Citat:
Ursprungligen postat av
cutout
Tja, Jag har ett litet dilemma här.
Jag och min familj bor i ett ganska stort hus på landet, och jag brukar flytta ut till en liten stuga vi har bakom huset på somrarna. 2 kvällar i rad nu så har en STOR grävling varit ute vid den där stugan! (tror han bor under den!). Jag är livrädd för just grävlingar så det är inte kul alls!

Jag får springa in i i min lilla stuga och låsa dörren illa kvickt, sen hör jag honom när jag ska sova...
Hur ska jag döda han?
Alltså, grävlingar är harmlösa men ... Känner du att du vill döda den så är det skjutning som gäller. Kontakta en jägarkompis.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fettopappa
Haha!
Köp ett luftgevär och käka honom till kvällsmat.
Skjuter du en grävling med luftgevär blir han bara arg..
Citat:
Ursprungligen postat av
Heinrichhimmler
Försök slå ihjäl den med en golfklubba/baseballträ eller liknande
VERY bad idea. Grävlingen är både snabbare samt starkare än du och attackerar ju om den själv blir attackerad.
Citat:
Ursprungligen postat av
rasputinspolare
Det lättaste måste ju vara att för gifta den fyll en fryst kykling med Varan eller Råttgift, Furex har samma effekt, kaustik soda, t-röd mm bara att vara kreaktiv.
Problemet är att katter, hundar, rävar, fåglar, ekorrar samt mycket små barn också kan se den biten som en delikatess varpå det kan sluta med att man dödar betydligt fler än man först hade tänkt sig och får sälja huset för att betala av alla skadestånd istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
cutout
Den låter ju inte mig vara? Den inkräktar på mitt revir och jag tycker inte om det.
Fast grävlingar är naturens grovdammsugare. Att ha en på tomten är en BLESSING. De tar ALLT skräp i matväg som hamnar runt tomten, och det spelar ingen roll för dem om brödbitar eller liknande är hårt som sten. Så, med en grävling på tomten är risken för råttor i stort sett minimal. Får du dit en katt också så kommer du i princip aldrig mer att ha problem med skadedjur igen.
Djuren är där för att tjäna dig vet du, man behöver bara veta vilka djur som är bra för vad för att få en fungerande symbios med naturen på tomten.