Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-10, 00:51
  #1
Medlem
feedmenoss avatar
Tja, jo min polare blir mycket mobbad i skolan av en speciell kille, ibland också några andra. Polaren är 2 år yngre så vi går inte i samma skola längre men vi tar samma buss. I bussen blir han ständigt kallad mycket fula saker och får sin keps och sin väska kastad runt i bussen. Dom som mobbar är lika gamla som min kompis.

Själv gör jag inte så mycket, vilket jag skäms över. Jag kan liksom inte säga till. Delvis för att mobbarna bor med min kompis i en by på landet där '' alla känner alla '' . Jag menar om jag skulle spöa skiten ur dom skulle det vara pinsamt när jag ser han/dom för resten av livet

Själv styrketränar jag och är rätt stark. Har hänt att jag slagit ner en snubbe eller två i högstadiet. Grejen är ju att jag vill ju hjälpa min kompis men vet inte på vilket sätt. Jag är absolut inte rädd för mobbarna dom är bara små korta svaga småglin som jag skulle kunna sparka skiten ur närsomhelst!!
Citera
2011-05-10, 00:54
  #2
Medlem
DVDGs avatar
Dude, varför ska du behöva slå skiten ur dom? Skräm skiten ur dom istället. Och lyssnar dom inte då, verkställ.

Hatar fan sån där mobbing, hade jag sett detta förekomma hade jag fan ryckt in.
Citera
2011-05-10, 00:54
  #3
Avstängd
Blir han mobbad även fast du är med? Och du sitter bara och tittar på?
Citera
2011-05-10, 00:55
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feedmenos
Tja, jo min polare blir mycket mobbad i skolan av en speciell kille, ibland också några andra. Polaren är 2 år yngre så vi går inte i samma skola längre men vi tar samma buss. I bussen blir han ständigt kallad mycket fula saker och får sin keps och sin väska kastad runt i bussen. Dom som mobbar är lika gamla som min kompis.

Själv gör jag inte så mycket, vilket jag skäms över. Jag kan liksom inte säga till. Delvis för att mobbarna bor med min kompis i en by på landet där '' alla känner alla '' . Jag menar om jag skulle spöa skiten ur dom skulle det vara pinsamt när jag ser han/dom för resten av livet

Själv styrketränar jag och är rätt stark. Har hänt att jag slagit ner en snubbe eller två i högstadiet. Grejen är ju att jag vill ju hjälpa min kompis men vet inte på vilket sätt. Jag är absolut inte rädd för mobbarna dom är bara små korta svaga småglin som jag skulle kunna sparka skiten ur närsomhelst!!

Det skulle vara mer pinsamt för dem att se dig. Om du verkligen kan lösa problemet genom att spöa ner dem så borde du försöka. Hjälp din polare nu fan. Vi vill inte ha ett till offer som tar livet av sig.
Hur gammal är din polare då?
Citera
2011-05-10, 00:58
  #5
Medlem
Börja med att bara ingripa i bussen genom att ställa dig, ta mössan från
Mobbarna och ge han den. Kan ge dom en ilsken blick också eller något. Sen fortsätter det tar du det med dom på bussen. Du har inte mycket till val! Mobbningen skall bort! Ta ner dom på jorden.
Citera
2011-05-10, 01:00
  #6
Medlem
Man måste inte använda våld till allt - säg till dom ordentligt. Inte hota, bara säg till dom.
Annars, om du kommer från en "stad" där alla känner alla så kan du ju kontakta deras föräldrar, alternativt förklara för dina föräldrar så dom tar kontakt med deras föräldrar om du själv inte vågar.
Förklara för dom att det inte är lika kul som dom tror, och att han faktiskt inte vill att dom ska "skoja" med honom - för det är förmodligen så dom ser det.
Citera
2011-05-10, 01:01
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aiaosa
Börja med att bara ingripa i bussen genom att ställa dig, ta mössan från
Mobbarna och ge han den. Kan ge dom en ilsken blick också eller något. Sen fortsätter det tar du det med dom på bussen. Du har inte mycket till val! Mobbningen skall bort! Ta ner dom på jorden.

Ja, något i den stilen jag också tänkte.
Citera
2011-05-10, 01:01
  #8
Medlem
kolits avatar
Bara huta åt för fan, om de inte lyssnar så bara greppa tag om en av killarnas hals sen sätter du ansikte nära hans och bara sakta men bestämt säger till honom att om han inte lägger av så kommer du göra ett hembesök.
Citera
2011-05-10, 01:05
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Chart
Man måste inte använda våld till allt - säg till dom ordentligt. Inte hota, bara säg till dom.
Annars, om du kommer från en "stad" där alla känner alla så kan du ju kontakta deras föräldrar, alternativt förklara för dina föräldrar så dom tar kontakt med deras föräldrar om du själv inte vågar.

Följ det här tipset. Skulle du använda våld är risken att du själv åker dit på det eller att mobbarna hämnas på din kompis istället. Börja med att säga till dom på skarpen och se om det ger någon effekt.
Citera
2011-05-10, 01:09
  #10
Medlem
feedmenoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVDG
Dude, varför ska du behöva slå skiten ur dom? Skräm skiten ur dom istället. Och lyssnar dom inte då, verkställ.


Hatar fan sån där mobbing, hade jag sett detta förekomma hade jag fan ryckt in.

Jo, skrämma snorungarna låter bra men hur?

Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Blir han mobbad även fast du är med? Och du sitter bara och tittar på?

Ja, men polaren säger att dom är ändå mycket lugnare när jag är i bussen med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Chart
Man måste inte använda våld till allt - säg till dom ordentligt. Inte hota, bara säg till dom.
Annars, om du kommer från en "stad" där alla känner alla så kan du ju kontakta deras föräldrar, alternativt förklara för dina föräldrar så dom tar kontakt med deras föräldrar om du själv inte vågar.
Förklara för dom att det inte är lika kul som dom tror, och att han faktiskt inte vill att dom ska "skoja" med honom - för det är förmodligen så dom ser det.

Nej, men det känns flera gånger som att våld skulle vara det enda som skulle hjälpa

Citat:
Ursprungligen postat av kolit
Bara huta åt för fan, om de inte lyssnar så bara greppa tag om en av killarnas hals sen sätter du ansikte nära hans och bara sakta men bestämt säger till honom att om han inte lägger av så kommer du göra ett hembesök.


precis så gjorde jag med en i högstadiet, men jag sa om han inte slutar får du en jävla fet smäll till. Effektivt som f*n!!!
Citera
2011-05-10, 01:33
  #11
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolit
Bara huta åt för fan, om de inte lyssnar så bara greppa tag om en av killarnas hals sen sätter du ansikte nära hans och bara sakta men bestämt säger till honom att om han inte lägger av så kommer du göra ett hembesök.

Helst ska du ha druckit kaffe eller förtärt något annat som ger väldigt dålig andedräkt innan.
Citera
2011-05-10, 01:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feedmenos
Precis så gjorde jag med en i högstadiet, men jag sa om han inte slutar får du en jävla fet smäll till. Effektivt som f*n!!!

Dåså! Förstår inte varför du skulle skämmas när du möter dom du satt på plats ? Tror nog mer dom skäms och kanske t.o.m undviker dig om du gör det snyggt men tydligt för dig !
Ska du nu gå våld vägen så gör det ordentligt! Ingen bitchslap o kasta din handväska full med smink på dom , utan en ordentlig smäll åtminstone som de inte glömmer efter 3 dar. Att inte göra något är något att skämmas över! Och tyvärr hjälper inte säga till föräldrar så mycket.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback