Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-10, 05:40
  #13
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c-d af and
Får man fråga varför du inte får ha alkolås ifall du tar xanor? Är det pga att det är olämpligt att köra bil med xanor i kroppen, eller är det av någon annan anledning?
Alltså nu har dom ju tagit bort röda triangeln på dom roliga burkarna, så du får helt enkelt känna av själv om du är i tillstånd att köra bil. Oftast står det väl i bipackssedeln att man inte bör framföra tunga fordon innan man vet hur man reagerar på medecinen.

Sen är väl lagen lite luddig, skriver läkaren ut 15mg stesolid till någon och dom tar det och sätter sig i bilen och krockar så var du ju uppenbarligen inte i skick att framföra fordonet (Sålänge det var ditt fel alltså)

Ungefär som att installera nytt eluttag, om du VET hur man ska koppla in det så får du göra det, men brinner huset ner för att du kopplade fel är det inte säkert att försäkringen gäller eftersom du inte har någon form av avtal med ett elbolag
Citera
2011-05-10, 09:39
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c-d af and
Får man fråga varför du inte får ha alkolås ifall du tar xanor? Är det pga att det är olämpligt att köra bil med xanor i kroppen, eller är det av någon annan anledning?

man får inte vara med i alkolåsprotjektet om man har benso utskrivet, antar att dom tycker att det inte är lämpligt att köra bil på och man får gå på prover regelbundet så det är kört.
Citera
2011-05-15, 14:51
  #15
Medlem
Lyfter Tråden Då Jag Inte Fått Några Bra Förslag än Hoppas På Att Det Finns Någon Som Vet Nått Ps Angående Min Skrivning Jag Var Inte Så Bra I Skolan Om Man Säger Så Sorry
Citera
2011-05-15, 23:47
  #16
Medlem
xanor slår lyica men du kanske tycker de är ett bra substitut
Citera
2017-11-19, 12:04
  #17
Avstängd
KringExs avatar
Jag brukar boosta Lyrica med Xanor. Jag tycker att Lyrica kan vara lite vass och då är det skönt med Xanor som lugnar skallen
Citera
2017-11-20, 00:58
  #18
Medlem
kerioss avatar
Så fruktanvärt olika rus. Inte ens närheten av varandra!
Citera
2018-01-17, 00:21
  #19
Medlem
storpungens avatar
Medicinskt är benso bättre. Om man vill ha kul, ha skönt, få väldig eufori är Lyrica ljusår bättre än xanor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback