Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-10, 02:13
  #1
Medlem
Sweetnrtims avatar
Hej alla flashbackare nu är det fan bevisat att cannabis är inte dåligt, och att det hjälper massvis med cancer.. Vad mer bevis behöver vi för att legalizera kärleken?

http://www.youtube.com/watch?v=0tghU...mbedded#at=287

Watch and learn.
__________________
Senast redigerad av Sweetnrtim 2011-05-10 kl. 02:23.
Citera
2011-05-10, 02:29
  #2
Avstängd
MinStarkaSidas avatar
Inte för att jag tror på detta men cb används väl redan inom medicin av personer som tros må bra utav det?

Ska man låta alla gå runt och röka hur dom vill för att det kan bota sjukdomar?

Ska vi göra all medicin laglig på det sättet att man kan gå runt hörnet och köpa det på apoteket?
Citera
2011-05-10, 02:34
  #3
Medlem
fafafafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetnrtim
Hej alla flashbackare nu är det fan bevisat att cannabis är inte dåligt, och att det hjälper massvis med cancer.. Vad mer bevis behöver vi för att legalizera kärleken?

http://www.youtube.com/watch?v=0tghU...mbedded#at=287

Watch and learn.
Fimpa och gå och lägg dig va?
Citera
2011-05-10, 02:40
  #4
Medlem
Sweetnrtims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStarkaSida
Inte för att jag tror på detta men cb används väl redan inom medicin av personer som tros må bra utav det?

Ska man låta alla gå runt och röka hur dom vill för att det kan bota sjukdomar?

Ska vi göra all medicin laglig på det sättet att man kan gå runt hörnet och köpa det på apoteket?

Nej, men säkert att du såg hela? Dom som brukar cannabis har stor chans att inte få hjärn tumör, mun, nack cancer osv. Säger ju inte att alla behöver gå runt och röka men dom som vill ska ju förfan göra det om det är bevisat att det inte är farligt att det dessutom hjälper det flesta sjukdomarna som det flesta dör av varje år??? All medicin ska självklart inte vara lagligt för det mesta medicinerna är väldigt skadligt för dina inre organ.

Edit: Och Cannabis är inte.
__________________
Senast redigerad av Sweetnrtim 2011-05-10 kl. 02:42.
Citera
2011-05-10, 02:41
  #5
Medlem
Sweetnrtims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fafafafa
Fimpa och gå och lägg dig va?


Har inte rökt idag men tack för att du visar hänsyn till mina åsikter.....
Citera
2011-05-10, 10:15
  #6
Avstängd
Lontaruss avatar
Jag må vara för legalisering av cb men de flesta tar detdär lite för seriöst. Sure, hade varit nice om det gick att köpa cb på typ systembolaget men det kommer aldrig hända.
Citera
2011-05-10, 10:23
  #7
Medlem
PenisJuices avatar
Två cannabisrökare jag känner dog i cancer, så jag är inte övertygad.
Citera
2011-05-10, 10:53
  #8
Avstängd
Solsystemets avatar
Fast att använda majja för medicin och en total avkriminalisering/legalisering är 2 olika saker. Flera av mina läkarvänner förespråkar att det ska användas inom medicin men inte legaliseras. Det är knarkare som dig som vill ha det legga så ni kan punda hej vilt, men vem ska sköta ditt jobb då?
Citera
2011-05-10, 10:58
  #9
Medlem
Såg också detta klipp, man får ju bara hoppas på att det händer något snart, så människan förstår att cannabis är inte så farligt + samt det skulle hjälpa oss stoners!

Citera
2011-05-10, 11:09
  #10
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solsystemet
Fast att använda majja för medicin och en total avkriminalisering/legalisering är 2 olika saker. Flera av mina läkarvänner förespråkar att det ska användas inom medicin men inte legaliseras. Det är knarkare som dig som vill ha det legga så ni kan punda hej vilt, men vem ska sköta ditt jobb då?

Ursäkta men

Han kan sköta det själv. Jag rökte på i tio års tid och kombinerade med jobb, studier eller både och. Var alltid stenad på arbetet, har aldrig blivit uppsagd från en tjänst.

Så skaffa dig lite verklighetsförankring och en något mindre dömande attityd.
Citera
2011-05-10, 11:53
  #11
Medlem
Sprayes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solsystemet
Fast att använda majja för medicin och en total avkriminalisering/legalisering är 2 olika saker. Flera av mina läkarvänner förespråkar att det ska användas inom medicin men inte legaliseras. Det är knarkare som dig som vill ha det legga så ni kan punda hej vilt, men vem ska sköta ditt jobb då?

Nej det hade blivit exakt som folk tycker Alkohol är, man tar sig en BÄRS(jolle) efter jobbet och/eller till helgen. Men det är lite för jobbigt för dig och inse va?

Edit: Finns det inte en grymt massa andra trådar om att cannabis botar cancer? Inte en nyhet precis.

TS, leta upp nåpon tråd med marijuana dokumentärer så kommer du kunna hitta FLERTAL filmer som säger detta, tro inte på det bara för att du sett en dokumentär som säger det. Vem som helst kan göra en film och göra ett påstående.
__________________
Senast redigerad av Spraye 2011-05-10 kl. 11:58.
Citera
2011-05-10, 12:09
  #12
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Två cannabisrökare jag känner dog i cancer, så jag är inte övertygad.
Det behöver ju dock inte vara orsakat av cannabis, utan mer troligen att de blandat med tobak. Sedan verkar det ju förstås inte som att cannabis botat deras cancer, så den biten kan jag inte uttala mig om mer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback