2004-10-05, 18:51
Bannlyst
Tjena, letar efter tips på goda smaksatta cigarrer, inte allt för starka alltså.
Något åt vanilj-hållet vore trevligt...
Har ni några tips?
Gärna tips på butiker som säljer också, ett plus om dom är nära stockholm!
Citera
2004-10-05, 19:00
Medlem
Nemesis1s avatar
Här i Finland säljs i alla fall vaniljcigariller i vanliga butiker, men då är det alltså frågan om cigariller och inte cigarrer... Jaja, fråga vid tobaksbutiken, skulle förvåna mig om det inte fanns där... Annars får du väl så lov att smaksätta dina cigarrer själv... Marijuana rekommenderas!
Citera
2004-10-05, 20:46
Medlem
tomibollens avatar
Var i Frankrike häromveckan å på puben röktes det vaniljcigariller
rätt angenäm doft faktiskt.
Citera
2004-10-06, 00:20
Moderator
Ruskigbusss avatar
Vanilj - varför skall det stoppas in vanilj överallt?!
Vanilj-cola, vanilj-vodka och nu vanilj-cigarrer.
Har inte trenden med vanilj gått över ännu?

För att återgå till topic - eller nästan i alla fall.

Jag köpte på en färja ett paket cigariller som luktade för jäkla gott.
Tyvärr smakade de pyton när man rökte dem.

Märket är i alla fall "Café Crème Oriental Aroma" och tillverkas av "Henri Wintermans" och luktar - ok - lite vanilj och kryddor. Men vid rökning smakar det bränt papper.

Citera
2004-10-07, 01:59
Medlem
Klickens avatar
Åk på semester till något land i karibien. Var själv på Dominikanska Republiken och där såldes det både vanliga och vanillj ciggarrer till makalösa priser! Kollade med en kille som jobbar på en krog och han berättade att den typen av ciggarer brukar ligga på ett pris runt 150-200:- st. Köpte själv lådor på Dom. Rep. packade med ca 20 ciggarer för 150:- .
På just Dominikanska Republiken tillverkas också ett mycket fint rom, brugal. Köpte en ny tillverkad flaska rom direkt från fabriken för 5:- och kollade sedan upp exakt samma flaska på en finlandsfärja där dom gick på ~250:-!! Tog med mig lite mer en man fick och hade inga som helst problem att komma igenom tullen :P
Så ett tips, funderar någon på semester, ta en resa till Dom. Rep. Trevliga invånare, mycket att se och utmärkt shopping
Citera
2004-10-10, 01:02
Medlem
Moods-cigariller som tillverkas av Ritmeester har en fin vaniljsmak. Har du vägarna förbi Tyskland kan jag verkligen rekomendera dig att köpa deras Moods-cigariller, som tillverkas av Danneman. De har en ännu mer distinkt vaniljsmak. Danneman tillverkar även Moods i Cigarrform (Moods Tubos) och det är fina grejer det. Vet inte om den finns i Sverige.
Bellman-Moments är också en helt ok vaniljsmakande cigarill!
Citera
2004-10-10, 18:23
Medlem
Jag kan tyvärr inte tipsa om någon speciell cigarr men jag kan tipsa om cigarrbutiken i sturegallerian. http://www.brobergs.com/ Dom har en hel del olika cigarrer och borde kunna hjälpa till om du ringer eller går dit.

Det ligger ju i Stockholm också, hoppas att det var till någon hjälp.
Citera
2004-10-13, 22:45
Medlem
Niffel kongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Marijuana rekommenderas!

Sant så sant
DEn absolut godaste smaken på ciggar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera