Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2012-03-06, 13:22
  #49
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
En ny säsong börjar imorgon onsdag! Nästa avsnitt kommer att handla om New Age, ett av mina favoritämnen, eftersom det är så fullt av flummisar där
Det hade jag ingen aning om! Trodde inte det skulle bli något förrän till hösten. Tackar för påminnelsen! Ja det verkar dyka upp en del intressanta religioner och åskådningar denna säsong.
Citera
2012-03-14, 13:24
  #50
Medlem
Det senaste om den shiamuslimska sorgehögtiden intresserade mig inte så mycket. Däremot ser jag mycet fram emot avsnittet om thailändsk buddhism i dalarna. Nästa program om new age och hela den där "secret" och "lagen om attraktions-tänket" har jag inte så stor koll på, men det ska också bli kul att kolla på.
Jag vet i alla fall att de använder sig av en slags teknik där de inriktar tankarna mot vissa objekt som t.ex. en ny bil (vilket även visas i reklamen för det kommande fsth-avsnittet.) Jag förstår bara inte varför andlighet skall användas till sådant materialistiskt trams. Men men, det kanske man får svar på.
__________________
Senast redigerad av qpasatiabuena 2012-03-14 kl. 13:27.
Citera
2012-04-09, 00:10
  #51
Medlem
DontShootMes avatar
Det är ett bra och intressant program men kan ibland störa mig på programledare då jag tycker hon ibland kan verka nedlåtande mot personerna hon intervjuar. Då ska det påpekas att jag själv är ateist.
Citera
2012-04-10, 14:00
  #52
Medlem
Är det ingen som vet vilken religiös grupp som programledaren tillhör?
Citera
2012-08-12, 10:58
  #53
Medlem
biljons avatar
Jösses, Arken i Kungsängen är verkligen en samling fräcka typer.
Healing för 150kr vilket är en "administrationsavgift".
Citera
2015-02-15, 16:33
  #54
Medlem
Är det någon som vet om det går att få tag i dessa avsnitt idag? SvtPlay har inte dem längre och hittar dem inte att ladda ner någonstans. Finns ett par avsnitt på Youtube men långt ifrån alla.
Citera
2015-07-26, 13:02
  #55
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWheat
Är det någon som vet om det går att få tag i dessa avsnitt idag? SvtPlay har inte dem längre och hittar dem inte att ladda ner någonstans. Finns ett par avsnitt på Youtube men långt ifrån alla.

Jag undrar detsamma. Har alltid gillat Anna och tycker att hon efter förutsättningarna brukar göra ett bra jobb. Kom att tänka på detta igen efter att ha snubblat över en fin liten diskussion som Humanisterna lade upp på You Tube nyligen. Där får vi lite inblick i hur redaktionen resonerar, varför de väljer vissa saker men inte andra men även en del om Annas personliga syn på saker och ting:

https://www.youtube.com/watch?v=5mrLTXnqq38

Genom den hittade jag också en ovanligt objektiv och trevlig debatt om abort som gjordes under programmet Annas eviga:

https://www.youtube.com/watch?v=RXNZwMhuD-w


På SVT Play står det att man inte har rättigheterna att visa någondera av programmen. Hur kan det komma sig? Jag trodde de båda var SVT-produktioner. Någon som vet var de finns att se?
Citera
2017-07-17, 01:09
  #56
Medlem
FiffelMonas avatar
Bump...

Jag gillade verkligen den här serien och vill gärna se den igen! Speciellt ett avsnitt som handlade om en församling som heter Arken (säsong ett vill jag minnas) som är baserade i en norrförort till Stockholm. Är det någon som vet vart man kan se/ladda ned avsnitten?? Snälla hjälp mig!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback