att hon inte fick göra det.

Som jag ser det så är det antingen jag som är the bad guy och får henne att inte gå dit pga att jag har ont av det, något som jag inte vill egentligen.
Eller så går hon dit och jag blir helt cp av det och sedan är vårt förhållande förstört.
Jag vet fan inte vad jag skall ta mig till, jag har världens bästa tjej, men nu har detta dykt upp och jag har så sjukt svårt att hantera sånt, och jag vill verkligen inte vara anledningen till att hon inte kan göra något som hon gillar att göra, snälla hjälp mig.

Det ultimata hade varit om jag kunde lära mig hantera det, men jag vet verkligen inte hur det skall gå till. Tips någon?
Citera
2011-05-10, 11:21
  #2
Medlem
Visa henne vart skåpet ska stå.
- Släng fram din åsikt för fan. Hon måste ju få veta hur du känner
Citera
2011-05-10, 11:27
  #3
Medlem
Varför vill man lära sig hantera något sånt??

Jag tycker det är enkelt och lätt ställ ner foten och säg att vill hon vara tillsammans med dig så kan hon inte gå och bjuda ut sig så. O ge henne sen massor med uppmärksamhet från dig så hon inte måste söka den hos andra.
Citera
2011-05-10, 11:31
  #4
Medlem
Tenakeys avatar
Hur gammal är du? och hur gammal är tjejen?
Vad är det för fest hon ska gå på? Något speciellt tema eller bara en vanlig fest?
Du verkar ha en snygg tjej, du borde vara stolt, många tjejer älskar att visa upp sig, men det betyder inte att hon är otrogen för det. Svartsjuka dödar förhållande många gånger, så se upp med vad du slänger ur dig till henne.
Jag tycker som föregående skrev, du får helt enkelt prata med henne och berätta hur du ser på det hela. Men om hon var såhär innan du träffa henne, då har jag svårt att tänka mig du kan ändra på henne om hon inte är väldigt kär i dig.
Citera
2011-05-10, 11:32
  #5
Medlem
SgtSpliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchigSnigel
Varför vill man lära sig hantera något sånt??

Jag tycker det är enkelt och lätt ställ ner foten och säg att vill hon vara tillsammans med dig så kan hon inte gå och bjuda ut sig så. O ge henne sen massor med uppmärksamhet från dig så hon inte måste söka den hos andra.


För jag vill inte bli anledningen till att hon inte kan göra saker hon tycker är roligt.
Citera
2011-05-10, 11:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2ndGeneration
Visa henne vart skåpet ska stå.
- Släng fram din åsikt för fan. Hon måste ju få veta hur du känner
Faktiskt
Har hon ingen snubbe så kan man ju se det som ett sätt att "ragga" på, men nu när hon har det så får hon respektera sin partner och inte framstå som en slyna.

Citat:
Ursprungligen postat av SgtSpliff
För jag vill inte bli anledningen till att hon inte kan göra saker hon tycker är roligt.

Det var det dummaste jag har hört, du måste ju säga din åsikt fattar du väl?
Citera
2011-05-10, 11:52
  #7
Medlem
SgtSpliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenakey
Hur gammal är du? och hur gammal är tjejen?
Vad är det för fest hon ska gå på? Något speciellt tema eller bara en vanlig fest?
Du verkar ha en snygg tjej, du borde vara stolt, många tjejer älskar att visa upp sig, men det betyder inte att hon är otrogen för det. Svartsjuka dödar förhållande många gånger, så se upp med vad du slänger ur dig till henne.
Jag tycker som föregående skrev, du får helt enkelt prata med henne och berätta hur du ser på det hela. Men om hon var såhär innan du träffa henne, då har jag svårt att tänka mig du kan ändra på henne om hon inte är väldigt kär i dig.

jag 24, hon 21...
Hon är väldigt snygg, jag fattar allvarligt talat inte hur fan jag lyckades få henne, bara en sådan sak skrämmer mig lite, känns som det finns en miljard andra killar där ute som är mer i hennes liga.
Är självklart väldigt stolt över henne med, men samtidigt hade jag nästan föredragit om hon inte var så snygg som hon är, jag älskar att umgås med henne och jag hatar att jag vet att massa andra killar vill ha henne för jag vet hur killar är, påstridiga och äckliga.

Jag vet även hur viktigt det är med tillit, något som jag tyvärr har så sjukt svårt nu eftersom jag har det förflutna jag har, båda mina exflickvänner var otrogna och då var jag dessutom 100% säker på att nr 2 aldrig skulle vara det emot mig, sedan fick jag höra när vi hade gjort slut att hon var det med 2 olika killar.
Mina hjärnspöken skrynklar till tillvaron för mig något fruktansvärt, börjar nu fundera på om det verkligen är bra för mig att vara ihop med henne, jag har allt för dåligt självförtroende för att vara ihop med en så snygg tjej, men samtidigt vill jag verkligen inte mista henne för hon är det bästa som hänt mig, ingen har någonsin fått mig att må så himla bra som hon får mig att må.
Citera
2011-05-10, 12:07
  #8
Medlem
Hon kan fortfarande inte läsa dina tankar. Prata med henne. Tjejer som är beroende av uppmärksamhet brukar inte vara bra för män med dåligt självförtroende. Återkom gärna med svar om hur det går. Glöm inte att citera. Mvh
Citera
2011-05-10, 12:45
  #9
Medlem
DanteAlighieris avatar
God bless her!

Tycker du ska prata med henne.
Citera
2011-05-10, 13:03
  #10
Medlem
Herrtrosas avatar
Då lär det inte vara några problem som helst för henne om du skulle dra ihop till tangatrosfest (bjud tio tjejer omgående) redan ikväll och springa runt halvnaken i glada vänners lag. Go for it?

Näe, men jag tycker det handlar om förnuft. Är det förnuftigt att springa omkring halvnaken på fester bland dreglande killar (som kanske får för sig något?) medan man har en kille på G? Möjligt, för ni är väl ändå inte tillsammans än(?). Har hon nu ett intresse för dig bör det dock ligga i hennes intresse att du mår bra och inte går omkring i all oro.

Kör på den här för övrigt. Partyutstyrsel.

Edit: Tilliten är ingenting hon får bara sådär utan den måste hon förtjäna. Med dina tidigare ex så förstår jag att du vill vara extra försiktig och vaksam, men låt det inte deras handlingar gå ut över henne om hon nu visat sig vara av bättre kvalité. Ställer mig dock ändå lite tveksam till denna tillställning.
__________________
Senast redigerad av Herrtrosa 2011-05-10 kl. 13:06.
Citera
2011-05-10, 13:07
  #11
Medlem
SgtSpliffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrtrosa
Då lär det inte vara några problem som helst för henne om du skulle dra ihop till tangatrosfest (bjud tio tjejer omgående) redan ikväll och springa runt halvnaken i glada vänners lag. Go for it?

Näe, men jag tycker det handlar om förnuft. Är det förnuftigt att springa omkring halvnaken på fester bland dreglande killar (som kanske får för sig något?) medan man har en kille på G? Möjligt, för ni är väl ändå inte tillsammans än(?). Har hon nu ett intresse för dig bör det dock ligga i hennes intresse att du mår bra och inte går omkring i all oro.

Kör på den här för övrigt. Partyutstyrsel.

Edit: Tilliten är ingenting hon får bara sådär utan den måste hon förtjäna. Med dina tidigare ex så förstår jag att du vill vara extra försiktig och vaksam, men låt det inte deras handlingar gå ut över henne om hon nu visat sig vara av bättre kvalité. Ställer mig dock ändå lite tveksam till denna tillställning.

Jo vi är tillsammans, har dock inte varit det mer än 2 veckor snart.
Citera
2011-05-10, 13:12
  #12
Medlem
virre56s avatar
haha, har du lyckats hitta en scandalbeautie-brutta eller?

säg som det är, and be done with it.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback