Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-08, 17:49
  #1
Medlem
Frälsningsarmen har predikat att bögeri är synd.

Ska dom få det i dagens Sverige?

Eller bör bi-Billström och homo-Karlgren rycka ut och så att säga lägga stjärt till för att få dom att inse att dom har fel?
Citat:
I inspelningar med dold kamera säger en kårledare i Frälsningsarmén att homosexuellt sex är en synd. En annan kårledare försöker bota homosexualitet med bön.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fr...et_6149083.svd
Citera
2011-05-08, 17:57
  #2
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Frälsningsarmen har predikat att bögeri är synd.

Ska dom få det i dagens Sverige?

Eller bör bi-Billström och homo-Karlgren rycka ut och så att säga lägga stjärt till för att få dom att inse att dom har fel?

Klart dom skall få göra det.

Lika självklart är det att dom skall bli granskade och deras åsikter göras synliga så att människor kan välja om de vill skänka pengar till dylika organisationer eller ej.

Edit: dom bör dock, likt andra liknade organisationer (bögvänliga eller ej) ej få statliga bidrag. Dela ut hederliga skattebetalares pengar till religiösa dårar, det är en skam.
__________________
Senast redigerad av Lommi 2011-05-08 kl. 18:03.
Citera
2011-05-08, 18:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Klart dom skall få göra det.

Lika självklart är det att dom skall bli granskade och deras åsikter göras synliga så att människor kan välja om de vill skänka pengar till dylika organisationer eller ej.
Problemet är väl att det utgår en del statliga pengar.

Vilken är samhällets grundläggande värdering i stjärtfrågan?

Billströms och Karlgrens värdering är glasklar.

Men samhällets?

Mycket håller ju på att förändras i och med den nya befolkningssammansättningen.

Från artikeln
Citat:
Frälsningsarmén får varje år en miljon kronor från Nämnden för statligt stöd till trossamfund. Samtidigt säger lagen att stöd bara kan gå till samfund som lever upp till samhällets grundläggande värderingar.
__________________
Senast redigerad av gulasnubben 2011-05-08 kl. 18:10.
Citera
2011-05-08, 18:03
  #4
Avstängd
adekvatuss avatar
Hmm! När ska kalla fakta granska valfri moské i Sverige, för att kolla vad de tycker om homosexuella?
Gissar på aldrig.
Citera
2011-05-08, 18:04
  #5
Avstängd
Straybullets avatar
Klart de ska göra det, även om jag inte är troende så förstår jag ju själv att bögeri är onaturligt. I övrigt vore det önskvärt om Frälsningsarmén faktiskt organiserade om sig till en riktig armé och slog tillbaka mot de radikala islamisterna i Sverige med trubbigt våld.

Det hade varit roligt att se tycker jag.
Citera
2011-05-08, 18:04
  #6
Medlem
Qilins avatar
Det står ju i bibeln att det är en synd, så då borde de ju få säga det, tekniskt sett.
Det är snarare roten till det onda, dvs. religionen och bibeln, som borde förbjudas.
Citera
2011-05-08, 18:07
  #7
Medlem
fogel72s avatar
PKism är snart fullständig.

Självklart skall föreningar, samfund, politiska partier, etc etc få ha vilka åsikter som helst - och även få säga det högt, och ha egna kriterier om medlemskap mm mm. De måste bli ett slut på att "känna sig kränk" för allt möjligt i tid och otid.

Om de senare skall få statliga pengar - är en helt annan sak.
Citera
2011-05-08, 18:07
  #8
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Klart de ska göra det, även om jag inte är troende så förstår jag ju själv att bögeri är onaturligt.

Är du inte troende så bör du ju förstå att bögeri är något naturligt. Tror du att homosexualitet beror på en onaturlig orsak så är du just troende om du nu inte tror att någon häller någonting i vårt vatten som gör en del homosexuella. Samt har gjort det alltsedan människan uppstod.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
I övrigt vore det önskvärt om Frälsningsarmén faktiskt organiserade om sig till en riktig armé och slog tillbaka mot de radikala islamisterna i Sverige med trubbigt våld.

Det hade varit roligt att se tycker jag.

Gamla gubbar och kärringar till attack mot radikala islamister.
Citera
2011-05-08, 18:08
  #9
Avstängd
adekvatuss avatar
För er som läser tråden så går Kalla fakta på tv4 just nu.
Citera
2011-05-08, 18:11
  #10
Avstängd
Straybullets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Är du inte troende så bör du ju förstå att bögeri är något naturligt. Tror du att homosexualitet beror på en onaturlig orsak så är du just troende.
Nej, inte gudstroende åtminstone. Ur ett biologiskt perspektiv är ju pedofili och incest betydligt mer naturligt än homofili. Men detta är en ganska tråkig diskussion som jag inte har något större intresse av att älta mer om. Kanske borde jag ha skrivit "osunt" istället för "Onaturligt" för att slippa den här typen av diskussioner.


Citat:
Gamla gubbar och kärringar till attack mot radikala islamister.
Man ska inte underskatta våra äldre. Se på Hennix, paret Oredsson, Burgermeister eller Curt Linusson.
Jag var förstås inte helt allvarlig, det kom bara upp en rolig bild i huvudet.
__________________
Senast redigerad av Straybullet 2011-05-08 kl. 18:14.
Citera
2011-05-08, 18:15
  #11
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nej, inte gudstroende åtminstone. Ur ett biologiskt perspektiv är ju pedofili och incest betydligt mer naturligt än homofili.

Ur en evolutionistiskt synvinkel så är pedofili och incest betydligt mindre "naturligt" än homosexualitet. Men det har ju kanske inte så mycket med tråden att göra så jag lämnar också den diskussionen.
__________________
Senast redigerad av Lommi 2011-05-08 kl. 18:21.
Citera
2011-05-08, 18:23
  #12
Medlem
lendrygghs avatar
Eftersom dom är emot själva homosexualiteten och inte homosexuella personer så borde det ju egentligen inte vara något trubbel. Dom får väl ha vilka kriterier det dom behagar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback