Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-08-02, 19:21
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Jag köpte min på Teknikmagasinet för endast 1krona, och då va det ingen kampanj.
Dom flesta butikerna kränger i väg SGS2 för endast 1 kr.
Sen kostar det 175kr/mån i 24 mån. Alltså så betalar jag 4200kr i slutändan. Hur mycket får du betala?
2011-08-02, 21:07
  #26
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narx
Sen kostar det 175kr/mån i 24 mån. Alltså så betalar jag 4200kr i slutändan. Hur mycket får du betala?
200 i 18 månader fick jag min på + Maxi-abonnemang.
Maxi= ring, surfa, sms'a, mms'a till allt och alla, hur mycket som helst inom Sverige för 499 kr/mån. Man slipper hemtelefonin...
2011-08-10, 20:42
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-82
allvetarN2: Har läst att fler har problem med mottagningen och får sms om att någon har försökt nå dem trots full mottagning och inte upptagen med annat samtal, så verkar inte bara som om det är jag som har såna här problem med Tele2, utan även andra..

Lite av en bump här men..!

Nu ska jag inte vara sån, men är rätt säker på att ditt problem ligger hos dig, antingen SIMkortet eller mobilen. Att mobilen är ny är ingen som helst garanti att den fungerar felfritt. Jag jobbar nämligen själv åt tele2's kundtjänst (på företagskundtjänsten dock), och har inte fått speciellt många ärenden om detta problem, vilket ju vore konstigt om det gäller alla, eller ens en viss stad eller dyl.

Det första jag rekommenderar är att prova ditt SIM i en annan lur under en tid, och se om problemet kvarstår
2011-08-25, 19:27
  #28
Medlem
AvegZs avatar
Jävla Hortele2, NOG är NOG.

Den 9/8 satt jag på tele2's hemsida och tänkte beställa en iPhone 3gs med abb, (Flytt från tele2 kontant) jag skriver in alla personuppgifter och så kommer man till betalningen då man skall ta fram sin kortläsare och stoppa i sitt bankkort/kreditkort för att bekräfta beställningen, MEN DÄR AVBRYTER JAG KÖPET!!!

Nästa dag får jag ett mail om att min beställning är påväg, wtf tänker jag, jag har ju inte beställt något

Så jag ringer Tele2 och undrar vad det är som försiggår, och dom säger att jag har gjort den här beställningen och jag förklarar att det har jag inte alls gjort. Ordern är iaf på väg och går inte att avbryta, så det jag rekommenderas till är att skicka tillbaka telefonen som kommer på fredagen den 12:e.
På fredagen kommer telefonen, men jag behöver ett returnummer för att skicka tillbaka den, och just dom som har hand om det har stängt, så jag får ringa tbx på måndag.
Jag ringer tele2 igen för att ställa lite frågor, Jag frågade hur jag hade betalat för telefonen (två val fanns att tillhanda vid beställningen, antingen postförskott eller med bank/kreditkort). Men personen i andra änden säger att det står; Betalningsmetod: Annan och skyller på buggar i systemet(?)
Jag får 100kr insatt på mitt kontantkort för fraktkostnaden.


Måndagen den 15:e augusti blir mitt SIMkort inaktivt för att mitt nummer ska flyttas, jag ringer tele2 igen och undrar om jag kan göra något för att påskynda processen, och det jag kan göra är att beställa en ny telefon med ett nytt nummer för att sedan få tillbaka mitt gamla nummer till den nya luren.

Sagt och gjort, jag går in för att beställa en ny telefon med ett annat abonnemang som sträcker sig över 12mån och där totalkostnaden skulle bli ca 8k SEK, MEN KÖPET GÅR INTE IGENOM!! (Den tidigare beställningen låg runt samma prisklass)
Och varför då? Jo, dom har sett att jag inte har någon inkomst och kan därför inte genomföra köpet, och då undrar man ju hur jag kunde beställa den andra telefonen...

Tisdagen den 16:e
Skickar jag med rekommenderat brev iväg telefonen till en kostnad av 103:-, telefonen finns på plats redan nästa dag (som jag kollar upp med kolli id på postens sida), jag ringer då och frågar om dom vänligen kan återaktivera mitt nummer eftersom dom har fått produkten tillbakaskickad, men så snabba är dom inte, dom kanske skulle kolla på det nästa dag.
På fredagen ringer jag igen och undrar, men nej på måndag kanske. På måndag säger dom torsdag(idag), men som bekant så skjuter dom upp det hela till imorgon förmiddag då mitt nummer borde fungera igen.

Jag har alltså varit utan telefon från måndagen den 15:e tills imorgon den 26:e, alltså 12 dagar vilket 10 av dom har varit jobbdagar där jag använder min telefon väldigt ofta!
Jag kör bud och måste därför ringa 10-20 samtal om dagen till kunder som jag ska hämta/leverera gods till, ibland går det att lokalisera personen utan telefon men påfallande ofta måste jag verkligen ringa till kunden som bor i t.ex. ett höghus med låst port eller då kunden inte är hemma kan man ringa till denne och muntligt bestämma att jag kan lägga av godset och skriva på i kundens namn.

Det har skapat mycket jävla irritation och fördröjelser för att äckel tele2 har valt att skicka ut och sno mitt nummer i 12 dagar på fel grunder och det har kostat mig 1000-tals kronor som inte har kunnat leverera gods då jag kör på enbart provision.

Så nu till slutklämmen, jag ska ringa och lägga upp allt det här på ett snyggt sätt, och jag skall kräva något i ersättning såklart, men vad tordes vara rimligt?

Att jag inte hade någon inkomst berodde på att jag inte hade fått min första lön än pga att det var den första månaden.

/AvegZ
2011-08-25, 19:35
  #29
Medlem
waffleboys avatar
Säg att dom ska göra ett avdrag på nån abonnemangskostnad så att du får tillbaka dina pengar!
2011-08-25, 19:38
  #30
Avstängd
tråkig historia.. jag bojkottade tele2 för några år sen ..dom är lurendrejare.. har telenor nu och det har funkat bra hittils
2011-08-25, 19:46
  #31
Medlem
Epilepsis avatar
Telia är dock värst. Nuff said.
2011-12-07, 20:46
  #32
Medlem
w8m8s avatar
Har haft fler olika max ett år gamla mobiltelefoner, en "äldre" n900 maemo Nokia, 2st HTC, varav en var en wildfire och en gratia, samt en LG 900 Windows Phone 7.
Alla dessa telefoner har funkat smärtfritt fram till i vår 2011 med Tele 2, nu verkar samtliga tappa mottagning till o från. Hålle på och väntar in en Lumia 800 nu som jag kommer att köra Telia med. Verkligen trist att byta efter att ha haft Tele 2 i lite över 10 år...
2011-12-07, 23:02
  #33
Medlem
shmas avatar
Min galaxy tappar mottagningen med då och då, har mer eller mindre pinpointat problemet till aktiverad wifi samt hoppande mellan 3g och edge och allt vad det heter. Då får telefon tuppjuck till slut och försöker regga sig på nätverket sweden 3g och tele2 finns inte ens med i nätverkslistan. Lösningen har varit vid problemet att antingen starta om telefonen, eller aktivera flygplansläge och sedan avaktivera det samma så söker han om och lägger sig på rätt. Detta problem var extremt kul att ha när sambon var gravid på slutet. på en 9 timmars arbetsdag spenderade jag säkert 1-1,5 timme med att kolla vilket nät jag var på. hah.

För att undvika detta problem, har jag inte wifi igång när jag inte använder det. Och stänger av 3g på t.ex jobbet då min 3g täckning eller mobiltäckning är ohyggligt kass med alla operatörer i kallhålet på spångvägen.
2017-09-26, 11:26
  #34
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-82
Här är en till med samma problem, de som ringer kommer ofta fram till "abonnenten du söker" även fast jag har full mottagning och inte upptagen med annat samtal. Får då ett sms om att någon har sökt mig. HTC Wildfire 1 år gammal - nytt SIM-kort i april/maj.

Ibland går det inte att skicka sms utan telefonen försöker igen några gånger. Problem med mottagningen då och då, försvinner helt och hållet ibland och tar lång stund att få tillbaka, får starta om telefonen för att få tillbaka den vissa gånger.

Ringde in till Tele2 för att fråga om detta och de nollställer då hela min vidarekoppling istället. Fick tidigare ett sms som talade om att någon sökt mig ifall de inte kom fram, men nu har Tele2 alltså tagit död på den funktionen så nu vet jag inte ens om någon har försökt att ringa. Har kontaktat Tele2 angående detta 6 gånger utan att få varken det ena eller det andra löst så verkar vara ett stort gäng inkompetenta idioter som sitter på den där Kundtjänsten. Går inte att ändra vidarekopplingen själv heller som jag kunnat göra tidigare så börjar bli rätt irriterad på dem vid det här laget eftersom man måste sitta i telefonkö ca 10-15 minuter varenda j*vla gång man ska ha kontakt med dem...
Tacken för att man varit kund hos dem i ... X antal år... (över 15 år)
Trots ditt tappra fightande är problemet fortfarande inte löst år 2017. Har tidigare hört från ett antal personer att de inte kommer fram när de försökt ringa, och nu när jag skulle skälla ut min chef angående diverse papper som varit nödvändiga för min livsförsörjning då jag tappat körkortet, visade det sig att han försökt ringa mig 3-4 gånger. Har t.o.m. försökt portera numret till Telia men varken fått svar från Telia eller Comviq angående ärendet, detta var flera månader sedan. Ska försöka ringa Telia idag, tragiskt då jag kört Parlino och sedan Comviq sen 2007 respektive 2013.

Sms kommer inte alltid heller fram då folk har försökt nå mig, men tror detta kan bero på att man kan välja att trycka fyrkant för att skicka sitt nummer, slå ett annat nummer eller inte göra något av detta, där det sistnämnda bör resultera i att mottagaren blir utan sms.

Får hoppas att det är operatören som strular så jag slipper byta telefon. Har för tillfället en HTC One M8s.
2017-09-27, 12:48
  #35
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Tror den här tråden passar bättre att fortsätta i:

(FB) Fråga en Tele2, Comviq Support/ÅF

Låter denna sjunka till botten.

/MOD
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback