Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-08, 16:33
  #1
Medlem
Kortfattat:

Ja, hade en första träff med en kvinna igår. Det gick enligt mig helt ok, dock ingen direkt beröring som så, men vet inte riktigt vad man kan förvänta sig av en första träff. Blev en promenad i stadens lugnare delar. För att få lite uppfattning av varandra så att säga. Men tyckte det flöt på helt ok så att säga.

Jag har varit initiativtagande till all kontakt hittills.

Dock så vet jag inte riktigt nu, jag tycker själv att kvinnan borde visa lite initiativ till kontakt, tänker att varför ska jag göra allt. Visst, kan ta det mesta av kontakten men att alltid vara den som tar initiativ blir för mycket känns det nästan som?

Frågan är väl nu egentligen om jag ska vänta på att hon ska kontakta mig eller om jag ska kontakta?
Har inte haft kontakt sedan träffen. Bekanta rekommenderar mig att kontakta, vilket jag även funderar lite på, men vet inte riktigt, skulle vilja få lite tillbaka också, inte göra allt själv.

Jag personligen tyckte hon var intressant och skulle nog vilja träffa fler gånger, och att hon ens gick med på träff borde tyda på visst intresse?

Kontakta och försöka se om den är pigg på att ge hyfsade svar eller inte?
Citera
2011-05-08, 16:44
  #2
Medlem
sphinxen_111s avatar
Vad sa ni till varandra innan ni skildes åt? Annars tycker jag du ska dra i väg ett sms eller ringa å kolla läget. Förbered dig mentalt på både det ena och andra. Var bara trevlig och förstående. Kvinnor kan ha många olika anledningar till att de inte vill något mer.
Citera
2011-05-08, 16:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Vad sa ni till varandra innan ni skildes åt? Annars tycker jag du ska dra i väg ett sms eller ringa å kolla läget. Förbered dig mentalt på både det ena och andra. Var bara trevlig och förstående. Kvinnor kan ha många olika anledningar till att de inte vill något mer.

Hon sa till mig att det var trevligt att träffas och att vi får höras, det var väl mer eller mindre så som träffen avslutades.

Jo, jag tror nog att det inte blir något vidare, men man vet ju aldrig. Blir nog till att testa kontakta.
Citera
2011-05-08, 17:23
  #4
Medlem
Vad har ni haft för kontakt tidigare eftersom det var första daten igår? sms/tele/chatt? och hur ofta har ni haft kontakt?
Citera
2011-05-08, 17:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wimze
Vad har ni haft för kontakt tidigare eftersom det var första daten igår? sms/tele/chatt? och hur ofta har ni haft kontakt?
Främst sms/chat, har haft dagligen mer eller mindre nu ett tag.
Citera
2011-05-08, 17:36
  #6
Medlem
Jag tycker nog att du ska höra av dig till henne ikväll och berätta att du tyckte det var trevligt igår och att hon verkar vara en intressant person.
Bara att känna sig för. Det värsta som kan hända är att hon inte tycker likadant.
Citera
2011-05-08, 22:56
  #7
Medlem
sphinxen_111s avatar
Ja, hör av dig till henne igen men gör det inte så formellt. Ringa undertiden du går på lunch, under tiden du lagar mat eller nåt. Säg att du har lite ont om tid och att du inte kan prata så länge-då kommer hon inte känna så stor press på sig. Var beredd på att hon inte vill men säg som det är, att du tyckte det var trevligt att umgås med henne och fråga om hon har lust att hitta på något en annan dag. Typ se film och dricka vin hemma i soffan
Citera
2011-05-09, 23:39
  #8
Medlem
Ja, kontaktade idag, blev några meddelanden innan jag frågade om ny träff. Har fortfarande inte fått svar trots att det var strax före 17 jag skrev, innan dess så var hon rätt snabb på att svara.

Tror inte hon vågar säga nej och därför skiter i att svara.

Förstår nog att det nu är kört mer eller mindre, är inte oväntat såklart, men tråkigt ändå. Jag har då gjort mitt med henne, kommer inte ta någon vidare kontakt om hon inte börjar höra av sig.
Citera
2011-05-10, 19:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Ja, kontaktade idag, blev några meddelanden innan jag frågade om ny träff. Har fortfarande inte fått svar trots att det var strax före 17 jag skrev, innan dess så var hon rätt snabb på att svara.

Tror inte hon vågar säga nej och därför skiter i att svara.

Förstår nog att det nu är kört mer eller mindre, är inte oväntat såklart, men tråkigt ändå. Jag har då gjort mitt med henne, kommer inte ta någon vidare kontakt om hon inte börjar höra av sig.
Inte mycket till respons här nej, funderat lite. Kanske vill spela svårfångad eller skit?
Kanske inte på något skumt sätt inte fick mitt sms (inte troligt), men det vettigaste jag kan göra är väl att låta det vara så att säga?
Citera
2011-05-10, 21:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Inte mycket till respons här nej, funderat lite. Kanske vill spela svårfångad eller skit?
Kanske inte på något skumt sätt inte fick mitt sms (inte troligt), men det vettigaste jag kan göra är väl att låta det vara så att säga?


exakt. låt det vara.
Citera
2011-05-11, 01:26
  #11
Medlem
Motherlands avatar
Jag tycker att du bör sluta smsa/mejla/chatta eller vad du nu gör och ringa henne istället. Får mer vettigt sagt och man förstår sig på den andra bättre. Lite knepigt att läsa av någons känslor via ett sms liksom. Sen vet vi ju att många kvinnor alltid inväntar initiativ från mannen även om det finns intresse.
Citera
2011-05-11, 01:30
  #12
Medlem
Hon börjat tappa intresset. Det är darför hon segar så mycket med att svara när du frågat om ny träff. Hon kanske behöver mer space.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback