Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-07, 20:51
  #1
Medlem
någon som har erfarenhet jag har tagit xanor i ca 1.5 år var uppe på en dom på 9-10 1ml om dagen var då riktigt svängd (mådde as bra) nu får jag inte xanor utskrivet långre pga att jag har fått alkolås i bilen och får inte ha det om jag tar xanor har fått utskrivet lyrica nu (har inte tagit något än) kan man jämföra dessa läkemedel i russyfte eller finns det någon som har något bra förslag på något som inte är benco som funkar likt xanor väldigt tacksam för svar innan jag böjar med lyrican
Citera
2011-05-07, 21:17
  #2
Avstängd
lyrica kan ge viss rus, men inte ens i närheten av xanor...
Citera
2011-05-07, 21:19
  #3
Medlem
Ralfffs avatar
Enligt mig är inte ruset på lyrica alls likt det på xanor.

Vet inte riktigt hur man ska beskriva det men du får som en väldigt svängig fylla på lyrica fast du är helt klar i skallen, dock stiger toleransen väldigt fort så för att behålla den känslan så lär du får trappa upp i doser något enormt ifall det är flumm du är ute efter. Det går även att blanda utan större bekymmer med alkohol.

Ruset på xanor behöver jag inte beskriva då du vet hur det är.
Citera
2011-05-07, 21:26
  #4
Medlem
jo jag vet ju hur x funkar det äger någon som vet vad som finns för något som inte är benso men är likt xanor som jag går igenom i proverna med
Citera
2011-05-07, 21:27
  #5
Medlem
javlaranammas avatar
Nej det går inte att säga att dessa substabser är lika på något sätt igentligen då xanor/benso är neråt medans lyrica snarare är uppåt.. Men visst det går kanon att skeva på Lyrica men som sagts innan här i tråden så är det lätt att bygga upp en tolerans mot dessa, då ska man skeva på dom så får man göra det var 3-4 dag typ.
Citera
2011-05-07, 22:40
  #6
Avstängd
GirigaOrmars avatar
De är inte lika på något sett men jag kan säga att ett Lyrica rus är as skönt och det sitter i iaf 12 timmar ruset.
Citera
2011-05-08, 04:01
  #7
Medlem
Angeliques avatar
Nu har jag iofs inte vågat närma mig Lyrica ännu men tänk på din figur! Ha beach 2011 i åtanke om inte annat..
Citera
2011-05-08, 13:49
  #8
Avstängd
lyrica påverkar olika antagligen, jag var uppe i 900mg om dagen och det e en sjuhelvetes hög dos.
varje gång jag höjde dosen gav det ett slags rus som kan bäst beskrivas som att vara full.
men avtar snabbt och man vänjer sej väldigt snabbt.. 900mg e inget att rekomendera för dagligt intag btw.. 600mg är max i sverige. ja valde att höja själv utan doktorns godkännande.

piss medicin mot ångest btw, funkar så länge man höjer dosen
Citera
2011-05-08, 17:00
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afireinside2
lyrica påverkar olika antagligen, jag var uppe i 900mg om dagen och det e en sjuhelvetes hög dos.
varje gång jag höjde dosen gav det ett slags rus som kan bäst beskrivas som att vara full.
men avtar snabbt och man vänjer sej väldigt snabbt.. 900mg e inget att rekomendera för dagligt intag btw.. 600mg är max i sverige. ja valde att höja själv utan doktorns godkännande.

piss medicin mot ångest btw, funkar så länge man höjer dosen

har du några bra råd på andra som mer funkar som x utan benso det där med att det måste höjas hela tiden har jag hört och det går ju inte och höja hela tiden för då är man ju snart uppe i en falig dos och sen som andra nämt att det där med vikten kan öka kraftigt det behöver jag absolut inte då jag redan har övervikt nej jag vill hitta en medicin som man man kan bli go på utan att det är benso efter som att jag inte får ta det och en som samtidigt tar bort min gad ska tillägga att jag är en väldigt beroendemeniska gich som sagt på 9-10 xanor om dagen och nu när jag inte har dom så dricker jag dagligen en 70ā sprit om dagen och vill lägga ner alkoholen annars så kommer jag köra levern och då måste jag ha något annat som stimulerar mej måste få något bra förslag snart.jag ska få xanor om 1 år då jag har klarat av alkolåsprotjektet men som sagt till dess behöver jag något annat tacksam för allas svar
Citera
2011-05-08, 23:06
  #10
Avstängd
ja du, svårt att hitta något som ger "kick" utan att vara narkotikaklassat och ha recept för.
efedrin kanske, inte lagligt, klassat som dopningsmedel, men ger kick.. men det e helt anourlunda då det e centralstimulantia som t ex amfetamin... men det är billigt och det tar bort hungern.


annars om du söker ångestdämpande lugnande, har jag hört att Buspiron (buspar) kan funka
men det e typ en antideppresiv medicin. dom har avregistrerat Buspar i sverige men samma innehållsämne finns i buspiron, men kräver recept. dock borde inte vara svårt att få tag på. bara be om det, säg att du har en kompis som äter det och det funkar bra för honom.
Citera
2011-05-09, 12:52
  #11
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jwmp4
har du några bra råd på andra som mer funkar som x utan benso det där med att det måste höjas hela tiden har jag hört och det går ju inte och höja hela tiden för då är man ju snart uppe i en falig dos och sen som andra nämt att det där med vikten kan öka kraftigt det behöver jag absolut inte då jag redan har övervikt nej jag vill hitta en medicin som man man kan bli go på utan att det är benso efter som att jag inte får ta det och en som samtidigt tar bort min gad ska tillägga att jag är en väldigt beroendemeniska gich som sagt på 9-10 xanor om dagen och nu när jag inte har dom så dricker jag dagligen en 70ā sprit om dagen och vill lägga ner alkoholen annars så kommer jag köra levern och då måste jag ha något annat som stimulerar mej måste få något bra förslag snart.jag ska få xanor om 1 år då jag har klarat av alkolåsprotjektet men som sagt till dess behöver jag något annat tacksam för allas svar
Först och främst; lär dig skriva, för helvete. Det gör ont i ögonen att läsa en sådan jävla textvägg helt utan skiljetecken eller ens sammanhängande meningar. Det avskräcker säkerligen många från ansträngningen att försöka ta reda på vad du vill, så jag råder dig att ändra på det.

Vet inte varför alla går på om viktökning på Lyrica, jag står på 600 mg om dagen och försöker parallellt även gå ned i vikt. Går utmärkt än så länge, har tappat 2-3 kilo de senaste två veckorna eller så. Det är idiotiskt att skylla allt på medicinen, man går upp i vikt om man intar fler kalorier än man gör av med och vice versa.

Gällande toleransen så instämmer jag helt, men det är en väldig skillnad mellan att vara ute efter en medicin som ska hjälpa en att ta itu med vardagslivet på daglig basis och att bara leta något att bli lobotomerad på och döda stundens ångest. Ja, vill du behålla ruseffekterna får du hoppa över dagar, justera dosen upp och ned osv, men då får du förbereda dig på en jävla massa dryga bieffekter vid sidan. De dagar du inte tar Lyrica kommer även de bli förbannat pissiga med tiden om man fortsätter så under en längre period, tro mig. Jag höll på så där i månader, men nu har jag sedan ett tag lagt mig på 600 mg/dag och avviker inte från det. Inte får jag några ruseffekter, men jag känner att den verkar och den tar bort nog med ångest och håglöshet för att jag ska klara av dagen. Återigen; det är skillnad på att leta medicin och att leta knark. Lyrica är inte att leka med, och även om det såklart är nice att testa flumeffekten på olika tabletter då och då avråder jag starkt från att köra berg- och dalbana med just denna medicin.
Citera
2011-05-09, 23:25
  #12
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jwmp4
någon som har erfarenhet jag har tagit xanor i ca 1.5 år var uppe på en dom på 9-10 1ml om dagen var då riktigt svängd (mådde as bra) nu får jag inte xanor utskrivet långre pga att jag har fått alkolås i bilen och får inte ha det om jag tar xanor har fått utskrivet lyrica nu (har inte tagit något än) kan man jämföra dessa läkemedel i russyfte eller finns det någon som har något bra förslag på något som inte är benco som funkar likt xanor väldigt tacksam för svar innan jag böjar med lyrican
Får man fråga varför du inte får ha alkolås ifall du tar xanor? Är det pga att det är olämpligt att köra bil med xanor i kroppen, eller är det av någon annan anledning?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback