Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-04, 23:33
  #1
Medlem
Omegamans avatar
Nu har jag fått tag på en Time Capsule 2TB. Kan man på något sätt komma åt innehållet via en iphone, ipod eller ipad? Finns det någon app som man kan använda till Time Capsule? Eller är det bara en helt vanlig trådlös router med hårddisk? Det stod väldigt lite på deras hemsida.
Citera
2011-05-05, 21:12
  #2
Medlem
UACs avatar
Inte helt 100, men jag tror inte du "kommer åt" den. Inte annat än att du kan surfa via dess WiFi. Har inte hört eller sett någon app som gör det möjligt att använda den som du önskar.

Jag har iPhones, iPad och TC. Men TC ställer jag in via MacBooken och gör backuper av den via TimeMachine. Indirekt får jag backuper på TC av iPhone och iPad eftersom jag backupar dem i MacBooken.
Citera
2011-05-13, 20:11
  #3
Medlem
Sllones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegaman
Nu har jag fått tag på en Time Capsule 2TB. Kan man på något sätt komma åt innehållet via en iphone, ipod eller ipad? Finns det någon app som man kan använda till Time Capsule? Eller är det bara en helt vanlig trådlös router med hårddisk? Det stod väldigt lite på deras hemsida.

Varför i hela friden skulle du vilja komma åt Mac backups på en iPhone för..?
Citera
2011-05-15, 22:38
  #4
Medlem
Varför skaffar folk fortfarande Time Capsule? Det är den sämsta skit Apple någonsin släppt. Sök på nätet innan ni betalar för den. Oftast håller bara 18 månader, sen har den kokat sönder. Komponenterna inuti blir väldigt varma men ventilationen är nära noll. Till slut ger kondensatorerna på strömmatningen upp och hela burken dör. Visst, de kostar inte ens tjugo spänn men inte alla kan byta kondingar på ett kretskort, och det ska heller inte behövas på en produkt från Apple. Lägg pengarna på nåt annat, t ex Iomega cloud.
Citera
2011-05-18, 03:02
  #5
Medlem
SpaderSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Varför i hela friden skulle du vilja komma åt Mac backups på en iPhone för..?
Vart står det att han har sin backup på TC:n?

TS:
Nej det finns inget sätt att "komma åt en Time Capsule" från din iPhone. Och ja det är en router med en inbyggd hårddisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback