2011-05-03, 12:14
Medlem
Abell.1835.IR1916s avatar
Var på en sorts jubileumsfest hos Hippi Håggs ute i Dalby (har jag för mig att det var), i slutet på 80-talet någon gång. Än idag står sig det partyt som ett av de ballaste och mest minnesvärda jag varit på.

Häromdagen kom festen på tal under lite nostalgisnack mig och några polare emellan. Jag blev lite nyfiken och fick för mig att kolla om klubben på nätet, bara för att finna i princip ingen information alls.

Är det någon som vet hur det gick för Hippi Håggs?
Citera
2011-05-03, 13:42
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abell.1835.IR1916
Var på en sorts jubileumsfest hos Hippi Håggs ute i Dalby (har jag för mig att det var), i slutet på 80-talet någon gång. Än idag står sig det partyt som ett av de ballaste och mest minnesvärda jag varit på.

Häromdagen kom festen på tal under lite nostalgisnack mig och några polare emellan. Jag blev lite nyfiken och fick för mig att kolla om klubben på nätet, bara för att finna i princip ingen information alls.

Är det någon som vet hur det gick för Hippi Håggs?
Jadu det var ett sjujäkla spektakel den festen
Citera
2011-05-03, 14:34
Medlem
Abell.1835.IR1916s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Jadu det var ett sjujäkla spektakel den festen
He he... Well, där var ju säkert fler före/efter det också (sorry, min ironidetektor går inte på fullfart, så jag visste inte riktigt hur jag skulle tolka ditt inlägg...)

Vet du hur det gick för klubben?
Citera
2011-05-03, 14:41
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abell.1835.IR1916
He he... Well, där var ju säkert fler före/efter det också (sorry, min ironidetektor går inte på fullfart, så jag visste inte riktigt hur jag skulle tolka ditt inlägg...)

Vet du hur det gick för klubben?
Tongivande medlemmar gick vidare till de rödvita där en är kvar idag. Vad som hände för övrigt vet jag inte. Har hört rykten om att de faktiskt fortfarande finns och har en stuga ute i bushen men det luktar fyllesnack.
Citera
2011-05-09, 01:38
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wurzten
Tongivande medlemmar gick vidare till de rödvita där en är kvar idag. Vad som hände för övrigt vet jag inte. Har hört rykten om att de faktiskt fortfarande finns och har en stuga ute i bushen men det luktar fyllesnack.

Haha där kom en blast from the past! Hoppas verklige det kan bli något av tråden.
Men fanns dom verkligen som riktig MC-klubb? Vartenda Dalbyskitunge på moped på den tiden hävdade ju att dom var med i HH när dom kom in till storstan Lund för att slå på oss 'studentajävlar', varpå lunds kickers prompt käppjagade dom tillbaka till dalbybussen. Har ett vagt minne av att någon etablerad klubb hälsade på och spöade upp dom av någon anledning. Minns från en incident på ett legendariskt kickershak på Botulfsplatsen (minns inte vad det hette) att där var en Steve som körde Vmax som härjade och en Micke som var mulatt? har jag fel? Micke Neger?

Wurzten...vad är storyn bakom din avatarbild?
Senast redigerad av Chamoniard 2011-05-09 kl. 01:44.
Citera
2011-05-10, 23:49
Medlem
Perfect10s avatar
Maximål hette väl syltan på Botulfsplatsen.
Lund var mindre dåligt förr...
Citera
2025-11-10, 08:15
Medlem
Fans det någon som kallades för "Vibe" I Hippie Hogs ?
Citera
2025-11-10, 12:08
Medlem
Ursäkta om jag hoppar in och kapar lite i tråden men blev lite nostalgisk över gamla Malmöklubbar.

Vad hände med Hawgz Mc? De hade ett sånt jävla bra swapmeet i alla fall. Finns de ännu?

Vad hände med Wheels Mc? De hade ett sånt jävla snyggt ryggmärke. Finns de ännu?

För att ansluta till trådens ämne måste jag säga att Hippi Håggs torde vara ett av de bästa namnen på en hojklubb som någonsin använt inom rikets gränser.
Citera
2025-11-10, 15:38
Medlem
Kan inte bidra med så mycket info om deras nuvarande status.
Men jag bodde i Arlöv i början av 00-talet och min granne var med i HH.
Han hade ett klistermärke på sin bil som löd "God forgives - We don´t ... Hippi Håggs MC"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in