• 1
  • 2
2011-05-03, 20:10
Medlem
Min bästa kompis är borta

Han var 36 år gammal och hans liv hade inte varit det bästa tyvärr. Narkotika var det som var det stora problemet.

Den sista tiden hade han tvångsseparerat från sin sambo och bodde på ett vandrarhem på centrala ön. Hon fick ett samtal från honom då han hade tagit någon benzo och senare på kvällen fick hon ett samtal från en man med invandrarbakgrund. Hon tyckte sig höra turkisk eller iran-irakist brytning och säger att mannen var i 25-35-års-åldern. Han säger att "Nu är jag skyldig dig tusen spänn" och lägger på luren.

Idag var hon inne på visning av liket och sa att mannen såg helt sönderslagen ut. Obduktion har inte genomförts ännu men allt pekar på ett mord eller en misshandel med dödlig utgång.

Hon frågade mig om jag visste någon han var skyldig pengar, och visst, nån tusenlapp hit och dit var det nog, men inget, vad jag vet, som man kan slå ihjäl någon över.

Ni får ursäkta om jag skriver osammanhängande, men jag är jätteledsen över det som har inträffat.

Jag undrar om någon skulle kunna fylla på med information? Jag kan skicka PM med mer uppgifter men jag är inte säker på hur mycket jag kan skriva ut i tråden.
2011-05-03, 20:43
Medlem
Pendeltågs avatar
Har inte sett något om det i lokal media, konstigt.
2011-05-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Har inte sett något om det i lokal media, konstigt.

Obduktion är inte gjord än som sagt, det hände igår. Det skrivs sällan om det i media om det inte är bevisad dödsorsak. Du har PM.

Iallafall Dessa människor är ljuskygga av naturen och snuten är inte deras första utväg, sorgligt nog. Jag betvivlar att polisen vet de detaljer jag skriver om nu.
Senast redigerad av heetseeker 2011-05-03 kl. 21:13.
2011-05-03, 21:39
Medlem
jack.danielss avatar
Var en god vän och tala om för polisen vad du vet då!?
2011-05-03, 22:58
Medlem
Vart på ön inträffade detta?
2011-05-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DestinyX
Vart på ön inträffade detta?
Om det nu ens var på självaste gotland =) Om inte annars, vart?
beklagar det som hänt, bor på gotland själv, får man fråga om namn? Pm?
2011-05-04, 07:32
Medlem
Ja, det hände på gotland, i Roma.
2011-05-04, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Var en god vän och tala om för polisen vad du vet då!?

Jo, det borde man väl. Är dock jävligt, ja, jag försöker respektera hans familj, eller hans tjej och hennes dotter, som har haft honom nära så länge (10 bast eller närmare 10 bast). Sedan så.. Ja, nej, jag vill inte ta lagen i egna händer på något vis, men jag skulle vilja att det kom till allmän kännedom, svårt att förklara. En död knarkare lyfter knappast några ögonbryn tyvärr men jag vet att denne man har påverkat så många liv. Jag skickade ut den här tråden till lite folk på facebook och ingen verkade kunna greppa att han var borta. Hemskt, hemskt.

Den döde var verkligen världens snällaste kille. Har aldrig sett honom höja handen mot någon eller ens bli speciellt arg. Genomsnäll människa, kan absolut inte fatta varför någon skulle vilja döda honom, han hade max ett par hundralappar i sitt namn, så rån är uteslutet. Jag kan omöjligt tänka mig att han hade provocerat fram en våldsam situation, det var bara inte han. Blev det bråk så drog han sig alltid tillbaka.

Snuten, ja, han gillade aldrig snuten, jag gillar inte snuten och ingen i hans närhet gillar snuten.
2011-05-04, 10:31
Medlem
trustables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heetseeker
Ja, det hände på gotland, i Roma.
Vart hittades han? I sin, nån annans lgh? ute?
2011-05-04, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trustable
Vart hittades han? I sin, nån annans lgh? ute?

Hemma hos sig, i en temporär bostad av vandrarhemskaraktär, av någon kille som har smeknamn efter en liten haschbit som jag inte har någon egentlig koll på vem det är. Efter vad jag har förstått är han en loj och snäll kille.
2011-05-04, 11:01
Medlem
trustables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heetseeker
Hemma hos sig, i en temporär bostad av vandrarhemskaraktär, av någon kille som har smeknamn efter en liten haschbit som jag inte har någon egentlig koll på vem det är. Efter vad jag har förstått är han en loj och snäll kille.
EXTREMT märkligt att ingen info finns i media än!! Är Du helt övertygad om att han faktiskt har mördats? (att det inte bara handlar om en överdos..) Naturligtvis sorligt oavsett vad!

Känns som man vill ha en bekräftelse från media först!
Senast redigerad av trustable 2011-05-04 kl. 11:04.
2011-05-04, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trustable
EXTREMT märkligt att ingen info finns i media än!! Är Du helt övertygad om att han faktiskt har mördats? (att det inte bara handlar om en överdos..) Naturligtvis sorligt oavsett vad!

Känns som man vill ha en bekräftelse från media först!

Det ska väl obduktionen avgöra, vet inte hur lång tid sådant tar. Men jag har ringt gotlands tidningar och de bekräftade att dödsfallet rapporterats om än mycket knapphändigt.

Jag är övertygad, jag har känt killen större delen av mitt liv och man dör inte av att falla ur sängen, och man slår inte sönder sig på det sättet som jag beskrev i första inlägget. Sedan med det mystiska telefonsamtalet och de risker som livstilen han hade medför så har jag inga frågetecken alls.

Någon bragde honom om livet, jag har ingen aning om vem eller varför, men någon gjorde det.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in