Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-09, 16:12
  #1
Medlem
Absiniss avatar
Ber om ursäkt ifall denna tråd ligger felplacerad.

Till saken-

I lördags kom min brors flickvän hem till oss och var ledsen över att hon blivit rånad på sin Iphone.
Min brors kompisar åkte hem så att min bror och hon kunde prata själva.
Min bror pratar med polisen och allt medans hon ligger i sängen och gråter.

Idag när jag snacka med några från min klass som hade varit på samma ställe så säger dom att hon hade tappat sin Iphone i sjön :O och inte blivit rånad. Och inte nog med det hon hade också varit med en annan kille från hennes gamla klass och strulat lite och hållt i hand(Dock inte säker på vad som hände men en klasskompis berätta att dom gjort detta.)

Och sedan när hon tappat sin Iphone i sjön gått hem till min bror och tröstat sig och sagt att hon blivit rånad och att hon aldrig kommit fram till festen -.-

Så vad ska jag göra?
Jag borde ju berätta för min bror(Står varandra nära) men vill ändå inte förstöra deras relation(Om man nu kan kalla det relation när man är otrogen.)

har haft tanken att prata med henne senare och säga till henne att hon får berätta själv och om hon inte gör det så tar jag och pratar med honom.

Eller ska jag bara låta det vara och låtsas som om inget har hänt :O
Citera
2011-05-09, 16:17
  #2
Medlem
gsonjuniors avatar
Du skriver det rätta att göra själv!

Prata med tjejen och fråga om påståendena stämmer om att hon strulade med en annan kille. Läs hennes reaktion lite och sen förklarar du för henne att om hon inte berättar för din bror så gör du det själv.

Antagligen kommer hon bli förbannad på dig, kanske vända ryggen till när du frågar. Men då har du bara svaret svart på vitt!
Citera
2011-05-09, 16:17
  #3
Medlem
yjm308s avatar
Du bör givetvis berätta, men du har ju inga bevis heller. Säg som det är till honom!
Citera
2011-05-09, 16:22
  #4
Medlem
RAAxels avatar
Som du själv skrev så bör du först prata med din brorsas flickvän om saken, sen höra med henne om det finns någon sanning i det dina kompisar sagt.

Du ska iallafall inte låta det vara, för din brors skull så måste du berätta.
Citera
2011-05-09, 16:24
  #5
Medlem
Absiniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Du skriver det rätta att göra själv!

Prata med tjejen och fråga om påståendena stämmer om att hon strulade med en annan kille. Läs hennes reaktion lite och sen förklarar du för henne att om hon inte berättar för din bror så gör du det själv.

Antagligen kommer hon bli förbannad på dig, kanske vända ryggen till när du frågar. Men då har du bara svaret svart på vitt!

Jag antar att det är det rätta.

Enda nackdelen är att jag bara kan prata med henne på MSN/FB då vi går på olika skolor och att göra det när hon är hemma hos oss känns konstigt :P
Citera
2011-05-09, 16:37
  #6
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absinis
Jag antar att det är det rätta.

Enda nackdelen är att jag bara kan prata med henne på MSN/FB då vi går på olika skolor och att göra det när hon är hemma hos oss känns konstigt :P

Då gör du det över msn/fb.

Jag lovar dig att din bror kommer vara dig evigt tacksam, inte direkt förmodligen men om ett tag när han kommit över henne. (om han nu väljer att dumpa)
Citera
2011-05-09, 16:44
  #7
Medlem
solopoetry.s avatar
Verkar inte som du står henne särskilt nära så är du inte tight
med henne ser jag inte varför du skulle höra dig för med henne först.
Lämna över den information du har fått till din bror och berätta var
informationen kommer ifrån, så har du gjort vad du ska enligt min bok.
Understryk givetvis att det är vad du har hört, och att du inte kan veta
någonting definitivt, du berättar bara det du hört. Hade jag varit honom
hade jag definitivt velat ha infon, hur sann/osann den än är.
Citera
2011-05-09, 22:34
  #8
Medlem
Absiniss avatar
allt löste sig rätt bra :P

Hon kontakta mig och fråga om jag sagt något och jag sa nej och hon sa att hon skulle prata med honom nästa gång de träffades. Tack för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback