Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-05-04, 12:16
Medlem
Undrar i första hand om det finns någon som har tränat på båda ställena och kan recensera fördelar och nackdelar, hur är träningen, hur är instruktörerna, hur är stämningen fördelar och nackdelar osv.

Men jag undrar också vad folk tycker som bara tränat på ett av ställena, kan ni rekomendera någor eller inte.

Sen har jag förstått att instruktörerna på krav maga 360 ursprungligen kommer från Stockholm krav maga center, vet någon varför dom bröt sig ur och startade eget? Vad jag förstår lär båda ut sk. modern Krav maga.

Tacksam för svar, funderar på att börja träna men vet inte vilket jag skall ta.
Citera
2011-05-04, 17:16
Medlem
det var någon slags "politik". menar inte politik som i partipolitik, eller för den delen utomparlamentarisk, utan det var mer vad som skulle läras ut, hur. det är i princip samma system med några få skillnader, vilka jag inte är helt säker på. gå dit och prova på båda. du kommer inte bli besviken på något av ställena. instruktörerna är engagerade och vill att man ska lära sig.
Citera
2011-05-04, 19:57
Medlem
Imperativs avatar
Lyder någon av dessa under International Krav Maga Federation? I så fall bör du veta att alla klubbar under IKMF har som norm att lära ut i princip alla moves, vilken kan vara lite struligt. Å andra sidan har de helt fantastiska tränare och en gedigen kunskap.

Jag skulle dock personligen föredra den av klubbarna som är självständig. Det känns viktigare att armbågarna och slagen verkligen sitter än att lära sig nya varianter varje träning. Men som sagt, ingenting ont vad gäller IKMF och deras tränare, de är riktigt bra.
Citera
2011-06-04, 23:04
Medlem
Tränade en termin på SKMC tidigare. Träningen var hård och bra, kändes som man lärde sig mycket. Tröttnade dock på en av huvudinstruktörerna som led av lite för mycket kustjägarkomplex som yttrade sig i 50 armhävningar hit och 50 dit när något gick för långsamt, samt ett eller tre bögskämt av typen " bla bla bla kan ni göra i duschen efter träningen" Sånt tyckte jag var fjantigt redan i lumpen för typ 10 år sedan. Nu är jag för gammal för det..... Men som sagt står man ut med det så är träningen riktigt bra och instruktörerna i övrigt riktigt trevliga. Krav maga 360 har jag ingen aning om hur det är.
Citera
2011-06-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolloni
Tränade en termin på SKMC tidigare. Träningen var hård och bra, kändes som man lärde sig mycket. Tröttnade dock på en av huvudinstruktörerna som led av lite för mycket kustjägarkomplex som yttrade sig i 50 armhävningar hit och 50 dit när något gick för långsamt, samt ett eller tre bögskämt av typen " bla bla bla kan ni göra i duschen efter träningen" Sånt tyckte jag var fjantigt redan i lumpen för typ 10 år sedan. Nu är jag för gammal för det..... Men som sagt står man ut med det så är träningen riktigt bra och instruktörerna i övrigt riktigt trevliga. Krav maga 360 har jag ingen aning om hur det är.

vad hette han?
Citera
2011-06-05, 18:59
Medlem
Hiltis avatar
Det var antagligen Lasse.
Citera
2011-06-07, 23:50
Medlem
xmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danilosauru
Undrar i första hand om det finns någon som har tränat på båda ställena och kan recensera fördelar och nackdelar, hur är träningen, hur är instruktörerna, hur är stämningen fördelar och nackdelar osv.

Men jag undrar också vad folk tycker som bara tränat på ett av ställena, kan ni rekomendera någor eller inte.

Sen har jag förstått att instruktörerna på krav maga 360 ursprungligen kommer från Stockholm krav maga center, vet någon varför dom bröt sig ur och startade eget? Vad jag förstår lär båda ut sk. modern Krav maga.

Tacksam för svar, funderar på att börja träna men vet inte vilket jag skall ta.

Sant är att båda klubbarna kör modern KM och att instruktörerna på Km360 har sitt ursprung i Sthlm KM. På båda ställena kör man hårt med aliveness och stressträning. Du lär få bra träning på bägge ställena.
Min högst personliga uppfattning är att det är lite lumpenstämning bland vissa instruktörer och andelen MÖP:are är högre på KM Sthlm än vad det är på Km360 som har en mer civil atmosfär. Det är upp till var och en vad man gillar.
Km360 kör mycket enligt Mick Coups koncept (googla...) och jobbar mycket kring förståelse för systemet och teknikerna. Det är svårt att kortfattat motivera och förklara allt, så min rekommendation är helt enkelt att masa dig iväg till Slussen och kör km360. Du lär inte bli besviken. Bra och HÅRD träning som pressar dina gränser, avslappnad stämning och kunniga instruktörer.
Citera
2011-06-10, 15:48
Medlem
Låter som det blir krav maga 360 för mig. Möp:are, lumpenstämning och bögskämt går stenbort....
Citera
2011-06-14, 15:01
Medlem
Jag har tränat på SKMC i två terminer och är helnöjd! Var på ett seminarie på KM360 förra terminen och det visar att SKMC är rätt klubb för mig. Instruktörerna på SKMC är ruskigt pedagogiska, visar tålamod frågor och ställer alltid upp! En stor eloge till dem! De har en anonym feedback funktion på sin hemsida där man kan ge feedback på träningen. Dom förslag jag haft har jag sett sedan i träningslokalen och i träningen. Tror iaf att de var mina.

Jag upplever inte SKMC alls ha dåliga stil eller kör med dåliga skämt. Tvärtom! Sveriges Radio gjorde ett reportage i våras som jag tycker sa allt "Det var riktigt schyst också att uppleva att det efter all svett och hårda tag ändå rådde fullständigt äkta kompisskap och respekt mellan samtliga deltagare. Det är bara en av många saker jag tar med mig från Krav Maga-passet."
Lyssna på http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4530989

Jag rekommenderar verkligen Stockholm Krav Maga Center. Men jag förstår att de med sin träning kan skrämma bort elever så de är nog bäst att gå ner och titta på träningen och prata med instruktörerna. Det slåss ganska mycket på vissa träningar och de passar ju så klart inte alla.

Jag föreslår att du besöker dem och tittar på deras träning för å själv bilda dig en uppfattning om instruktörerna, stämningen och träningen.
Citera
2011-08-15, 00:55
Medlem
Bumpar denna tråd med att fråga om det är någon som vill dela med sig av sina erfarenheter såhär innan HT 2011 börjar?
Citera
2011-08-16, 14:30
Medlem
uffepuffes avatar
funderar också på att börja.

den stora skillnaden som jag såg på deras respektive hemsidor, var att skmc hade krav på att man skulle vara ostraffad.

trodde det var kört för min del, men krav maga 360 verkade inte ha några såna krav.
någon som vet mer om det?
Citera
2011-08-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
funderar också på att börja.

den stora skillnaden som jag såg på deras respektive hemsidor, var att skmc hade krav på att man skulle vara ostraffad.

trodde det var kört för min del, men krav maga 360 verkade inte ha några såna krav.
någon som vet mer om det?

ger du intrycket av att vara ostraffad kommer följdaktligen ingen registerkontroll begäras, men jag lovar dig att instruktörerna har sådan erfarenhet att de utvecklat en viss intuition till vilka som kan ha begått brott och även dömts för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in