2011-05-07, 00:32
Medlem
Jag fick idag veta att av de i skrivande stund intagna 55 på häktet i Sollentuna (norr om Stockholm) är 3 stycken svenskar. Begreppet svensk avser här inte vem som är medborgare eller inte, utan avgörs av etnicitet.

Informationen kommer från en anställd på häktet.

Tilläggas bör att Sollentuna inte är något typiskt invandrarområde.

Så, sjuklöverstödjare: Övertyga mig om varför jag inte ska gå över till SD! (Har alltid kallat mig folkpartist)
Citera
2011-05-07, 00:42
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niwen92

Ja, det är ju verkligen jätteknepigt. Borde inte alla intagna på Sollentunahäktet vara från Sollentuna? Dagens garv kom tidigt idag!
Citera
2011-05-07, 00:55
Medlem
Så här är det i vårat land att folk ser skiten som invandringen för med sig men väljer att diskutera det kring matbordet hemma!
Det enda vi kan göra i stort sett är att rösta på SD när det gäller dessa ting!
Tycker du bör göra som du känner för..

Alternativt kan du lyfta fram frågan i denna sak på arbetsplatsen och försöka få fler att se problemen!
Många väljer att blunda för problemen kring invandringen likt en missbrukare förnekar sina problem.

Folk måste förstå att det är åt helvete fel att ta in tex 20000 från Afrika när det finns 1miljard Afrikaner!
Hjälp ges bäst i form av bistånd och inte genom att ta hit folk som ej klarar att integreras här..

Sverige kan inte hjälpa alla det är SD du ska rösta på om du vill hjälpa Sverige och andra länder i dessa frågor!
Citera
2011-05-07, 01:01
Medlem
And-so-it-burns-s avatar
Citat:

*host* malmvägen?
Citera
2011-05-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ja, det är ju verkligen jätteknepigt. Borde inte alla intagna på Sollentunahäktet vara från Sollentuna?

You got me, jag ska vara tydligare med vad jag menar: Siffran kan inte förklaras med att häktet ligger på en plats där antalet intagna speglas av vilka etniciteter som dominerar omkring. Det gäller såväl Sollentuna som områden omkring.
Citera
2011-05-07, 01:02
Medlem
Citat:
*host* malmvägen?

Sollentuna är stort, Malmvägen är en liten men kraftigt segregerad del.
Citera
2011-05-07, 01:35
Medlem
Malmvägen hittar du 20 blattar i en lägenhet.
Citera
2011-05-07, 01:58
Medlem
Scudds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firstgeneration
Malmvägen hittar du 20 blattar i en lägenhet.

Usch ja. Jag var där en gång i arbetet. När vi kom in så hade de rivit upp parketten i vardagsrummet och börjat odla grönsaker. Helt sjukt.
Citera
2011-05-07, 02:04
Medlem
Dacobras avatar
Att dom byggde det nya polishuset/häktet på Malmvägen är ju knappast någon slump.
Citera
2011-05-07, 02:05
Medlem
Ausoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scudd
Usch ja. Jag var där en gång i arbetet. När vi kom in så hade de rivit upp parketten i vardagsrummet och börjat odla grönsaker. Helt sjukt.

Ja jävlar, när jag var där hade dom slutat använda toaletten och bajsade i kastruller som de sedan tömde ut från balkongen.

För att besvara TS fråga, SD består till stor del av korkskallar. Men det gör iofs alla andra partier också..
Mitt argument för att du skall förbli folkpartist är då att Jan Björklund har fina tänder.
Citera
2011-05-07, 03:44
Medlem
And-so-it-burns-s avatar
Citat:
Sollentuna är stort, Malmvägen är en liten men kraftigt segregerad del.

Edsberg?
Citera
2011-05-07, 09:07
Medlem
Nexus-6s avatar
TS du får allt läsa lite sociologi så kommer du förstå varför minoritetsgrupper är överrepresenterade på häktet.

Varför tror du själv att det är så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in