Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-08, 15:23
  #1
Medlem
Hej!

Upptäckte igår att Ubuntu hade gjort en ny uppgradering av 10.10 så det verkar spännande och vill verkligen testa. Problemet är att jag har trådlöst nätverk och kan inte dra sladd så det vore onödigt om ni skrev som en lösning. Har testat och Provat Ubuntu istället för att installera och där kunde jag välja att aktivera/installera det trådlösa.

Så, hur ska jag göra? Installera Ubuntu och hoppas på att mitt trådlösa kommer fungera eller sitta kvar i Windows som jag egentligen inte vill.

Med Vänliga Hälsningar
Krawlezt
Citera
2011-05-08, 15:48
  #2
Medlem
rwxXstugos avatar
Det borde inte vara något problem, men kolla om du hittar ditt kort i den här listan (som uppdaterades för bara någon dag sedan): https://help.ubuntu.com/community/Wi...CardsSupported
Citera
2011-05-08, 22:40
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rwxXstugo
Det borde inte vara något problem, men kolla om du hittar ditt kort i den här listan (som uppdaterades för bara någon dag sedan): https://help.ubuntu.com/community/Wi...CardsSupported

Vet vad jag har för kort och eftersom det har funkat och fungerar så håller jag med dig om att det bör funka. Kollade i listan och tror jag har hittat det:

14. WifiDocs/Device/Broadcom_BCM4306
15. WifiDocs/Device/Broadcom_BCM4311_rev_01_(ndiswrapper)
16. WifiDocs/Device/Broadcom_BCM4318
17. WifiDocs/Device/Broadcom_BCM43xx_(all,_ndiswrapper/firmware)

Undra om jag vågar formatera..
Citera
2011-05-08, 23:07
  #4
Medlem
funkysods avatar
dualboot ett alternativ? eller jag har kanske missat något.
Citera
2011-05-08, 23:08
  #5
Medlem
jmpESPs avatar
Jag skulle inte vara orolig över det. Det finns så många drivrutiner att ladda ner om det inte skulle skulle funka direkt. Men jag tvivlar starkt på att det inte funkar direkt.
Citera
2011-05-09, 01:49
  #6
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funkysod
dualboot ett alternativ? eller jag har kanske missat något.
Precis. Upptäcker du att det funkar som det ska kan du alltid ta bort Windows i efterhand, om det stör dig att det ligger på hårddisken.
Citera
2011-05-10, 14:51
  #7
Medlem
Fixade Dualboot och när jag såg att allt fungerade så formaterade jag helt!
Tack för alla svar!
Citera
2011-05-11, 18:06
  #8
Medlem
funkysods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krawlezt
Fixade Dualboot och när jag såg att allt fungerade så formaterade jag helt!
Tack för alla svar!

gott att det löste sig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback