Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-03, 19:18
  #1
Medlem
Lassemanbubbelgums avatar
Hej jag genomförde precis ett litet test. Köpte RAM-minnen av en vän billigt och ville testa om dessa fungerade i min dator.

Har en MBP från hösten 09 och de minnen som satt i var 1GB DDR3 PC-8500/1066MHz.
De nya är 2GB DDR3 PC-10600/1666MHz.

Alltså 600Mhz mer på de nya. Jag har som sagt redan kört i dom i datorn och den fungerar ju men jag undrar alltså om den kan ta ska av den högre hastigheten?

Tack!
Citera
2011-05-03, 19:54
  #2
Medlem
beror ju på vad du har för andra prylar i datorn.
Citera
2011-05-03, 20:40
  #3
Medlem
Lassemanbubbelgums avatar
Tack för snabbt svar, tyvärr hjälpte kanske inte jag tillräckligt för att du skulle kunna hjälpa mig. Vad är beroende? Vilken information behöver jag tillägga för att en bedömning ska kunna göras?
Citera
2011-05-03, 21:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemanbubbelgum
Tack för snabbt svar, tyvärr hjälpte kanske inte jag tillräckligt för att du skulle kunna hjälpa mig. Vad är beroende? Vilken information behöver jag tillägga för att en bedömning ska kunna göras?

processor bland annat..
Citera
2011-05-04, 08:31
  #5
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemanbubbelgum
Hej jag genomförde precis ett litet test. Köpte RAM-minnen av en vän billigt och ville testa om dessa fungerade i min dator.

Har en MBP från hösten 09 och de minnen som satt i var 1GB DDR3 PC-8500/1066MHz.
De nya är 2GB DDR3 PC-10600/1666MHz.

Alltså 600Mhz mer på de nya. Jag har som sagt redan kört i dom i datorn och den fungerar ju men jag undrar alltså om den kan ta ska av den högre hastigheten?

Tack!

Nejdå, det är inga problem att köra snabbare minnen. Dom nya minnena växlar helt enkelt ner till den hastighet du har på minnesbussen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback