Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-16, 19:00
  #13
Medlem
Klappasäftens avatar
Ja jag undrar också. Ingen som har något förslag?
Citera
2018-07-19, 19:57
  #14
Medlem
Skylarkers avatar
Jag återupplivar den här gamla tråden eftersom jag söker ungefär samma sak.

Jag vill ha tuggummin utan socker eller aspartam. Xylitol eller stevia är ok.
Citera
2018-09-28, 22:02
  #15
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skylarker
Jag återupplivar den här gamla tråden eftersom jag söker ungefär samma sak.

Jag vill ha tuggummin utan socker eller aspartam. Xylitol eller stevia är ok.
Att hitta tuggummin med xylitol som tillsats är ingen utmaning. In på närmsta matvarubutik och köp Extra. Dessa är ofta smaksatta med olika estrar. Jag tuggar just nu Extra med Xylitol & Citronsmak. Lycka till! 😊
Citera
2018-09-29, 12:21
  #16
Medlem
FuriousRages avatar
När jag var yngre, så fanns det nån typ av halal-tuggumi, totalt smaklös och vidrig, men helt utan socker o.dyl.
Kolla med någon välsorterad arabbutik.
Citera
2018-09-29, 20:04
  #17
Moderator
Allaballawallas avatar
Matlagning och metoder --> Godis, frukt och snacks
/Moderator
Citera
2018-09-29, 20:16
  #18
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doubleRainbow
Tjenare, som rubriken lyder så letar jag efter ett tuggummi utan socker eller sötningsmedel.
Jag äter inte godis, chips, skräpmat och jag dricker heller inte läsk osv.

Syftet med det här tuggummit skall vara att fräscha upp andedräkten, efter en lunch till exempel.

Tips?
Uppskattar också tips om hur man kan få en fräsch andedräkt med hjälp av andra medel som faktiskt fungerar förutom tuggummin.

*Det får verkligen inte vara socker i det*

Tack på förhand!


Gå ut i skogen och samla gran eller tallkåda. Väldigt populärt "tuggummi" som folk glömt bort.
Smakar bra och ger en bra andedräkt dessutom.. Betydligt bättre än SB12 eller liknande mot dålig andedräkt. Gott dessutom och väldigt miljöriktigt.

OBS inget skoj utan det fungerar verkligen.
Citera
2018-11-26, 15:38
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Att hitta tuggummin med xylitol som tillsats är ingen utmaning. In på närmsta matvarubutik och köp Extra. Dessa är ofta smaksatta med olika estrar. Jag tuggar just nu Extra med Xylitol & Citronsmak. Lycka till! 😊
Nu frågade personen efter tuggummi utan aspartam. Att tuggummi har xylitol betyder inte att de inte har aspartam. För tyvärr har de flesta det. Så jo det är en utmaning. Speciellt i affärer. Online kanske enklare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback