Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-05-05, 10:14
  #1
Avstängd
jagedus avatar
Citat:
Kristdemokraterna byter strategi, och tänker för första gången delta med ett eget tält på Pridefestivalen. Det är dags att tvätta bort bilden av KD som ett hbt-fientligt parti, anser Caroline Szyber, distriktsordförande i Stockholm.

Citat:
Hon berättar att hon själv, tillsammans med den övriga distriktsstyrelsen i Stockholm, står bakom en av dem: att avskaffa det omstridda kravet på tvångssterilisering vid könsbyte.

Men hbt-frågan är känslig i Kristdemokraterna, och Caroline Szyber har, per brev, underrättat partistyrelsen om beslutet att delta i Pridefestivalen, och också inbjudit ledamöterna att vara med.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/kd...de_6139691.svd

Vad säger konservativa KD-röstare om detta då?

Växer partiet nu?
Citera
2011-05-05, 10:22
  #2
Avstängd
KinkyLovers avatar
Har alltid trott att fördomarna bygger på att KD är hb.

Kan referera till ett skämt som ett t ex,

Hur vet man att en kristendemokrat är bög?
- Han är man.

Såna skämt och fördomar hör jag relativt ofta för ett sådant litet parti.
Citera
2011-05-05, 11:22
  #3
Medlem
fluffiss avatar
Blir ju intressant att se hur det går. Johan Ingerö skrev ett intressant inlägg förra året om varför Hägglund gjorde helt rätt som tackade nej till Pride; http://blogg.aftonbladet.se/proffsty...a-skippa-pride
Citera
2011-05-05, 11:35
  #4
Avstängd
Swecurrys avatar
Skulle jag varit aktiv i KD så skulle jag nog inte vilja vara funktionär i detta tält under Pride, kan nog gå hett till där.
Citera
2011-05-05, 12:11
  #5
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Skulle jag varit aktiv i KD så skulle jag nog inte vilja vara funktionär i detta tält under Pride, kan nog gå hett till där.

Hehe precis vad jag tänkte, lär det inte vara många arga HBT-typer som kommer fram till deras tält för att diskutera eller?

Känns rätt tveksamt om majoriteten av KDs medlemmar ställer sig bakom det här?
Citera
2011-05-05, 12:51
  #6
Medlem
Linnaeuss avatar
Judinnan Szyber (bör inte Kristdemokraterna vara ett parti för just kristna?) briljerar som vanligt med sitt kosmopolitiska och amoraliska dravel. Sanna kristna skall inte närvara under en sådan dekadent och vidrig tillställning som Pride; judinnan kan stå själv vid sitt tält och dela ut pamfletter till HBT-"människorna".
Citera
2011-05-05, 13:39
  #7
Avstängd
Swecurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Hehe precis vad jag tänkte, lär det inte vara många arga HBT-typer som kommer fram till deras tält för att diskutera eller?

Känns rätt tveksamt om majoriteten av KDs medlemmar ställer sig bakom det här?

Precis, nu kan man säga att KD ger bort den kanske sista punkten de haft lite förtroende i - det lär ju knappast ge några nya röster.
Citera
2011-05-05, 13:46
  #8
Medlem
Imperativs avatar
Så de debuterar först nu? Jag har sett kristdemokraterna som ett HBTQ(p)-parti ganska länge.

Det man kan säga om KD är att de är lojala mot Svenska Kyrkan. SvK är ju som bekant numera ett kulturmarxistiskt tillhåll för imamer och HBTQ(p)-are.

Det tragiska med detta är att KD hade kunnat vara vänligt inställda mot bögar etc. utan att närvara vid Pride. Pride är en fullständigt vidrig tillställning med egofetischism, pedofili och sexuell exhibitionism i fokus.

Pride är också synonymt med pedofilringen RFSU, som vill ha knullkojor för barn på dagis och RFSL, som uppmanar pojkar att sälja sina kroppar via internet.
Citera
2011-05-05, 14:30
  #9
Avstängd
Swecurrys avatar
Citat:
Så de debuterar först nu? Jag har sett kristdemokraterna som ett HBTQ(p)-parti ganska länge.

Ja så sent som i fjol var det ju närvarande i den politiska debatt som hölls på Pride, SD var de enda som inte bjöds in.
Citera
2011-05-05, 14:52
  #10
Medlem
Norpheuss avatar
KD är kört.
Citera
2011-05-05, 15:21
  #11
Avstängd
Squadristas avatar
KD är inte konservativa, som jag skrivit innan, de enda konservativa som finns kvar idag i form av ett normalt parti är SD.
Citera
2011-05-05, 15:21
  #12
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnaeus
Judinnan Szyber (bör inte Kristdemokraterna vara ett parti för just kristna?) briljerar som vanligt med sitt kosmopolitiska och amoraliska dravel. Sanna kristna skall inte närvara under en sådan dekadent och vidrig tillställning som Pride; judinnan kan stå själv vid sitt tält och dela ut pamfletter till HBT-"människorna".
Gå med o påverka om det är där skon klämmer...
Citat:
Ursprungligen postat av Imperativ
Pride är också synonymt med pedofilringen RFSU, som vill ha knullkojor för barn på dagis och RFSL, som uppmanar pojkar att sälja sina kroppar via internet.
Ta och gå ett par varv kring kvarteret och duscha kallt, va? Står ingenting om pojkar där, bara i din feberheta fantasi. Och vet att 2006 så såg surflatorna till att Destroyer Magazine inte fick säljas i Pride Park. (Inte för att det skulle vara en peddotidning, så vida vi inte omdefinierar pedofil till att gälla alla som attraheras av de under 33.) Helt i lijne med Prides fantastiska prydhet.
__________________
Senast redigerad av Herr Lindholm 2011-05-05 kl. 15:28.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback