Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-03-28, 06:14
  #37
Medlem
Necrolusters avatar
På den tiden när jag fortfarande bodde i Vällingby stog jag och väntade på en polare utanför Råcksta station, vid grillen som ligger vid busshållplatsen. Hon gick mycket riktigt omkring där och frågade folk om de var snälla (men hon undvek mig av någon anledning, jag såg väl arg ut eller något). Hur som helst hoppar en snubbe av bussen och börjar gå mot stationen. Hon kommer fram till honom och frågar:

"Är du snäll?"

Killen, med märkbar irritation i rösten:

"Nej jag är elak som fan"

Jag hade ta mig fan velat high-five:a snubben!
Citera
2012-07-28, 04:48
  #38
Avstängd
swedishtrippers avatar
Ja hon känner jag igen.
Jag tankade på en statoilmack vid berslagsvägen en natt i vintras.

När jag gick in för att betala så känner jag en arm på min rygg som bankar frenetiskt..

Hon säger att ett par småungar har stått och hoppat på min rygg och att hon jagat iväg dem.

"haru cigg.jag behöver 2 stycken"

"nej men du kan få några kronor av mig.."

"äsch jag tar ciggen istället. haru cigg.. va..va..va.."
Citera
2012-12-08, 09:47
  #39
Medlem
Tror jag träffade henne en vardagskväll några veckor sen. Hade lurarna på mig och hörde inte vad denna underliga person ville. Vände om mig och halv skrek va sa du? "Eeeehhh röker du?" Nej det gör jag inte hejdå!

Hon såg helt normal/milfig ut i skuggan men när hon närmade sig med snoret rinnandes från båda borrarna och slitaget i ansiktet misstänkte jag att detta måste vara cigg psykot eller en copycat.
Citera
2013-11-20, 11:55
  #40
Medlem
Åh! Haha, Fransesca!
Henne behöver du inte vara rädd för. Hon är lite speciell bara.
Om du har (mycket) tid över någon gång borde du ta och lyssna på henne. Det är himla roligt faktiskt. Försök att pricka in någon dag då hon fått sin medicin, så är hon lite lugnare. Du kommer att få höra fantastiska berättelser om Pink Floyd och Mick Jagger, för att bara nämna några. Tydligen har de skrivit alla sina låtar för just henne ;P
Prickar du in fel dag kommer hon nog bara stå och gorma om fascister, nazister och snutplitar. Och tigga cigg.... Såklart.
Citera
2016-05-29, 01:44
  #41
Medlem
Bumpar denna tråd.

Kom nyss hem ifrån en fest med mitt gamla mc-gäng. Kände igen franseca direkt. Redan när vi var små så var hon konstig. Hon blev satt i ungdomspsyke efter att ett heroinanvändande. Hon hade legat med de flesta vi kände.

Ja, har oxå satt på henne!

Tillbaka till idag, kom hem hög på koks. Kasta en cigg åt hennes håll och tryckte henne i tvåan. Skrek rackabajsare när jag kom henne i ansiktet. Allt detta tog plats i hissen på råcksta tbana.

Aja, väldigt speciellt människa kan man lätt säga.
Citera
2017-04-15, 19:35
  #42
Medlem
Vila i Frid.

Den gamla damen har somnat in.
Citera
2017-06-08, 19:29
  #43
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kremb
Vila i Frid.

Den gamla damen har somnat in.
Äntligen
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback