Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-03, 10:20
  #2233
Avstängd
4Honors avatar
Tag vilken anställning som helst. Jag är sjuksköterska men jobbade som undersköterska (/vårdbiträde) flera år, och hade en bra lön på ca 110-130:-. Då tjänar du 1000:- första dagen.
Citera
2017-07-03, 10:39
  #2234
Medlem
Gå fram till ett gäng polacker som står o spikar ihop något och fråga efter deras boss, när du får träffa honom säg att du behöver tjäna 1000kr på 72h. Då ger han dig säkert något att göra
Citera
2017-07-03, 10:51
  #2235
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Honor
Tag vilken anställning som helst. Jag är sjuksköterska men jobbade som undersköterska (/vårdbiträde) flera år, och hade en bra lön på ca 110-130:-. Då tjänar du 1000:- första dagen.

TS behöver pengarna inom några dagar, jag tror inget ställe betalar ut lön så snabbt utan det är som vanligt på utbetalningsdatum.


Antingen lånar du av en kompis då det inte var en väldigt stor summa eller så går du runt och hjälper grannar eller liknande mot en enkel peng. Är du desperat är det bara att gå och söka pantburkar, bor du i en större stad så kan du nog tjäna ihop det om du är beredd på att gräva i lite sopor.

Om du ger blod brukar man kunna få en mugg eller liknande, den kan du sälja för en billig peng. Lån verkar inte vara det bästa men du får sälja saker eller panta dem om du inte får ihop tillräckligt.
Citera
2017-07-03, 11:06
  #2236
Avstängd
4Honors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elross
TS behöver pengarna inom några dagar, jag tror inget ställe betalar ut lön så snabbt utan det är som vanligt på utbetalningsdatum.
På 72h så hinner TS garanterat tjäna 1000:- oavsett anställning.
Citera
2017-07-03, 11:10
  #2237
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Honor
På 72h så hinner TS garanterat tjäna 1000:- oavsett anställning.

Det handlar inte om att tjäna 1000kr, det handlar om att få dem utbetalda, stora organisationer eller lagliga arbetsgivare ger sällan en person jobb och betalar ut lön efter en eller två dagar om inte det råkar vara precis innan månadsbrytet och personen börjat jobba precis då. Således även om du jobbar två dagar i början eller i mitten av en månad kommer pegnarna mot slutet av månaden.

Bästa sättet som inte är lagligt är ett svartjobb av något slag men det är inte lagligt.
Citera
2017-07-03, 12:05
  #2238
Medlem
Spud-boys avatar
Sväng ihop lite bröd och gå och sälj dörr till dörr..

Eller sälj några dl motorolja och säg att det är hasholja..
Citera
2017-07-03, 12:28
  #2239
Medlem
Om det vore söndag kunde du gå till valfri gudstjänst och låtsas vara killen som samlar in kollekten

Om du har någon talang kanske du kan uppträda som någon slags gatuartist?
Citera
2017-07-03, 14:11
  #2240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veszedelem
Om det vore söndag kunde du gå till valfri gudstjänst och låtsas vara killen som samlar in kollekten

Om du har någon talang kanske du kan uppträda som någon slags gatuartist?
Ja du, spelar ju gitarr på fritiden, men tror knappast någon skulle betala för att se mig spela haha
Citera
2017-07-03, 16:08
  #2241
Medlem
Nu i semestertider så kan du ju erbjuda trädgårdsarbete. 200kr för en inte för stor gräsmatta, lite rensning i land, diverse sysslor som ska göras i trädgården. Där kan du utan tvekan skrapa en tuss på några timmar.
Citera
2017-07-09, 18:13
  #2242
Medlem
Guzs avatar
Behövde snygga upp ett plastföremål och hittade en 3-delad flasksats på nätet: den första grovslipar man med ("grovslipa" förstås relativt), den andra finslipar man med och den tredje polerar man med.

Fråga: för mig var den här produkten okänd innan jag googlade, och antar den är det för många andra också. Vilket kanske öppnar möjligheten att köpa repade plastföremål på loppis och putsa upp dem.

Tror ni det finns potential, och vad borde man sikta in sig på: vilka produkter (typ designlampor), och var köpa och var sälja?
Citera
2017-07-09, 18:58
  #2243
Medlem
Erbjud dig klippa gräset, vakta barn etc.
Citera
2017-07-26, 01:28
  #2244
Medlem
Traffe!s avatar
Hej Tjäna snabba pengar inget riskfyllt skicka pm så tar vi det därifrån
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback