Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-05-30, 23:44
  #49
Medlem
Är kvinna, 26 år och har sedan tidigare bra fysik och ganska bra hållning men haft problem med ont i ryggen när jag står upp mycket eller promenerar, samt stelhet i nacke och axlar. Gjorde atlasprofilax för fyra dagar sedan och tänkte att jag kanske inte behöver. Värken som återkom gjorde dock att jag ville testa. Och i efterhand förstod jag att jag verkligen behövde detta. Svårt att ge något svar på långsiktiga effekter än så länge. Men kan ju säga vad jag hittills har upplevt.

Direkt efter så blev jag rakare i ryggen. Axlarna fick en normal ställning (ej framåtlutade längre samt blev symmetriska nu). Kände mig ståtlig och det var lätt och enkelt att sträcka på sig. Kunde vrida mer på huvudet efter behandlingen även om jag var rätt så vig innan. Min andning blev helt sjukt bra. Visste inte att man kunde andas så bra. Kände ett lugn och en mjukhet/lätthet djupt ner i magen. Nu några dagar senare andas jag fortfarande bra, särskilt när jag ligger på rygg, men det känns inte så överdrivet som första dygnet efter behandlingen. Har fått mer syre till hjärnan. Är piggare. Första dygnet efter behandlingen när jag drack vatten kändes det som en ström av balsam i hjärnan. Inte nu längre, men när jag får lite massage så känner jag att det kommer massa syre till hjärnan, som det inte gjorde förr vid massage. Orkar ta tag i saker mer nu. Känner en längtan efter att få vara aktiv och röra på mig. Mindre stelhet och värk även om det kan komma lite. Men det är inte samma cementerade stelhet som innan utan mer att gamla muskelknutor gör sig påminda. När jag har ryggen mot ryggstöd så känner jag att ryggen tar emot mer i stödet. Lite märklig känsla men det känns positivt. Mina ben förhåller sig nu lika långa (innan skiljde det 2 cm) och jag känner en annan sorts tyngd och balans när jag står på båda fötterna. Och det mest mätbara är kanske helt enkelt att mina fötter nu går RAKT. Det är helt sjukt. Jag har tidigare gått lite som Charlie Chaplin och vaggat mig igenom hela mitt liv. Det finns dokumenterat. Men nu går jag alltså rakt med fötterna. V-vinkeln är ett minne blott. Blev själv förvånad.
Min mormor och morfar gjorde också behandlingen och de märker inga större effekter. Jag märkte första natten att de inte snarkade längre men det gör de nu. Morfar som börjar bli glömsk kom ihåg saker bättre efter behandlingen. Han blev mer alert i huvudet. Deras vinklar på öronen vittnar om att huvudet har en bättre position nu, i förhållande till kroppen. Det kan vara så att de behöver längre tid på sig att räta upp sina krökta ryggar. Det vet jag inte. Men där har jag inte sett så stor skillnad ännu.
Själv fick jag superont i nackmusklarna vid behandlingen. Men mormor och morfar kände knappt något så jag undrar om behandlingen verkligen fick effekt på dem. Vi ska på återbesök om några veckor så får se vad som har hänt tills dess samt om de eventuellt behöver göra om behandlingen. Men det tror jag nog inte, utan det är nog så att det tar tid för kropparna att räta ut sig rätt. I dont know. Men här har ni iaf ett litet vittnesbörd så att säga. Kan passa på att vittna om Jesus när jag ändå är igång och vittnar. För mig är han kingen. Och jag tycker att det är fantastiskt att det öht går att behandla människor genom denna vad jag har förstått ofarliga metod. Även om det är dyrt. För mig var det lätt värt det, men det är i slutändan upp till var och en att bedöma. Jag rekommenderar iaf behandlingen då jag själv blev riktigt hjälpt av den. Lycka till för er alla andra!
Citera
2022-01-05, 16:27
  #50
Medlem
cacablancas avatar
Har någon annan prövat metoden funkar d n
Citera
2022-01-05, 16:28
  #51
Medlem
cacablancas avatar
Har någon annan här provat den här metoden är ni nöjda
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback